  • 1. Data: 2011-10-10 09:40:09
    Temat: Usunięcie starej farby ze stali ...pomocy
    Od: Mateusz <m...@b...domeny.pl>

    Witam,

    Dostałem ostatnio stare biuro warsztatowe. Dół cały ze stali i chce
    oczyścić go ze starej farby przed ponownym malowaniem. Naliczyłem 4
    różne kolory na nim i pewnie z 7-8 warstw starego lakieru.

    Chemia - Na pierwszy ogień poszła chemia - 3 różne środki - schodzi ale
    to robota głupiego. Aby zdrapać 7 warstw z 30x40cm potrzeba z 2-3h
    pracy. Metoda odpada ze względu na pracochłonność.

    Piaskowanie - w okolicy mam 3 zakłady (m. Wrocław) i niestety tanio nie
    jest. Szacunkowo chcą za jego oczyszczenie ok 200-350zł. Na razie
    odpuściłem.

    Opalanie - Tutaj moja nadzieja jest :) Myślę aby wziąć dekarski palnik i
    spróbować usunąć farbę na gorąco. Co myślcie o tym sposobie? Zadziała?

    Może ktoś ma jakieś inne pomysły, aby to tanio i szybko zrobić?

  • 2. Data: 2011-10-10 10:52:41
    Temat: Re: Usunięcie starej farby ze stali ...pomocy
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    może na początek spróbuj opalarką elektryczną...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-10-10 11:00:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Paź, 11:40, Mateusz <m...@b...domeny.pl> wrote:

    > Może ktoś ma jakieś inne pomysły, aby to tanio i szybko zrobić?

    Znalezc tansze piaskowanie ? Ja znalazlem u mnie w okolicy goscia co
    piaskuje w garazu. Duze rzeczy tez bo piaskuje cale naczepy tirow
    etc ;) I robi to naprawde niedrogo. Potem mozesz to zawiezc prosto do
    malowania proszkowego - mnie za brame przesuwna 4m x 1,5m z profili
    stalowych skasowali za malowanie 120 pln i efekt jest naprawde
    swietny :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-10-10 14:53:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Mateusz wrote:
> [...]
    >
    > Opalanie - Tutaj moja nadzieja jest :) Myślę aby wziąć dekarski palnik i
    > spróbować usunąć farbę na gorąco. Co myślcie o tym sposobie? Zadziała?

    zajedziesz sie i nawdychasz a efekt bedzie i tak mizerny w porownaniu z
    piaskowaniem

    znajdz jakies tansze miejsce, nie wiem jak w okolicach wroclawia, ale na
    opolszczyznie placilem nie tak dawno 40 pln za piaskowanie 8 szt.
    wiekszych stalowych felg, tyle ze zlecenie wykonano w ramach wolnych mocy
    przerobowych, lezaly tam z tydzien

  • 5. Data: 2011-10-10 18:13:12
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-10 11:40, Mateusz pisze:
> [...]
    > spróbować usunąć farbę na gorąco. Co myślcie o tym sposobie? Zadziała?
    >
    > Może ktoś ma jakieś inne pomysły, aby to tanio i szybko zrobić?

    Ja bym się nie zastanawiał, tylko piaskował. 250 złotych to żadne
    pieniądze za taką robotę...

  • 6. Data: 2011-10-11 06:41:15
    Od: Jacek <n...@g...com>

    O opalaniu zapomnij. Możesz opalać farbę na powierzchni, która słabo
    przewodzi ciepło np. drewno, ale nie na metalu. Poza tym, po opalaniu
    też trzeba wyczyścić, bo powierzchnia delikatnie mówiąc czysta nie jest.
    Masz 2 opcje:
    1 kupić szczotki druciane do szlifierki kątowej najlepiej tzw. garnkowe
    i tym się męczyć.
    2 zapłacić za piaskowanie i mieć z głowy (najlepiej spróbuj najpierw
    opcję 1, a potem przejdź do 2 - docenisz, że piaskowanie nie jest wcale
    takie drogie ;-)
    A tak na marginesie - stare farby o ile dobrze się trzymają i nie
    wyglądają jakoś paskudnie mogą zostać, po co drzeć do metalu?
    Jacek

  • 7. Data: 2011-10-11 10:17:08
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Jacek <n...@g...com> napisał(a):

    > O opalaniu zapomnij. MoĹźesz opalaÄ&#65533; farbÄ&#65533; na powierzchni, ktĂłra
    sĹ&#65533;abo
    > przewodzi ciepĹ&#65533;o np. drewno, ale nie na metalu. Poza tym, po opalaniu
    > teĹź trzeba wyczyĹ&#65533;ciÄ&#65533;, bo powierzchnia delikatnie mĂłwiÄ&#65533;c
    czysta nie jest.
    > Masz 2 opcje:
    > 1 kupiÄ&#65533; szczotki druciane do szlifierki kÄ&#65533;towej najlepiej tzw.
    garnkowe
    > i tym siÄ&#65533; mÄ&#65533;czyÄ&#65533;.
    > 2 zapĹ&#65533;aciÄ&#65533; za piaskowanie i mieÄ&#65533; z gĹ&#65533;owy (najlepiej
    sprĂłbuj najpierw
    > opcjÄ&#65533; 1, a potem przejdĹş do 2 - docenisz, Ĺźe piaskowanie nie jest wcale
    > takie drogie ;-)
    > A tak na marginesie - stare farby o ile dobrze siÄ&#65533; trzymajÄ&#65533; i nie
    > wyglÄ&#65533;dajÄ&#65533; jakoĹ&#65533; paskudnie mogÄ&#65533; zostaÄ&#65533;, po
    co drzeÄ&#65533; do metalu?
    > Jacek
    Trzecia opcja jest najlepsza. Kupić puszkę farby za 2 dychy i odmalować bez
    bujania się z czyszczeniem. Pozostałe opcje są dobre jak się ma wrzoda na
    mózgu wielkości małej pomarańczy i wysoką rentę chorobową związaną ze
    schorzeniem.

  • 8. Data: 2011-10-18 02:27:44
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@b...domeny.pl> napisał w wiadomości

    Opalanie - Tutaj moja nadzieja jest :) Myślę aby wziąć dekarski palnik i
    spróbować usunąć farbę na gorąco. Co myślcie o tym sposobie? Zadziała?

    Może ktoś ma jakieś inne pomysły, aby to tanio i szybko zrobić?

    Dekarski nie będzie dobry. Do dobrego opalenia płomień nie musi być wielki,
    tylko skoncentrowany. Możesz użyć małego palnika do lutowania lub lampy
    lutowniczej na kartusze z gazem.
    Lepszy efekt da użycie palnika acetylenowo- tlenowego ale tym się trzeba
    umieć posługiwać żeby nie zrobić sobie krzywdy. Równie dobry efekt da użycie
    palnika propanowo-tlenowego - on jest znacznie mniej niebezpieczny niż
    acetylenowy a opali równie dobrze. Taki palnik np Sherman kosztuje około 50
    zł. Butlę z tlenem wypożyczysz w punkcie z gazami technicznymi. Za tlen
    zapłacisz około 20 zł. Propan z małej butli turystycznej lub dużej 11kg -
    zakładam że propan masz skoro chcesz użyć palnika dekarskiego.
    Po opaleniu musisz oczyścić wszystkie elementy- szlifierka + szczotka np
    garnkowa ze splatanego drutu bo prosty drut sie od razu zużyje.

    Tak czy siak nie zrobisz tego w godzinę czy dwie. Jeżeli chcesz szybko i bez
    wysiłku - daj to jednak do piaskowania