  • 11. Data: 2015-05-13 09:39:25
    Temat: Re: Układanie kostki brukowej - samodzielnie, DIY ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 maja 2015 08:58:53 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:
    > Do kalkulacji dolicz jeszcze podbudowę. Napisz co masz teraz glina/piasek,
    > bo od tego będzie zależało ile więcej wydasz na całość. I czym chcesz to
    > potem obciążać, bo pod taką szambiarkę czy samochód z drewnem to musisz
    > odpowiednio lepszą podbudowę zrobić (myślę, że w tych 100 zł/m2 to
    > podbudowa była taka 2 łopaty piachu ubijane deską).
    Ej no nie przesadzasz?
    100zł za metr za kopletne wykonanie z podbudową, położeniem i materiałem(kostka
    betonowa) to było w 2008 podczas szaleństwa w budowlance. Teraz pewnie ceny spadły
    jeszcze.

  • 12. Data: 2015-05-13 12:41:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > odpowiednio lepszą podbudowę zrobić (myślę, że w tych 100 zł/m2 to
    > podbudowa była taka 2 łopaty piachu ubijane deską).

    Czy ja wiem. U mnie berga (czerwony kamien pokopalniany) na podbudowe to
    koszt 30 pln / tone (hurtownicy kupuja nawet za polowe tego). Tona wystarczy
    przy 1m2 na ok 40cm podbudowy, wiec bardzo konkretnie (i tir wjedzie).
    Takze biorac pod uwage ze w hurcie ktos ma berge za 15 pln i da tej podbudowy
    20 cm to 1m2 wychodzi go ponizej 10 pln :) Koparka do rozgarniecia tego, ubijarka to
    juz pikus - samemu wypozyczajac to jakies maksymalnie 300-400 pln
    na calosc. Do tego wywrotka piasku na gore za ~500 pln.

    Da sie sporo oszczedzic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2015-05-13 13:29:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    w...@g...com wrote:

    > Czy ułożenie kostki brukowej wokół domu, podjazd (będzie z 200m2), etc.
    samodzielnie

    Ja nigdy nie układałem, ale wielokrotnie widziałem proces
    układania, ostatnio dzisiaj. Pojedź sobie na dowolnie wybrane
    większe osiedle/budowę Biedronki, popatrz na żywo na to, co
    panowie robią i sam oceń, czy dasz radę. Po zainwestowaniu
    w zgrzewkę może nawet coś podpowiedzą. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2015-05-13 13:32:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-13 o 12:41, Adam Sz. pisze:
    > Koparka do rozgarniecia tego, ubijarka to juz pikus - samemu wypozyczajac to jakies
    maksymalnie 300-400 pln
    > na calosc.

    Czy można wypożyczyć koparkę do samodzielnej obsługi bez żadnego
    doświadczenia? Czy może źle zrozumiałem to zdanie?

    --
    MN

  • 15. Data: 2015-05-13 18:05:37
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-13 o 13:29, Piotr Wyderski pisze:
    > Po zainwestowaniu
    > w zgrzewkę może nawet coś podpowiedzą. :-)

    Można pójść dalej i poprosić właściciela firmy o możliwość odbycia
    bezpłatnej praktyki jednodniowej :)

  • 16. Data: 2015-05-13 23:34:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 maja 2015 13:32:26 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Czy można wypożyczyć koparkę do samodzielnej obsługi bez żadnego
    > doświadczenia? Czy może źle zrozumiałem to zdanie?

    Ja pozyczalem, potem mialem swoja przez 3-4 lata, a teraz tez pozyczam. Nie
    wiem czy znajdziesz takiego pozyczacza u siebie w miescie, u mnie w ~2008
    placilem 250 pln / dobe (+ paliwo) - jak bedziesz robil pierwszy raz to moze
    isc wolno i topornie... :) Mowa oczywiscie o 1,5t minikoparce.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.