  • 31. Data: 2015-05-13 21:14:30
    Temat: Re: Ustawa śmieciowa
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Czym różnią się bloczki komórkowe "no name" od tych robionych przez
    > Ytong? Czy w ogóle istnieje jakiś "no name"? 30 lat temu przecież też to
    > produkowano więc Ytong raczej nie jest jedynym producentem.

    No name -to po prostu gazobeton.Ytong byl pierwszym producentem,który tenże
    gazobeton zacząl obrabiać bardzo precyzyjnie i wycinal uchwyty.

    Takie ciekawostki:w jednym z bunkrów w Goldapi widzialem gazobeton
    -jeszcze poniemiecki pewno.Woda lala się nań od lat.I nic.
    O ceramice.pisalem już kiedyś,że niektórzy producenci do schudzania gliny
    używają pylów,takich samych jak do GB.Na zdrowie to nie wplywa,poprawia
    jakość i cenę,ale obala mit o zdrowej ceramice.
    W wianie z gniazdek w porotemie nie wierzylem,dopóki nie naprawialem
    instalacji zima w wykończonym i ogrzewanym już budynku.Uwierzylem.

    Piszecie o zaletach gazu:mam dom ok 80 m od magistrali.Koszt budowy przlącza
    -tylko do mnie- wynosil ok 15 tys-teraz pewnie więcej,bo asfalt.
    Za te pieniądze mam kompletną instalację co z piecem na groszek w komórce.
    Ulamek etatu palacza też.
    Pozdro dolniak

  • 32. Data: 2015-05-13 21:32:29
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Chętnie bym przeczytał taki poradnik jak zbudować dom/garaż od A-Z dla
    > początkujących ;)

    Oczywiście jest Google, ale może masz jakieś sensowne źródło gdzie po
    > kolei wszystko jest ładnie wyjaśnione?

    Tak się nie da.Musisz popracować na budowie.Inaczej będziesz się uczyl
    nie wiedząc czego.Oczywiście,solidna podbudowa teoretyczna jest potrzebna.
    Ale nic nie zstąpi konfrontacji z naturą.
    I jeszcze jedno: partacz nawet nie wie,gdzie puszcza fuchy.Po prostu
    partoli.Fachowiec jedynie robi odstępstwa od procedury.I mówi,że wie,
    gdzie można.Dlatego teoria tez jest ważna.

  • 33. Data: 2015-05-14 09:33:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > No name -to po prostu gazobeton.Ytong byl pierwszym producentem,który
    > tenże
    > gazobeton zacząl obrabiać bardzo precyzyjnie i wycinal uchwyty.

    Jedno to obróbka, ale podstawowa różnica pomiędzy współczesnym betonem
    komórkowym (nieważne czy Solbet, Ytong, HH czy inny) a dawnym gazobetonem to
    materiał z którego powstaje. W BK nie ma żadnych popiołów! Razem z
    silikatami to dwa najbardziej naturalne materiały.

    A dlaczego nie PC?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2015-05-14 09:38:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Czym różnią się bloczki komórkowe "no name" od tych robionych przez Ytong?

    Dokładnością wykonania - jak kupisz byle co to masz loterię i wszystkie
    zalety szybkiego murowania na klej szlag trafia.

    > Czy w ogóle istnieje jakiś "no name"? 30 lat temu przecież też to
    > produkowano więc Ytong raczej nie jest jedynym producentem.

    Jest wielu producentów Najpopularniejsi w całym kraju to Ytong i Solbet, ale
    lokalnie są też mniejsi i równie dobrzy. Im cięższa odmiana (większa
    wytrzymałość ale mniejsza izolacyjność) tym łatwiej o producenta. Dlatego
    jak ktoś stawia ściany 2W to łatwo może znaleźć lokalnego producenta
    bloczków z BK, ale przy ścianach jednowarstwowych nie wiem, jak teraz ale
    gdy ja isę budowałem dostępnych było tylko trzech Ytong, Solbet i jeszcze
    jeden (nie pamiętam).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2015-05-14 10:02:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Jako, że co raz bardziej widzę, że jeszcze bardzo dużo nie wiem w kwestii
    > prawidłowego budowania murów czy masz jakieś fajne źródło, z którego
    > korzystałeś przy nauce przed swoją budową?

    Ta grupa!
    Zanim zacząłem swoją budowę i zanim cokolwiek tu napisałem przez wiele lat
    ją regularnie czytałem tę grupę. Kiedyś tu było znacznie bardziej tłoczno
    (kilkaset postów dziennie) więc i tematów i opinii znacznie więcej.

