  • 41. Data: 2015-05-14 11:14:54
    Temat: Re: Ustawa śmieciowa
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 11:02, Myjk pisze:
    > Wed, 13 May 2015 19:21:38 +0200, Kżyho

    > Na YT wpadłem przypadkiem w zeszłym roku na serię filmów gościa, który
    > nagrał instruktaż. Odrazu zaznaczam, że nie wiem ile to co pokazuje jest
    > warte (bo aż tak się nie znam):
    >
    > https://www.youtube.com/user/mrdurski/videos
    > http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=227
    1312

    > Pokazuje między innymi jak "murować" porothermem i pianką dryfix. Może
    > takie coś na zupełny wstęp Ci wystarczy. Ogólnie na YT sporo filmów
    > instruktażowych można znaleźć, tylko trzeba już wiedzieć co się chce robić.
    > :)

    Filmików jest sporo, wiem. Tylko, jak ktoś w danej dziedzinie zielony,
    to trudno mu odróżnić te, gdzie rzeczywiście jest to pokazane, tak jak
    to się robić powinno, od tych gdzie po prostu ktoś tam sobie jakoś coś
    zrobił. I też pewnie działa, ale niekoniecznie jest to w pełni poprawnie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 42. Data: 2015-05-14 11:30:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 May 2015 10:20:21 +0200, Ergie

    > Ale jaką "szczelność"? Tam nie ma spoin pionowych więc jak tego nie
    > otynkujesz a będzie wiał wiatr to będziesz miał wentylację. Ale to
    > niezależnie od tego czy jest to BK, silikaty czy współczesna (nie pełna)
    > ceramika. Zawsze tam gdzie nie ma spoin pionowych nie będzie szczelnie, ale
    > po otynkowaniu powietrze już się nie przedostaje więc jest ok.

    No więc w odniesieniu do wspomnianego człowieka, który chce stawiać 1W bez
    kładzenia tynku, zastanowiło mnie jakie to będzie miało skutki. Teraz już
    wszystko jasne.

    > Tez taką mam, zaoszczędziło mi to dwóch bruzd pionowych od puszki do
    > włącznika, a co z bruzdami poziomymi których jest znacznie więcej?

    Ja i tak będę podwieszać sufit ze względu na WM, więc poziome bruzdowanie
    zdaje się odpadnie. Do kontaktów z kolei pójdą w posadzce.

> [...]
    > kogoś kto samodzielnie w tym robi instalacje. A jeśli Ci chodzi że ktoś
    > ludziom z tego buduje to owszem. Silikaty mają najlepszą izolacyjność
    > akustyczną, pozwalają na stawianie cieńszych ścian nośnych i mają wysoką
    > akumulacyjność cieplną (dla niektórych to zaleta), do tego jest to materiał
    > naturalny i "zdrowy". To nie jest zły materiał na ściany to jest zły
    > materiał do _samodzielnego_ budowania.
    > To wszystko zależy czy chcesz budować własnoręcznie czy chcesz aby ktoś Ci
    > dom zbudował - bo to IMO determinuje wiele decyzji :-)

    Raczej samodzielnie budujących jest mniejszość. Ja też patrzę na materiał
    pod kątem zlecenia wykonania prac ekipie. Większość prac będę zlecać.
    Zastanawiam się tylko nad samodzielnym wykonaniem ew. automatyki,
    wentylacji mechanicznej, klimatyzacji i OC. Być może także rozłożenia rurek
    podłogówki.

    Póki co jednak największą zagwozdkę mam z oknami. Nie wiem jaka firma, nie
    wiem czy plastiki czy drewno. Nie wiem czy warto w ogóle teraz silić się na
    wymiary tzw. "standardowe".

    --
    Pozdor Myjk

  • 43. Data: 2015-05-14 11:31:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 May 2015 11:14:54 +0200, Kżyho

> [...]
    > to się robić powinno, od tych gdzie po prostu ktoś tam sobie jakoś coś
    > zrobił. I też pewnie działa, ale niekoniecznie jest to w pełni poprawnie.

