  • 1. Data: 2009-10-19 17:28:38
    Temat: Umowa przedwstępna a pozwolenie na budowe - pytanie
    Od: "daro" <n...@w...pl>

    Witam,

    Jestem w trakcie kupna działki budowlanej. Została właśnie podpisana umowa
    przedwstępna. Niestety z różnych względów umowa przyrzeczona będzie
    podpisana dopiero za kilka mięsięcy.
    Chciałbym wykorzystać ten czas załatwienie wszystkiego co sie da odnośnie
    budowy. W związku z tym moje pytanie:
    > czy mając umowę przedwstępną (notarialną) i zgodę/oświadczenie obecnego
    > właściciela działki mogę wystąpić o warunki techniczne przyłączenia
    > mediów? (działka ma aktualny plan miejscowy)
    > czy w takiej sytuacji mogę wystąpić z wnioskiem o zgodę na budowę ?

    Z góry dziekuję za wszelkie wkazówki i pomoc osób znających się na rzeczy.
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-10-19 21:24:00
    Temat: Re: Umowa przedwstepna a pozwolenie na budowe - pytanie
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "daro" <n...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]

    Umowa nie ma tu znaczenia. Potrzebna jest tylko zgoda wlasciciela.

    Nie, chyba ze zawszesz jakas inna umowe (np. uzyczenia), która da ci prawo
    dysponowania dzialka na cele budowlane.

  • 3. Data: 2009-10-20 05:22:45
    Od: "daro" <n...@w...pl>

    Przyszlo mi do glowy jeszcze jedno rozwiazanie.
    Czy o wydanie zgody na budowe moze wystapic obecny wlasciciel dzialki
    zakladajac ,ze ja bede inwestorem i to ja bede budowal dom na podstawie tego
    pozwolenia ?

    Raz jeszcze dziekuje za pomoc.

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

  • 4. Data: 2009-10-20 06:07:30
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 19 Paź, 19:28, "daro" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > budowy. W związku z tym moje pytanie:

    > Z góry dziekuję za wszelkie wkazówki i pomoc osób znających się na rzeczy.

    Witam.
    Generalnie jest tak, że z wnioskiem o pozwolenie na budowę moze
    wystapić osoba posiadająca prawo do dysponowania nieruchomościa na
    cele budowlane.
    Czy takie prawo ma ta osoba wynika z oswiadczenia o posiadanym prawie
    do dysponowania nieruchomością.
    W tym oświadczeniu wpisuje się podstawę dysponowania oraz rodzaj
    dokumentu, z którego ono wynika. Nie bedąc właścicielem nieruchomości
    zaznaczasz w oświadczeniu punkt mówiacy o stosunku zobowiązaniowym i
    wpisujesz, że masz prawo do dysponowania nieruchomością na podstawie
    zgody właściciela. Wpisujesz jego pełne dane, w tym adresowe. Wtedy
    starostwo uruchamia procedurę i robi "wszczęcie postepowania", które
    wysyła do właściciela i inwestora. Jeżeli właściciel nie wniesie w
    ciągu 7 dni od daty otrzymania wszczecia uwag do projektu budowlanego
    i wniosku, wtedy wydawane jest pozwolenie na budowe, które również
    jest wysyłane do właściciela nieruchomości.
    Jeśli miałbys jakieś pytania, pisz.

    pozdr

  • 5. Data: 2009-10-20 06:12:36
    Od: arch <s...@w...pl>

    ...i jeszcze jedna rzecz...
    w starostwie, składajac wniosek o pozwolenie na budowe nie musisz
    okazywać żadnego dokumentu potwierdzającego prawo do dysponowania
    nieruchomością. Oswiadczenie jest składane pod odpowiedzialnością
    karną więc jest w pełni wystarczajace. Nie wiem natomiast jak jest w
    twojej gminie z mediami. Wiem, ze u mnie np. zakład energetyczny
    wymaga kopii dokumentu potwierdzjącego własność.

    pozdr

  • 6. Data: 2009-10-20 08:04:25
    Od: "gogo" <n...@n...com>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    Arch, wielkie dzieki za wyczerpujaca informacje !

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2009-10-20 14:58:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > zakladajac ,ze ja bede inwestorem i to ja bede budowal dom na podstawie tego

    Jest w tym logiczna sprzecznosc :). Ja widze dwie mozliwosci:

    1) Sprzedajacy juz dzis uzycza ci lub wydzierzawi nieruchomosc co pozwoli ci na
    wystapienie o PnB (ryzykuje sprzedajacy).
    2) Sprzedajacy wystapi o PnB a potem przeniesie je na ciebie wraz z projektem
    (ryzykuje kupujacy)