  • 11. Data: 2014-08-06 09:44:35
    Temat: Re: Ułatwienia w budowie domów?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:53e16031$0$2163$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bez przesady.
    >
    > Aktualnie czekasz na wydanie kwitu pod tytułem PnB. Jeśli urzędnik jest
    > zarobiony albo generalnie ma w dupie swoją robotę to nie wolno Ci
    > rozpocząć budowy. Możesz się co najwyżej skarżyć na bezczynność.
    >
    > Natomiast po zmianach, wprawdzie będziesz składał (prawie) te same kwity,
    > ale to broszką urzędnika jest ażeby w ciągu 30 dni wyrobić się z
    > ewentualnym sprzeciwem. Nie dostaniesz sprzeciwu to zaczynasz budować.
    >
    > IMHO to jest kolosalna zmiana.
    Kolosalna? Na moje pozwolenie zbierałem kwity równo rok - problemem nie było
    wydanie pnb tylko wszystko inne.
    A mój znajomy w wydziale architektury stwierdził - jak sie nie wyrobimy w
    czasie to klient dostanie wezwanie na cokolwiek. A "cokolwiek" to zawsze sie
    znajdzie.

    > A wystarczy użyć mózgu ...

    zeby uzyc mózgu trzeba mic informacje. Zapewniam cie ze u szemranego
    dewelopera cena bedzie nieco nizsza, a informacje fałszywe lub drobnym
    druczkiem te niemiłe.

    b.

  • 12. Data: 2014-08-06 09:53:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 06.08.2014 o 07:36 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Tue, 5 Aug 2014 20:47:14 +0200, Budyń

    > Jest to kolosalna zmiana, bo poprzednio trzeba było czekać na zgodę, a
    > teraz czeka się na ew. sprzeciw. Jak zastrzeżeń nie ma, to po 30 dniach
    > od
    > złożenia papierów można rozpoczynać budowę. Ja tu widzę tylko jedno
    > zagrożenie, pt. (zła) mentalność ludzka.
    Nie rozpoczniesz, każą ci coś donieść albo stwierdzą że coś jest złe, już
    teraz przy pnb w niektórych gmnach tak robią, teoretycznie mają 30 dni a
    przeciągają znacznie dłużej, ja na pozwolenie czekałem ponad pół roku.
    Teraz będzie podobnie, poza tym zestaw papierów na budowę taki sam więc
    żadne to ułatwienie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2014-08-06 10:01:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-06 08:58, Kris wrote:
    > Ale przecież nikt nie zmuszał ludzi do noszenia tam kasy. To była prywatna firma,
    ludzie im kase dobrowolnie wpłacali, umowy podpisywali bez przymusu.
    > I teraz ew tylko na drodze cywilnej powinni to rozstrzygać.

    Prywatna w pewnym sensie.
    Gdyby była prywatna w sensie dosłownym to żadna tam komisja nadzoru
    finansowego nie mogłaby wysłać ich w kosmos.
    Cały rynek bankowy bazuje na *zaufaniu* - w bankach jest tylko kilka %
    depozytów i nikt się ich nie czepia a w Amber Gold znaleźli pokrycie
    depozytów aż na 50%.
    AG padł bo wykreowano panikę (vide upadek innej spółki właściciela AG -
    OLT Express) i ludzie masowo zaczęli wycofywać wkłady.

    Ciekawie o tym mówił Jan M. Fijor u Elizy Michalik niestety nie mogę
    znaleźć na YT.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2014-08-06 10:01:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Aug 2014 09:44:35 +0200, Budyń

    > Kolosalna? Na moje pozwolenie zbierałem kwity równo rok
    > - problemem nie było wydanie pnb tylko wszystko inne.

    Ja ponad 3 miesiące prostowałem kwestię numeracji działek. :P

    > A mój znajomy w wydziale architektury stwierdził - jak sie nie
    > wyrobimy w czasie to klient dostanie wezwanie na cokolwiek.
    > A "cokolwiek" to zawsze sie znajdzie.