    W takim wypadku warto sięgać po filmy instruktażowe producentów.
    Też są często dostępne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 44. Data: 2015-05-14 11:42:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > Zmiany które zauważyłem:

    Pod "dzwon" do zbierania szkła bezbarwnego podjechała wywrotka
    firmy Ekosystem z zainstalowanym dźwigiem i zrzuciła zawartość
    na *odkrytą* naczepę. Potem podjechała do dzwonu ze szkłem kolorowym
    i wykonała ten sam manewr. A głupie ludki dalej sortują butelki
    po kolorze. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 45. Data: 2015-05-14 11:42:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > I naprawdę jednowarstwowy Ytong wyniósł Cię taniej niż dwuwarstwowy
    > no-name? Dziwne.

    Powtarzam _mnie_ i już powtarzam dlaczego:

    Kleiłem _samemu_ i od środka _samemu_ robiłem gładzie - bo to potrafię.

    Dlatego nie chciałem używać no-name bo musiałbym wołać tynkarza do wewnątrz
    a to by mnie kosztowało kilkanaście zł za każdy metr ściany.

    Pozostawał więc wybór 1W z Ytonga (lub dowolny inny trzymający wymiary) 40zm
    czy może 2W z Ytonga (lub dowolny inny trzymający wymiary) 24 + styropian,
    ale przypominam robiłem samemu
    więc w przypadku ściany 1w po prostu ją wymurowałem i zawołałem tynkarzy.
    Jakbym robił 2w to musiałbym wynająć rusztowanie aby przykleić i zakołkować
    styro i zaciągnąć siatką, a następnie i tak bym musiał zawołać tynkarzy.

    Dlatego _mnie_ ściana 2w wyszłaby drożej ale z drugiej strony byłaby trochę
    cieplejsza. Różnica zwróciłaby się w kosztach ogrzewania gdzieś tak po 10
    latach czyli niby warto ale ja mam dzieci i z mojego doświadczenia nie
    wierzę w to że ściana 2w by te 10 lat w dobrym stanie wytrzymała :-)

    Wolę budować dom tak by był dziecio-odporny niż chodzić za nimi i je
    strofować na każdym kroku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2015-05-14 11:46:49
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 11:42, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > na *odkrytą* naczepę. Potem podjechała do dzwonu ze szkłem kolorowym
    > i wykonała ten sam manewr. A głupie ludki dalej sortują butelki

    Ludki nie są głupie. Ta wywrotka ma w środku przegrody.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 47. Data: 2015-05-14 11:54:19
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 11:42, Ergie pisze:
> [...]
    > tak po 10 latach czyli niby warto ale ja mam dzieci i z mojego
    > doświadczenia nie wierzę w to że ściana 2w by te 10 lat w dobrym stanie

    A w takim razie jaką technologię doradził byś w moim przypadku. Dom jest
    z jakiś starych bloczków wybudowany (ściana 39 cm), do tego teraz
    przyszło ocieplenie styropianem 15 cm. Do tego miałby być przyklejony
    garaż. Z uwagi na chęci budowy samemu, najłatwiej pewnie by było z tą
    jednowarstwową ścianą. Tylko czy ta doklejona do domu ściana garażowa 1W
    nie będzie ziębiła mi ścian domu i nie stanie się swego rodzaju mostkiem
    termicznym?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 48. Data: 2015-05-14 12:02:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ja i tak będę podwieszać sufit ze względu na WM,

    Jedno drugiego nie wynika :-)

    > więc poziome bruzdowanie
    > zdaje się odpadnie.

    Jeśli sufit będzie odpowiednio nisko a kable wysoko - bo widziałem takiego
    co kable dał jak w książce 20cm od sufity i wtedy sobie przypomniał że ma
    mieć podwieszony sufit też właśnie na 20cm :-)

    > Do kontaktów z kolei pójdą w posadzce.

    Nie mogą iść w posadzce bo posadzka pracuje (leży na styropianie i jest od
    ścian oddylatowana. Kable do gniazdek jeśli się je puszcza dołem (a IMO to
    najlepsze co można zrobić) i tak muszą iść w bruździe albo być zatynkowane
    tak aby była gładka powierzchnia ściany gdzie następnie przychodzi taśma
    dylatacyjna i dopiero posadzka.

