  • 1. Data: 2012-09-11 04:09:17
    Temat: Uchwyt wiertarski pasujący do szlifierki kątowej
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam czasami potrzebę założenia do szlifierki kątowej uchwytu
    wiertarskiego. Szlifierka ma regulację obrotów, więc nie ma problemu z
    tym, że będą za duże.
    Problem mam z gwintem, bo nie mogę znaleźć uchwytu, który dałoby się
    nakręcić na wrzeciono kątówki.
    Są wogóle takie uchwyty?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-09-11 09:38:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2012 04:09:17 +0200, Jacek napisał(a):

    > Są wogóle takie uchwyty?

    Nie spotkalem sie, ale jesli chodzi o wiercenie od katem 90 st. do
    narzedzia, to moze przekladnia katowa do wiertarki zalatwi sprawe?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2012-09-11 12:36:11
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 września 2012 04:09:20 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > tym, że będą za duże.
    >
    > Problem mam z gwintem, bo nie mogę znaleźć uchwytu, który dałoby się

    nie sądzę abys takie coś znalazł do kupienia na gotowo. Ale jak bys sie przeszedł do
    lokalnego tokarza to ci taką "przejściówkę" wytoczy.
    Tylko weź pod uwage że katówka ma obroty stanowczo za duże dla wierteł w okolicy 5-10
    mm.
    Predkosc skrawania bedzie tak duża że albo wiertło sie szybko stępi albo nie będzie
    wogóle skrawać a tylko utwardzi materiał.

    Napisz po co ci taki wymysł to pewnie uda sie coś sensownego doradzić za sensowne
    pieniądze.

  • 4. Data: 2012-09-11 13:49:00
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-11 12:36, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Predkosc skrawania bedzie tak duża że albo wiertło sie szybko stępi albo nie będzie
    wogóle skrawać a tylko utwardzi materiał.
    Tego się nie boję, bo mam płynną regulację.
    Cały wynalazek jest mi teraz potrzebny do wypolerowania blachy inox przy
    pomocy ściernicy "palcowej" mocowanej trzpieniem fi 6. Wiertarka odpada,
    bo rzuca na boki i robią się spirale. Czasami też potrzeba coś wywiercić
    w ciasnym miejscu u byłby gotowy patent.
    Chyba dam tokarzowi jakiś stary uchwyt, żeby zrobił w nim gwint M 14, bo
    chyba taki jest w kątówkach.
    Jacek