  • 31. Data: 2013-10-26 22:18:57
    Temat: Re: Umiecie palic papier?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Oct 2013 17:53:28 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > efekt nie powinien być najgorszy,
    > pominąwszy ilość popiołu.

    Raczej nie pominąwszy. Piec zapchany popiołem trzeba często wygaszać i
    czyścić, a na ponowne rozgrzanie instalacji potrzeba tak dużo energii, że
    nie wiem, jak moze się toto opłacać - pominąwszy że wcale nie jest łatwo
    spalić sprasowany papier, nawet zakładając że jest on papierem 3-]

  • 32. Data: 2013-10-27 00:17:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 22:18:57 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > nie wiem, jak moze się toto opłacać - pominąwszy że wcale nie jest łatwo
    > spalić sprasowany papier, nawet zakładając że jest on papierem 3-]

    Ale to jest brykiet do kominka! W życiu by mi nie przyszło do głowy pakować
    tego do pieca CO, chyba żeby wymyślić jakiś mechanizm usuwania popiołu na
    bieżąco. Ale to już zdecydowanie za dużo zachodu w stosunku do możliwego do
    uzyskania ciepła. Chyba, że ktoś ma za dużo wolnego czasu i kilka ton
    papieru za darmo :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 33. Data: 2013-10-27 01:11:49
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 26 października 2013 19:44:27 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Nadal marudzisz, bo patrzysz na to jak na jakąś przemysłową metodę do
    >
    > palenia przez całą zimę. A to jest co najwyżej sposób na zagospodarowanie
    >
    > nadmiaru makulatury.

    > Na sucho, nie na mokro. Zaś w domu sobie możesz to wysuszyć, mokrą pulpę
    >
    > nawet w garści ściśniesz.
    >

    > --
    >
    > Borys Pogoreło
    >
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Super metoda na mokro. Żeby wysuszyć jedną kostkę trzeba z 10 razy więcej energii niż
    można uzyskać z kostki sprasowanego papieru. Dużo masz jeszcze podobnych pomysłów?
    Rozbawiłeś mnie. Oczami wyobraźni widzę jak takie mokre kostki schną. Szybciej zgniją
    niż wyschną same. Za równowartość praski można kupić ze 130 kilo brykietu. Z czego
    chcesz w domu pozyskać 130 kilo papieru? Gazet ludzie nie kupują bo zdychają gazety
    jak by gazeciana dżuma panowała. Wszystko zapakowane w jakieś folie. Nikt teraz
    śledzi w papier pakowy w sklepie nie pakuje. Wiem, Zbieraj i zagospodarowuj używany
    papier toaletowy.

  • 34. Data: 2013-10-27 13:49:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 00:17:37 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Ale to jest brykiet do kominka!

    No ale jaka różnica? kominek nie zatka się popiołem? - przecież jeszcze
    gorzej, bo nie można go przerusztować, a nawet jeśli ktoś ma specjalny
    piec-kominek z rusztem, to i tak ta operacja w przypadku spalania papieru
    tragicznie rozprzestrzeni pył. Popiół z papieru jest lekki i przy byle
    podmuchu pyli jak sto diabłów, nawet wyjąć i wynieść go będzie trudno bez
    pylenia, a co dopiero grzebać w nim żeby choćby dołożyć nową porcję
    papieru. Remont mieszkania po kazdym paleniu?

    > W życiu by mi nie przyszło do głowy pakować
    > tego do pieca CO,

    Jednak zasadniczo temat wątku dotyczy własnie pieca c.o.:
    "Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?
    Chodzi o to, że ogrzewam się sama, piec miał/węgiel.(...)"

  • 35. Data: 2013-10-27 16:01:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 16:11:49 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Super metoda na mokro. Żeby wysuszyć jedną kostkę trzeba z 10 razy więcej
    > energii niż można uzyskać z kostki sprasowanego papieru.

    Płacisz za energię słoneczną?

    Marudzisz gorzej, niż stara baba.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 36. Data: 2013-10-27 19:58:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 16:01:28 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Płacisz za energię słoneczną?

    A ileż tej energii jest u nas? No nie żartuj. Mam np kolektory, sprawdzają
    się one tylko latem, do grzania wody.
    http://www.wetterzentrale.de/pics/rmean6190_year.gif
    --
    XL
    W polskiej historii istnieją dwie tradycje, które mają taki sam wpływ na

  • 37. Data: 2013-10-27 20:23:57
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > nie wiem, jak moze się toto opłacać - pominąwszy że wcale nie jest łatwo
    > spalić sprasowany papier, nawet zakładając że jest on papierem 3-]

    A jakby taki papier nasączać jakimś silnym utleniaczem?
    Np jakiś chloran potasu czy inny nadmanganian rozkładający się pod
    wpływem ciepła?

  • 38. Data: 2013-10-27 20:50:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 20:23:57 +0100, Rentier napisał(a):

    > A jakby taki papier nasączać jakimś silnym utleniaczem?
    > Np jakiś chloran potasu

    Może jeszcze utarty z siarką?
    33333-P

    Nawet nie poddawaj takich pomysłów, bo kto nekumaty zrobi i mu chałupa
    wyleci w kosmos...

  • 39. Data: 2013-11-03 00:38:27
    Od: Green <*cotrzebausun*lin_aquarius@wp.pl>

    W artykule <l3lubp$gv1$1@pippin.nask.net.pl> t-1 napisal(a):

    > Bez sensu.
    > Cena makulatury 900 zł/t.
    > http://www.favore.pl/169790_skup-surowcow-wtornych-m
    akulatura-folia-karto-radzymin-ul-kolejowa-mazowieck
    ie.html
    > Cena węgla 539 zł/t. http://wegielna5.pl/sklep

    Nieco odgrzeję wątek.
    100% racja .

    Bez sensu, i na dodatek ZABRONIONE jest :
    zaśmiecanie atmosfery!
    Kupa dymu, popiołu, niespalonych resztek, co zapycha kocioł i komin.
    Konieczne czyszczenie, bo ciągu zabraknie, itp.itd

    Papier jest pokrywany farbami, o składzie raczej trującym, i
    foliami plastikowymi (palenie kolorowych powierzchniowe)..

    Skąd uludzi sie biorą takie poronione pomysłY?

    Stare kalosze, materace gumowe i dzieciece popsute zabawki TEZ spalacie????

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848

  • 40. Data: 2013-11-03 01:00:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Nov 2013 23:38:27 +0000 (UTC), Green napisał(a):

> [...]
    >
    > Skąd uludzi sie biorą takie poronione pomysłY?
    >
    > Stare kalosze, materace gumowe i dzieciece popsute zabawki TEZ spalacie????

    Podpisuję się.