  • 131. Data: 2016-09-09 08:55:38
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 września 2016 08:50:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > on nie leczy kompleksów tylko ostrzega - natomiast nie potrafi przyjąć do
    wiadomosci ze ktos wskazanych błędów nie bedzie poprawiał i juz.
    > Ludzie sobie kalkulują ze zerwanie styropianu z całosci, walka w sądach z
    nierzetelnym wykonawcą bedzie kosztowala duzo wiecej niz straty ciepła.

    Dlatego trzeba szybko reagować i mieć tyle samozaparcie żeby metoda paragonową(metoda
    Kiki-ego w końcu) wykonawców potraktować.

  • 132. Data: 2016-09-09 10:34:18
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 września 2016 23:17:36 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Trzy tysie to jakieś 1500m3 gazu czyli 1000L oleju.
    > Więc pewnie grzejesz kominkiem albo siedzisz w swetrze :-) Pewnie nie
    > grzejesz garażu ani części pomieszczeń :-)
    > Powinienieś zużywać 1000L/100m2/rok razem z cwu.

    Hmmm.
    U mnie dom 130m2. Stary, ocieplony z trzech stron styro 10cm.
    Stropy też (parterówka).
    Palone węglem. Sezon wychodzi około 3.5kpln.
    Temperatury w domu nie schodzą poniżej 23stopni. Często jest 25-27.
    Mam na to wykresy :)

    Podkreślam, dom stary, kamienno ceglany. Ocieplony tylko z 3 stron.

  • 133. Data: 2016-09-09 11:05:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 września 2016 10:34:19 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Podkreślam, dom stary, kamienno ceglany. Ocieplony tylko z 3 stron.
    Nie wiem co tam specom od OZC w ich programach wychodzi ale z moich obserwacji wynika
    że samo ocieplenie ścian ma niewielki wpływ na oszczędności na ogrzewaniu
    Sąsiad dom wybudował cos koło 2009roku- porterówka, ściany z suporeksu, podwieszany
    sufit, nad sufitem wełna.
    Przez chyba 5 pierwszych lat na ścianach styro nie miał. Później dokleił 12cm
    styropianu + siatka klej itp. Jak twierdzi koszty ogrzewania zauważalnie nie zmalały
    Podobnie było w domu moich rodziców- tam chałupa większa, wybudowana w 1969 roku z
    pustaków betonowych na nich tynk.
    Kilka lat temu przykleiliśmy tam styropian chyba 10cm.
    Zużycie opału zauważalnie nie spadło.

  • 134. Data: 2016-09-09 11:47:06
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 08.09.2016 23:46, Maniek4 wrote:

> [...]
    > cienkiego ocieplenia stropu pod malym tarasem. Tam nie zmiescilo sie
    > wiecej styropianu jak 12-14cm by podloga byla na jednym poziomie. Sa tez
    > dwa problemy z nadprozami pod dachem. Nie zdazylem przyciac
    > prefabrykatow zanim powstal dach. Generalnie tak dzis ludzie mniej
    > wiecej placa i nie jestem tu jakims prawdziwkiem. Gdybym mial placic jak
    > piszesz przeszlo sesc tysi za sezon to chyba naprawde narzekal bym na
    > dziurawy Porotherm. Tyle, albo i wiecej placi moj kolega za gaz, tyle,
    > ze z butli. No i u niego miejscami snieg z dachu znika.

    No to wszystko się zgadza. 22 stopnie, solary i nie wszystko grzejesz.
    Gdybyś grzał do 24 plus garaż i te, których nie grzejesz i bez solarów
    to byś spalił więcej.
    Czyli zapotrzebowanie masz te 10.000kW / 100m2.

    Ja pamiętam kilka lat temu przed naprawami u siebie. Piec palił i nie
    chciał się wyłączać. Gdybym dzisiaj zbudował to samo tylko z rozsądkiem
    to bym zszedł poniżej 5.000kW/100m2.
    Wystarczyło tylko przemyśleć transfer ciepła do gruntu, odizolować
    taras, ocieplić co trzeba i jak trzeba, zamiast wełny prosnąć pianą.
    Już dorobiłem się nawet własnej kamery termowizyjnej, używki ale daje radę.

  • 135. Data: 2016-09-09 11:52:41
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 09.09.2016 08:55, Kris wrote:
    > W dniu piątek, 9 września 2016 08:50:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Dlatego trzeba szybko reagować i mieć tyle samozaparcie żeby metoda
    paragonową(metoda Kiki-ego w końcu) wykonawców potraktować.

    Szkoda, że nie płaciłem paragonami wcześniej, bo bym kupił część
    styropianu i wręczył paragon ociepleniowcom. A tak wręczałem je tylko
    tym co partaczyli w środku :-)

    Teraz zrobiłem się inny. Jak wołam kogoś do malowania, to siadamy i
    omawiamy wszystko co zamierzają zrobić, czym robić i tak dalej. Od
    zabezpieczenia żeby nie usyfić do sposobu wykonania.

  • 136. Data: 2016-09-09 11:53:22
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 09.09.2016 07:23, Lisciasty wrote:

    > Cały czas poprawiam. Budowa się toczy.
    > Nerwowe reakcje? A jakie mają być, skoro dwudziesty raz w tym miesiącu
    > powtarza się to samo, bez żadnej refleksji i w oderwaniu od tematu?

    Czemu nie chcesz pokazać zdjęć z różnych etapów budowy?

  • 137. Data: 2016-09-09 11:57:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 9 września 2016 11:53:27 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Czemu nie chcesz pokazać zdjęć z różnych etapów budowy?

    W łykęd będę miał bo mam na innym kompie i w aparacie.

    L.

  • 138. Data: 2016-09-09 11:57:14
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 09.09.2016 11:05, Kris wrote:
> [...]
    pustaków betonowych na nich tynk.
    > Kilka lat temu przykleiliśmy tam styropian chyba 10cm.

    Ucieka ciepło do fundamentów przez przewodzenie, ucieka sufitami i
    skosami. U mnie uciekało murłatami, skosami i sufitami.

  • 139. Data: 2016-09-09 12:00:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 9 września 2016 11:47:12 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Ja pamiętam kilka lat temu przed naprawami u siebie. Piec palił i nie
    > chciał się wyłączać. Gdybym dzisiaj zbudował to samo tylko z rozsądkiem
    > to bym zszedł poniżej 5.000kW/100m2.

    Dobrze jest jeszcze pisać precyzyjnie i nie mylić kW z kWh ;P

    5-litrowy dom to bez problemu można zrobić, przynajmniej jak się wie
    co się chce osiągnąć.

    L.

  • 140. Data: 2016-09-09 12:04:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 września 2016 11:52:46 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Teraz zrobiłem się inny.
    A palić cygarety dalej dopiero za furtką pozwalasz?;)