    Prenumerowałem też Muratora - na początkowym etapie to dość dobre bo pozwala
    zorientować się w tym co w ogóle jest dostępne. Niestety w wyborach nie
    pomaga bo ma artykuły sponsorowane.

    Generalnie warto dużo oglądać (niezależnie od technologii). Zacznij np.
    tutaj:

    http://www.ytong-silka.pl/pl/content/budowanie_z_yto
    nga_1388.php

    Masz tam zdjęcia i opis poszczególnych etapów oraz link do filmów na
    Youtube.

    Niezależnie od tego na jaką technologię się zdecydujesz po pierwsze
    zobaczysz że murowanie jest banalnie proste (bo jest!), a po drugie że te
    wszystkie wieńce, nadproża itd. to nic strasznego.

    > Chętnie bym przeczytał taki poradnik jak zbudować dom/garaż od A-Z dla
    > początkujących ;)

    Jak ja zaczynałem swoją budowę nie miałem żadnego doświadczenia budowlanego.
    Wcześniej zajmowałem się tylko trochę wykończeniówką i projektowałem
    instalacje. Doświadczenie zdobyłem jak mój dom już stał jeżdżąc po innych
    budowach. Rada ta sama co zawsze weź dobrego kierownika - nie takiego co się
    tylko podpisze ale takiego co Ci doradzi. Ja szukając kierownika od razu
    mówiłem chcę budować samemu. Gdzie kopać to Ci geodeta wyznaczy. Kierownik
    mi powiedział jak głęboko i szeroko kopać jak powiązać zbrojenie, jaką papę
    dać na izolację poziomą. Ściany kleiłem z BK więc to był banał, nadproża
    gotowe, ale już przy wieńcu znowu go pytałem, następnie przy murłacie.
    Generalnie za każdym razem jak czegoś nie byłem pewien czy tak może być to
    dzwoniłem i pytałem.

    > Chodzi o to, żeby postawić ściany zgodnie ze sztuką i żeby to było
    > bezpieczne.

    O to właśnie ma zadbać kierownik.

    > Bo już jakiś czas temu mnie dosyć przekonałeś, że z BK to może i sam
    > rzeczywiście będę w stanie sobie garaż wybudować, no ale poza układaniem
    > bloczków jednak dochodzą jakieś wieńce, nadproża, murłaty, słupki itp.
    > Chciałbym wiedzieć co i jak :)

    To wszystko będzie w projekcie. (a przynajmniej powinno) Więc jak ściany
    zrobisz takich wymiarów jak w projekcie to zbrojenie tez możesz pogiąć
    zgodnie z rysunkami w projekcie. Strzemiona zamówisz gotowe w pobliskiej
    wytwórni lub na allegro. A jak to razem powiązać to bez problemu znajdziesz
    filmiki w sieci - generalnie pręty idą od środka w czterech rogach
    strzemion.

    Są rzeczy o których musisz pamiętać - np. aby zalewając wieniec zalać w nim
    gwintowane pręty do których następnie przykręcisz murłatę itp. ale o tym
    wszystkim kierownik Ci przypomni. Ale pamiętać nie zaszkodzi.

    > Oczywiście jest Google, ale może masz jakieś sensowne źródło gdzie po
    > kolei wszystko jest ładnie wyjaśnione?

    Ta grupa :-)
    Zacznij budować i na bieżąco pytaj. Niejeden już z pomocą tej grupy dom
    zbudował. A łatwiej jest odpowiadać bardzo szczegółowo na konkretne pytania
    niż w jednej ogólnej wypowiedzi zawrzeć wszystkie rady.Najważniejsze są
    chęci bo samo się nie zrobi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2015-05-14 10:09:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tak się nie da.Musisz popracować na budowie.Inaczej będziesz się uczyl
    > nie wiedząc czego.Oczywiście,solidna podbudowa teoretyczna jest potrzebna.
    > Ale nic nie zstąpi konfrontacji z naturą.

    Da się :-)
    Wystarczą chęci i dwie ręce oraz _kierownik_. Kierownik ma wiedzę i
    doświadczenie inwestor chęci i siły wszystko razem wystarczy by zbudować
    dom.

