  • 1. Data: 2018-08-26 20:41:14
    Temat: Uchwyt obrotowy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czasami szlifuję kątówką elementy o kształcie walcowym. Jak element ma
    średnicę do 13 mm, to go łapię uchwytem wiertarskim. Element się obraca
    i szlif wychodzi fajnie. Jak ma średnicę większą, to mam kłopot, bo nie
    mam pomysłu, jak element umocować obrotowo.
    Szczytem marzeń byłby patent podobny do uchwytu tokarskiego z kawałkiem
    łoża i konikiem do podparcia na końcu. Średnica wystarczy mi do 40 mm.
    Czy istnieje może takie coś w wersji gotowej? No i w cenie strawnej dla
    majsterkowicza.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-08-26 23:47:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te wieksze to rury czy pelny material?

  • 3. Data: 2018-08-27 00:15:07
    Temat: Re: Uchwyt obrotowy
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W, jak element umocować obrotowo.
> [...]
    > łoża i konikiem do podparcia na końcu. Średnica wystarczy mi do 40 mm.
    > Czy istnieje może takie coś w wersji gotowej? No i w cenie strawnej dla

    Znaczy- jak?Jak masz wiertarkę stołową, to przewierć stół w stosownym miejscu.Załóż
    tam obrotowego konika.Zabierak (lub materiał) mocujesz w uchwycie (tu może być
    problem) dociągasz do konika i rzeżbisz. Żeby nie odleciał, dociągasz uchwyt sprężyną
    lub pomocnikiem.
    A jak przesuniesz stół to ponowna regulacja zajmie minuty.A jak zrobisz ją
    niedokładnie, to i stożki będziesz robił.

  • 4. Data: 2018-08-27 08:33:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Te wieksze to rury czy pelny material?

    Przeważnie pełny, ale w sobotę miałem też taki "dziurawy".
    Jacek

  • 5. Data: 2018-08-27 08:42:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.08.2018 o 00:15, abomito pisze:
> [...]
    problem) dociągasz do konika i rzeżbisz. Żeby nie odleciał, dociągasz uchwyt sprężyną
    Dzięki za podsunięcie pomysłu.
    Zrobię zabierak gumowy, który będzie trzymał element przed docisk.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-08-27 12:10:46
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Zrobię zabierak gumowy, który będzie trzymał element przed docisk.
    Jak znam życie, to musi być jeszcze jakiś szpikulec lub pierścień.
    Na samej gumie może jeżdzić.Już nie tylko stożki ale i wymyślne elipsy zaczniesz
    robić.