  • 51. Data: 2010-03-18 13:09:22
    Temat: Re: Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
    Od: Czarek <...@...pl>

    szerszen wrote:
    > Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > niczego nie postuluje, twierdze jedynie, ze w wymienionym przypadku
    > posrednik w najlepszym wypadku chcial wziac od zainteresowanego kase
    > zupelnie za nic, kasujac podwojna prowizje za jedna transakcje, a w
    > najgorszym chcial go orznac na grupsza kase, zmuszajac do podpisania
    > metnej umowy z pustym miejscem na prowizje

    Ale o co Ci dokładnie chodzi? Zmuszał Ci ktoś? Skoro sprzedający
    stwierdził, że opłaca mu się podpisanie umowy która przynajmniej nie
    zabrania pobrania prowizji od obu stron transakcji, to w czym problem?
    Wolny rynek. Nikt Cię pod pistoletem nie zmuszał do podpisywania takiej
    umowy, ale skoro nie zgadzasz się z warunkami wykonania usługi, to po
    prostu nie zostanie ona na Twoją rzecz wykonana. I żebyś nie pisał, że
    przecież nic nie zrobili na Twoją rzecz. Podanie adresu nieruchomości to
    już jest element umownej usługi.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 52. Data: 2010-03-18 13:11:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > I żebyś nie pisał, że przecież nic nie zrobili na Twoją rzecz. Podanie
    > adresu nieruchomości to już jest element umownej usługi.

    na moja rzecz nic nie zrobili, bo nie ja jestem watkotworca :)
    a adres nie zostal podany, za to piszacy nie zostal odpowiednio
    poinformowany o "szczegolach" watpliwej jakosci uslugi, przez co stracil
    czas i koszty dojazdu

  • 53. Data: 2010-03-18 13:12:47
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > najwiekszym konkretem i dodowem na nieuczciwosc posrednika jest fakt, ze
    > chcial aby podpisal umowe "in blanco" czyli z pustym miejscem na prowizje

    Jakie konkrety ?

    Napisałem do dwóch biur pośrednictwa. Każde zaproponowało mi
    obejrzenie domu i nic nie wspomniało o jakiś umowach ...

    Znalazłem niemalże identyczne ogłoszenia.
    Ta sama lokalizacja , ten sam projekt domu (wirtualny) , niemalże ten
    sam opis i dokładnie taka sama cena.

    W obu przypadkach powiedziano mi że developer oddaje dom nr.1 w
    kwietniu , a nr.2 w czerwcu ...

    Obydwoje pośrednicy nie potrafili odpowiedzieć na moje dokładniejsze
    pytanie (grubośc ocieplenia ścian/sufitu/podłogi) , jedynie co
    potrafili powiedzieć że na pewno jest dobrze ocieplony ...

    W dużym prawdopodobieństwem oba biura mają tą samą ofertę. Nawet nie
    chce myśleć co by się stało jakbym podpisał takie umowy z kilkoma
    pośrednikami , którzy pokazali mi by ten dom i wreszcie zdecydował bym
    się kupić ten dom ...
    Zapewne skończyło by się to że zapłaciłbym jednemu pośrednikowi
    prowizję a pozostałym kary za kupno "poza nimi" ...

    Umowa ta jest BARDZO niekorzystna dla klienta.
    Jeśli szuka przez wiele biur pośrednictwa to może trafić na te same
    oferty u wielu pośredników i jedynie władować się w niepotrzebne
    koszty i problemy ...

    Ja z tej przygody wyciągnąłem wnioski.
    Na pewno nie skorzystam z oferty pośrednika.

    Oferta przestała mnie interesować , bo stwierdziłem że jednak jest to
    za daleko , a nie chce aż tyle czasu spędzać codziennie na dojazdy.

  • 54. Data: 2010-03-18 13:14:12
    Od: Czarek <...@...pl>

    szerszen wrote:
    > Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > kupujacy po prostu pojdzie gdzie indziej

    No więc po co bijesz pianę, jeśli twierdzisz, że to nie sprawa kupującego?

    > to trzebabylo powiadomic o przymusie podpisywania jakiejs umowy, oraz
    > przeslac jej tresc do konsultacji z prawnikiem

    Zawsze się spodziewasz, że usługi na Twoją rzecz zostaną wykonane bez
    zawarcia pisemnej umowy...? W bankach też robisz awanturę, że w reklamie
    nie powiedzieli nic o umowie, które trzeba podpisać, żeby skorzystać z
    ich usług? Jak kupujesz samochód, to robisz sprzedającemu awanturę o to,
    że oczekuje umowy na piśmie? Tak się składa, że na naszym rynku
    (abstrahując od tego, czy to źle czy dobrze) normą jest, że umowę
    pośrednictwa zawiera się zarówno ze sprzedającym i kupującym, więc
    trudno oczekiwać tutaj szczególnego informowania, bo jest to norma.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 55. Data: 2010-03-18 13:17:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > usług? Jak kupujesz samochód, to robisz sprzedającemu awanturę o to, że

    ty tak napowaznie czy jakies lekcje bierzesz?
    nie widzisz roznicy pomiedzy jednym a drugim?