    Czyli owszem bruzd robić nie trzeba ale za to trzeba by to zatynkować.

    > Raczej samodzielnie budujących jest mniejszość.

    No ale systemy takie Jak Ytong czy Solbet są właśnie z myślą to tych co
    robią to samodzielnie :-)

    > Ja też patrzę na materiał
    > pod kątem zlecenia wykonania prac ekipie.

    W takim razie patrz na inne parametry niż łatwość murowania - bo to nie
    Twoje zmartwienie :-)

> [...]
    > Zastanawiam się tylko nad samodzielnym wykonaniem ew. automatyki,
    > wentylacji mechanicznej, klimatyzacji i OC. Być może także rozłożenia

    No to akurat jest najprostsze wystarczy aby projektant to w programie
    policzył (albo można samemu) nie wiem dlaczego instalatorzy tak za to
    "kroją".

    > Póki co jednak największą zagwozdkę mam z oknami. Nie wiem jaka firma,

    Najpierw niech żona wybierze profil. Producentów profili jest niewielu więc
    żona szybko wybierze który jej najbardziej odpowiada, a później poszukaj
    producenta z tym profilu. A czy lepiej lokalnego czy ogólnokrajowego to już
    nie ma reguły. W praktyce jak nie masz wielkich okien tylko przeciętne 1,5 x
    1,5 albo 1,8 x 1,2 to każdy producent i profil dadzą radę.

    > nie
    > wiem czy plastiki czy drewno.

    IMO zdecydowanie plastik w okleinie drewnopodobnej.
    Lubię drewno: drzwi, parapety, schody, meble itd - wszystko mam z litego
    drewna, ale na podłodze panele a okna PCV. Bo to dom jest dla mnie a nie ja
    dla domu :-)

    > Nie wiem czy warto w ogóle teraz silić się na
    > wymiary tzw. "standardowe".

    Jak ja szukałem to tylko u jednego (któryś z "dużych")producenta było tak że
    wymiary standardowe były tańsze wszyscy inni robią okna pod zamówienie więc
    płacisz od metra.

    Weź metalowe klamki - praktycznie każdy dorzuca je gratis jak trochę
    pomarudzisz, a różnica jest kolosalna. I nie chodzi tylko o wygląd bo to
    drugorzędne ale przede wszystkim sa znacznie przyjemniejsze w użytkowaniu -
    a skoro są za darmo to szkoda nie brać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2015-05-14 12:14:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > jednowarstwową ścianą. Tylko czy ta doklejona do domu ściana garażowa 1W
    > nie będzie ziębiła mi ścian domu i nie stanie się swego rodzaju mostkiem

    A garaż chcesz ogrzewać czy nie?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 50. Data: 2015-05-14 12:24:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Ludki nie są głupie. Ta wywrotka ma w środku przegrody.

    W jednym ze Śląskich miast było tak samo. Wywrotka miała przegrody ale
    ludziom nie przetłumaczysz widzieli że podjeżdża jedna i wysypuje z obu to
    przestali sortować i teraz ta sama wywrotka jeździ dwa razy w dwa różne
    dni - aby każdy widział że _osobno_ bierze białe i kolorowe :-)

    Ja już przestałem ludziom tłumaczyć - oni i tak wiedzą swoje a jeszcze się
    obrażą. Ileż to osób za radą pseudo-dziennikarzy pracowicie od roku myje
    kubeczki po jogurcie które następnie trafiają do spalarni :-)

    Ileż to osób wrzuca do śmieci sortowanych osobno butelki i osobno zakrętki i
    nie przetłumaczysz że na początku sortowni jest sito i wszystko co przez nie
    przeleci trafia na wysypisko a nie do recyclingu i w ten sposób zakrętka
    warta znacznie więcej niż butelka (inny plastik) jest tracona a tylko
    butelka odzyskiwana...

    I tak dalej, i tak dalej...

    Pozdrawiam
    Ergie