    Czy pisałem coś o ludzkiej mentalności? :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2014-08-06 10:04:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > od kiedy Amber Gold był zgodny z prawem? to raz.

    czytaj uważnie: inne przekrety np to jest całkiem legalne oszustwo
    http://eprzekret.blox.pl/2014/07/Oszusciorg-De-Lege-
    Artis-Krzysztof-Habiak-ciag.html

    >Dwa. Nie żal mi idiotów,
    > którzy wierzą, że ktoś potrafi zapewnić im zysk 10 razy większy niż
    > reszta rynku.

    moze ci nie zal tymniemniej zostali wprowadzeni w blad i oszukani. Ja bym
    chcial zeby panstwo zwalczalo oszustwa a nie wrecz pomagalo w nich (poczytaj
    skad sie wzial prezes AG)

    Pisałem wczesniej. Czyli nie potrafisz.

    b.

  • 16. Data: 2014-08-06 10:06:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-06 10:01, Myjk wrote:

    > Czy pisałem coś o ludzkiej mentalności? :P

    Prawo jest złe, nie urzędnicy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2014-08-06 10:11:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-06 09:44, Budyń wrote:
    > A mój znajomy w wydziale architektury stwierdził - jak sie nie wyrobimy
    > w czasie to klient dostanie wezwanie na cokolwiek. A "cokolwiek" to
    > zawsze sie znajdzie.

    Oczywiście. Potwierdzam.

    > zeby uzyc mózgu trzeba mic informacje. Zapewniam cie ze u szemranego
    > dewelopera cena bedzie nieco nizsza, a informacje fałszywe lub drobnym
    > druczkiem te niemiłe.

    Szemrane firmy kwitną w państwie, w którym nie działa sądownictwo, słaby
    dostęp do adwokata i jest ogólnie złe (zbyt skompolikowane) prawo.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2014-08-06 10:15:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 06 Aug 2014 09:53:50 +0200, janusz_k

> [...]
    > przeciągają znacznie dłużej, ja na pozwolenie czekałem ponad pół roku.
    > Teraz będzie podobnie, poza tym zestaw papierów na budowę taki sam więc

    Ciekawe jeszcze jak ta ustawa się ma do urzędników. Jeśli zwalnia ich z
    części obowiązków przerzucając "odpowiedzialność" na inwestora, to
    wystarczy że urzędnik sprawdzi kluczowe założenia, chowa papiery do szafy,
    PnB się automatycznie uprawomocnia i jest koniec sprawy.

    Papierów będzie mniej -- chociażby ze względu na wspomniane media.

    Odnośnie machiny urzędniczej -- w końcu doczekałem (po 4 miesiącach!)
    modyfikacji wpisów numeracji działek na mapach, dzięki czemu mogę
    oficjalnie wystąpić o WZ. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 19. Data: 2014-08-06 10:18:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 06 Aug 2014 10:06:11 +0200, quent

    > Prawo jest złe, nie urzędnicy.

    Prawo działa tak sprawnie, na ile ludzie nie próbują go wykorzystywać do
    robienia sobie dobrze. To, w tym wypadku, dotyczy tak samo urzędników jak i
    inwestorów.

    --
    Pozdor Myjk

  • 20. Data: 2014-08-06 10:35:56
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-08-06 10:18, Myjk wrote:
> [...]
    > robienia sobie dobrze. To, w tym wypadku, dotyczy tak samo urzędników jak i

    Oczywiście bo urzędnik to też człowiek.
    Prawo jest złe więc trzeba je zmienić.
    Rząd nie powinien mieć prawa ingerować w to co buduję na swojej działce.
    Prawo powinno być tu ogólne, ustalające w sposób ramowy PZP - odległości
    od granic, wysokość. A wręcz samorządowe w tym zakresie - konkurencja
    gmin itp.

    Reszta należy do ludzi i sądów w razie czego.

    Tylko, że przy obowiązkowych ubezpieczeniach to niemożliwe do
    spełnienia. Obowiązkowe ubezpieczenia to filar socjalizmu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info