> [...]
    > dobrze) normą jest, że umowę pośrednictwa zawiera się zarówno ze
    > sprzedającym i kupującym, więc trudno oczekiwać tutaj szczególnego

    dla kogo norma?
    jak ide do posrednika i chce aby wyszukal dla mnie konkretny lokal, to
    jeszcze moge sie spodziewac ze bedzie chcial jakas umowe, ale jak sam sobie
    znajde konkretny, a on sie ze mna umawia na jaego ogladanie, to trudno jest
    sie spodziewac, ze zanim poda ci adres, podstawi pod nos umowe

    gdyby byl rzetelny, coby nie pisac uczciwy, poinformowal by o umowie, oraz o
    ewentualnej prowizji, tymczasem w tym przypadku nie bylo ani jednego, ani
    drugiego, wiec co, mial nadzieje, ze jak juz klient poswiecil czas i
    pieniadze, to podpisze dla swietego spokoju?

    za dlugo zyje w tym kraju i o za duzej ilosci rzeczy slyszalem, aby wierzyc,
    ze to przypadek, to celowe dzialanie na szkode potencjalnego klienta

  • 56. Data: 2010-03-18 13:20:06
    Od: Czarek <...@...pl>

    kaszpir wrote:
> [...]
    > pytanie (grubośc ocieplenia ścian/sufitu/podłogi) , jedynie co
    > potrafili powiedzieć że na pewno jest dobrze ocieplony ...

    Ale to nie wina biur pośrednictwa, że developer nie zdecydował się na
    umowę na wyłączność i że nie podał szczegółów inwestycji pośrednikowi.
    Możesz tu winić tylko developera.

> [...]
    > Zapewne skończyło by się to że zapłaciłbym jednemu pośrednikowi
    > prowizję a pozostałym kary za kupno "poza nimi" ...

    Jakbyś przeczytał umowę to zapewne dowiedziałbyś się, że prowizja jest
    należna w przypadku kupna konkretnego lokalu czy mieszkania w konkretnym
    bloku, które zostało Ci przedstawione przez agencję, a nie każdego
    lokalu które jest bądź może być w ofercie tej agencji. Jakbyś miał
    fantazję oglądać to samo mieszkanie kilka razy z różnymi pośrednikami,
    to pewnie miałbyś problem, no ale raczej nikt normalnym nie ma takich
    potrzeb.

    > Umowa ta jest BARDZO niekorzystna dla klienta.
    > Jeśli szuka przez wiele biur pośrednictwa to może trafić na te same
    > oferty u wielu pośredników i jedynie władować się w niepotrzebne
    > koszty i problemy ...

    Bzdura. Wystarczy nie oglądać tego samego mieszkania z każdą agencją po
    kolei.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 57. Data: 2010-03-18 13:20:59
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Fajnie, a jak widzisz mo�liwo�� takiego zabezpieczenia si�, je�eli
    > nieruchomo�� nie zosta�a wstawiona na wy��czno��?

    Nie ma takiego czegoś.

    Sprzedający także przecież może próbować sam sprzedać a nie tylko ufać
    że uda się sprzedać pośrednikowi ...

    Takie są prawa rynku.
    Pośrednik ma większe możliwości dotarcia do potencjalnych klientów
    więc może sprzedać szybciej nieruchomość.
    I powinno mu zależeć na prowizji a tym samym zaprezentowaniu oferty w
    sposób jak najlepszy ...

    Może się zabezpieczyć jedynie tak aby klient którego podesłał
    pośrednik nie kupił poza pośrednikiem nieruchomości , ale to musi
    wynikać z umowy między sprzedającym a pośrednikiem.

  • 58. Data: 2010-03-18 13:22:52
    Od: Czarek <...@...pl>

    szerszen wrote:
> [...]
    > a adres nie zostal podany, za to piszacy nie zostal odpowiednio
    > poinformowany o "szczegolach" watpliwej jakosci uslugi, przez co stracil

    Ale wiesz, autor wątku nic nie pisał o tym, żeby w ogłoszeniu które sam
    znalazł było napisane, że jest to oferta bezprowizyjna dla kupującego.
    Skoro tak, to zdroworozsądkowo powinien liczyć się z potencjalną
    koniecznością zapłacenia prowizji, a skoro tak, to również z
    koniecznością wcześniejszego podpisania umowy.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 59. Data: 2010-03-18 13:23:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ale wiesz, autor wątku nic nie pisał o tym, żeby w ogłoszeniu które sam
    > znalazł było napisane, że jest to oferta bezprowizyjna

    patrzac na to w ten sposob, rowniez nie bylo napisane, ze prowizyjna, a
    ogolnie przyjeta zasada, jesli to nie ty zglaszasz sie po wyszukanie
    mieszkania, jest to, ze prowizje pobiera sie od sprzedajacego, wiec nie mogl
    spodziewac sie ani prowizji, ani umowy

  • 60. Data: 2010-03-18 13:23:56
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hnt6m2$r54$1@news.onet.pl...

    > dla mnie nie, wiec moze mi wyjasnisz dlaczego tak jest? ;)

    A co to ja wróżka jestem? To tak jakbyś urodził się wczoraj i był zdziwionym
    życiem, że pewne mechanizmy tak funkcjonują. Brakuje jeszcze tylko
    utyskiwania na ZUS i podatki.