  • 31. Data: 2009-10-04 14:57:13
    Temat: Re: UPS do pieca
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i5hmp6-s48.ln1@news.yarross.net.pl...

    > Po to, zeby nie miec problemu z uzupelnianiem elektolitu i stratyfikacja
    > tegoz? Tudziez wodoru z gazujacego aku.

    Kazemu wg. potrzeb i fanaberi. Uzupelnianie nie elektrolitu tylko wody
    destylowanej nie czesciej jak raz w roku o ile w ogole biorac pod uwage
    prace jaka te akumulatory mialy by wykonywac, raczej nie stanowi problemu.
    Akumulatory zelowe stosowane sa glownie tam gdzie istnieje zagrozenie
    wylania sie elektrolitu i to jedyne uzasadnienie do stosowania ich przy ich
    znacznie wyzszej cenie. Do tego nie wiadomo jak bylo by w ogole z
    dostepnoscia duzych pojemnosci. Co do wodoru, na upartego mozna zastosowac
    akumulatory alkaliczne a i kwasowe tez juz sa lepiej zabezpieczone przed
    wybuchem. Ostatecznie ilez tego wodoru bedzie przy tak niklej pracy?

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-10-04 15:13:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > prace jaka te akumulatory mialy by wykonywac, raczej nie stanowi problemu.

    Dodam jeszcze, ze od lat stosuje sie zwykle kwasowe i zasadowe akumulatory
    calkowicie zamkniete z separatorem par. Od urodzenia do smierci nic sie do
    nich nie dolewa.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-10-04 17:44:06
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 16:57:13 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Kazemu wg. potrzeb i fanaberi. Uzupelnianie nie elektrolitu
    Uzupelnianie elektrolitu woda destylowana (dejonizowana) :)

    > lepiej zabezpieczone przed wybuchem. Ostatecznie ilez tego wodoru bedzie
    > przy tak niklej pracy?
    Zalezy jak lezy. Przy pracy buforowej aku z recyrkulacja tlenu maja
    stabilne napiecia i latwiej ustawic zasilacz buforowy.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 34. Data: 2009-10-04 18:35:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Uzupelnianie elektrolitu woda destylowana (dejonizowana) :)

    OK, myslem ze masz wizje dolewania elektrolitu, przechowywanie go i
    "popalone" spodnie po tych zabiegach. :-)

    > Zalezy jak lezy. Przy pracy buforowej aku z recyrkulacja tlenu maja
    > stabilne napiecia i latwiej ustawic zasilacz buforowy.

    No tak, tylko czy warto tym w ogole sie przejmowac przy tych zastosowaniach.
    Zwykle UPS, przy najmniej moje maja zwykle kwasowe akumulatory.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-10-04 19:30:15
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...pl>

    Użytkownik Kane napisał:

    > Jak kupisz starego APCka Smart to po wymianie akumulatorow i kalibracji
    > najprawdopodobniej
    > bedzie to dzialalo jeszcze mase czasu ;)
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Kane

    Właśnie - kalibracji czego nie wie duża ilość wymieniaczy akumulatorów :)

    Pozdrawiam !!

  • 36. Data: 2009-10-04 19:47:59
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 20:35:35 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > No tak, tylko czy warto tym w ogole sie przejmowac przy tych
    > zastosowaniach. Zwykle UPS, przy najmniej moje maja zwykle kwasowe
    > akumulatory.
    Wszystkie jakie ja widzialem maja AGMy. Bez wyjatku.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 37. Data: 2009-10-04 20:15:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Wszystkie jakie ja widzialem maja AGMy. Bez wyjatku.

    Moje sa starawe, ale w jednym na wiosne zmienialem na zwykle kwasowe jakos
    dziwnie szczelnie zmkniete, koszt to ok. 40zl.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-10-05 14:49:58
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie - kalibracji czego nie wie duża ilość wymieniaczy akumulatorów :)

    Ale tylko te "nowsze".
    Właśnie reanimowałem APC Smarta 400, takie płaskie pod monitor. Rocznik
    1994, po wymianie aku jak nowy :) No i doskonale daje sobie rady z pompą CO
    (aku ma 17Ah zamiast oryginalnych).
    Ten staruszek nie ma kalibracji.

    --
    Irokez

  • 39. Data: 2009-10-05 17:08:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Właśnie reanimowałem APC Smarta 400, takie płaskie pod monitor. Rocznik
    > 1994, po wymianie aku jak nowy :) No i doskonale daje sobie rady z pompą

    A o jakiej kalibracji piszecie?

    Czarek, nie miales ty kiedys garbusa??

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-10-05 20:07:51
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > A o jakiej kalibracji piszecie?

    UPS analizuje cały czas jakość akumulatorów i w swoje rejestry wewnetrzne
    wpisuje próg napięcia do jakiego ma ładować.
    Po wymianie trzeba powrócić do ustawień wyjściowych.
    ww.apc-fix.com

    --
    Irokez