    Oczywiście lepiej jak już się wcześniej zrobiło jakiś solidny remont
    mieszkania i postawiło altankę w ogrodzie, ale bez tego też można zbudować
    dom zgodnie ze sztuką - jest jeden warunek - żadnego zgadywania - nie wiesz
    to zaglądasz do projektu a jak nadal nie wiesz to pytasz - kierownika,
    grupę, wróżkę, księdza proboszcza, Pytię czy kogokolwiek innego - ale pytasz
    tak długo aż pozbędziesz się wątpliwości. Czasem lepiej sobie zrobić dzień
    lub dwa przerwy na zbadanie tematu niż później żałować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2015-05-14 10:13:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 09:38, Ergie pisze:
> [...]
    > producenta bloczków z BK, ale przy ścianach jednowarstwowych nie wiem,
    > jak teraz ale gdy ja isę budowałem dostępnych było tylko trzech Ytong,

    I naprawdę jednowarstwowy Ytong wyniósł Cię taniej niż dwuwarstwowy
    no-name? Dziwne.

    --
    MN

  • 38. Data: 2015-05-14 10:20:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Wed, 13 May 2015 14:45:15 +0200, Ergie

    > Powtarzasz [...]

    > Pytam. I nie chodziło mi o piony, lecz szczelność takiej ściany.

    Ale jaką "szczelność"? Tam nie ma spoin pionowych więc jak tego nie
    otynkujesz a będzie wiał wiatr to będziesz miał wentylację. Ale to
    niezależnie od tego czy jest to BK, silikaty czy współczesna (nie pełna)
    ceramika. Zawsze tam gdzie nie ma spoin pionowych nie będzie szczelnie, ale
    po otynkowaniu powietrze już się nie przedostaje więc jest ok.

    > Jest Silka E, która rozwiązuje problem upierdliwego bruzdowania.
    > Tylko trzeba przed murami mieć projekt elektryczny.

    Tez taką mam, zaoszczędziło mi to dwóch bruzd pionowych od puszki do
    włącznika, a co z bruzdami poziomymi których jest znacznie więcej?

    A też nie do końca jest tak że wcześniej trzeba projekt - gniazdko czy
    włącznik dajesz gdzie chcesz wiercisz otwornicą dziurę pod puszkę i
    następnie wiertłem np. fi 16 po skosie do najbliższego kanału w lewo lub
    prawo.

    > Ludzie budują i sobie chwalą ten materiał i parametry.

    Samodzielnie? Jeszcze nie widziałem nikogo zadowolonego :-) A tym bardziej
    kogoś kto samodzielnie w tym robi instalacje. A jeśli Ci chodzi że ktoś
    ludziom z tego buduje to owszem. Silikaty mają najlepszą izolacyjność
    akustyczną, pozwalają na stawianie cieńszych ścian nośnych i mają wysoką
    akumulacyjność cieplną (dla niektórych to zaleta), do tego jest to materiał
    naturalny i "zdrowy". To nie jest zły materiał na ściany to jest zły
    materiał do _samodzielnego_ budowania.

    > Poczytam jednak więcej z naciskiem na BK. Tnx.

    To wszystko zależy czy chcesz budować własnoręcznie czy chcesz aby ktoś Ci
    dom zbudował - bo to IMO determinuje wiele decyzji :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2015-05-14 10:22:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 May 2015 09:33:07 +0200, Ergie

    > A dlaczego nie PC?

    Ja! Ja! Ja znam odpowiedź! Wybierz mnie!
    A, dobra... bo PC kosztuje 60* tys. zł
    a piec na ekosyf 8 tys. zł (i to markowy)!

    Poza tym nie można z -20sC zrobić 40sC.
    Przecież w -20sC to już ujemna ilość ciepła. :>>
    To jest oszukaństwo, że to może działać! :P

    *) Zawsze! To taka magiczna liczba, jak 160 tys. km przy samochodzie od
    niemca, niezależnie od wieku auta i kto nim jeździł. :> :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2015-05-14 11:02:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 May 2015 19:21:38 +0200, Kżyho

    > Jako, że co raz bardziej widzę, że jeszcze bardzo dużo nie wiem w
    > kwestii prawidłowego budowania murów czy masz jakieś fajne źródło, z
    > którego korzystałeś przy nauce przed swoją budową?

    Na YT wpadłem przypadkiem w zeszłym roku na serię filmów gościa, który
    nagrał instruktaż. Odrazu zaznaczam, że nie wiem ile to co pokazuje jest
    warte (bo aż tak się nie znam):

    https://www.youtube.com/user/mrdurski/videos
    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=227
    1312

    Pokazuje między innymi jak "murować" porothermem i pianką dryfix. Może
    takie coś na zupełny wstęp Ci wystarczy. Ogólnie na YT sporo filmów
    instruktażowych można znaleźć, tylko trzeba już wiedzieć co się chce robić.
    :)

    --
    Pozdor Myjk