  • 1. Data: 2009-05-19 14:46:57
    Temat: Usuwanie starej farby-szlifierka
    Od: "kichu" <k...@t...pl>

    Witam.
    Walcze z drewnianymi schodami ktore jakis kretyn pomalowal kilkoma warstwami
    farby olejnej. Opalanie i skansol nie pomagaja, pozostalo mi tylko
    szlifowanie. Czy warto zainwestowac w wypozyczenie recznej szlifierki
    taśmowej, czy tez jest ona niewiele skuteczniejsza od oscylacyjnej ktorej
    uzywam do tej pory.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-05-19 15:03:29
    Temat: Re: Usuwanie starej farby-szlifierka
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    kichu wrote:
> [...]
    > farby olejnej. Opalanie i skansol nie pomagaja, pozostalo mi tylko
    > szlifowanie. Czy warto zainwestowac w wypozyczenie recznej szlifierki

    u mnie dobrze dzialala gabkowa tarcza na wiertarce z papierem sciernym
    na rzepy.
    tym niemniej przydaly sie wszystkie metody - najpierw bondex do usuwania
    starych powlok, szpachelka, opalarka, wiertarka

    --
    bartek

  • 3. Data: 2009-05-19 16:28:07
    Od: BartekK <s...@N...org>

    kichu pisze:
> [...]
    > szlifowanie. Czy warto zainwestowac w wypozyczenie recznej szlifierki
    > taśmowej, czy tez jest ona niewiele skuteczniejsza od oscylacyjnej ktorej
    Taśmowa jest o niebo skuteczniejsza niż oscylacyjna. A jeszcze
    skuteczniejsza jest flexa z tarczą z płatkami papieru ściernego, ale
    trzeba na prawdę ostrożnie tym operować, bo można sobie wyrzeźbić
    dowolne nierówności ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-05-19 17:42:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 19 May 2009 15:46:57 +0100, kichu napisał(a):

> [...]
    > szlifowanie. Czy warto zainwestowac w wypozyczenie recznej szlifierki
    > taśmowej, czy tez jest ona niewiele skuteczniejsza od oscylacyjnej ktorej

    Jeśli chcesz to zrobić szybko i sprawnie to szlifierka kątowa + przystawka:
    http://xl-tools.com.pl/go/ac/401/ci/5/si/319

    Nie wiem jak gruba jest warstwa farby, ale zakładając że bardzo gruba, to
    założysz papier 26 i jechane :) Po 10 minutach skonczysz robote.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-05-19 19:51:57
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Popieram, ale koniecznie do tego odkurzacz i trening na jakiejś desce, żeby
    nie porobić wzorków na schodach
    Jacek

  • 6. Data: 2009-05-19 21:03:26
    Od: "kichu" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Popieram, ale koniecznie do tego odkurzacz i trening na jakiejś desce,
    > żeby nie porobić wzorków na schodach
    > Jacek

    Dzieki za wszystkie porady. Chyba zdecyduje sie na taśmową, najwazniejsze ze
    ma wiekszą skutecznosc od oscylacyjnej. No i przy moim braku doswiadczenia w
    takich pracach jest szansa ze nie zniszcze schodow do konca.
    Czeka mnie jeszcze uzupelnianie ubytkow, malowanie ze zmiana koloru i
    lakierownie. Ale w koncu przeciez czlowiek sie uczy przez cale zycie
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-05-20 05:52:11
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "kichu" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    > szlifowanie. Czy warto zainwestowac w wypozyczenie recznej szlifierki
    > taśmowej,

    Są jeszcze szlifierki mimośrodowe,
    z kontrolą nacisku np.

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2009-05-20 13:36:05
    Od: Marek MANO <m...@g...pl>

    On 20 Maj, 07:52, "JKK" <j...@i...fm> wrote:
    > Użytkownik "kichu" <k...@t...pl> napisał w
> [...]

    Mimośrodowa to się świetnie do końcowego polerowania.
    Uważaj, bo taśmówką też trzeba ostrożnie operować
    Pozdro, Marek