  • 1. Data: 2013-05-03 08:55:22
    Temat: Uszkodzenie elewacji - jak naprawić
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam taką dziurę:

    http://sebobialy.net/uszkodzona_elewacja.jpg

    Mam pomysł aby zrobić odcisk okolicznej elewacji, potem odcisnąć ten
    odcisk w gęstym gipsie zapaćkanym w dziurze. Ale może znacie lepsze
    sposoby...

  • 2. Data: 2013-05-03 10:10:00
    Temat: Re: Uszkodzenie elewacji - jak naprawić
    Od: Marcin W <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Mam pomysł aby zrobić odcisk okolicznej elewacji, potem odcisnąć ten
    > odcisk w gęstym gipsie zapaćkanym w dziurze. Ale może znacie lepsze

    Gips na elewacji to delikatnie mówiąc/pisząc - kiepski pomysł...

    To zapewne jest tynki mineralny (z worka) - zostało Ci go troszkę ?
    Jak nie to zdobądź gdzieś garść - ew kup worek za 30 - 40 zł.

    Rozrób go z wodą do konsystencji gęstej śmietany i taki tynk nabierz na
    pędzel i go w uszkodzone miejsce "wbijaj" końcówką włosów pędzla...

    Jest to jedyny znany mi sposób na "niewidoczną" naprawę tynku "baranka"
    bez bez użycia sprzętu i zrobi to każdy.

  • 3. Data: 2013-05-03 11:34:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 maja 2013 10:10:00 UTC+2 użytkownik Marcin W napisał:

    > Jest to jedyny znany mi sposób na "niewidoczną" naprawę tynku "baranka"
    > bez bez użycia sprzętu i zrobi to każdy.

    Dokladnie. Tak tez naprawialem dwie dziury w mojej elewacji (tynk silikonowy ale tez
    baran). Oczywiscie "niewidoczny" w cudzyslowiu bo miejsce naprawy jest widoczne -
    jest jasniejsze ale przypuszczam ze z czasem sie ubrudzi do koloru reszty elewacji, a
    zniknie calkiem po pomalowaniu calosci jednym kolorem, kiedys ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-05-03 12:52:55
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Miałem taką dziurwę, wbiła się deska podczas wichury że aż w styropianie
    zostało wgniecenie.
    Paca, kielenka i najnormalniej w świecie, tak jak nakładali tynkarze tak i
    ja to nałożyłem, kilka okrężnych ruchów i ani śladu, teraz nie potrafiłbym
    wskazać miejsca gdzie to było, tak idealnie wyszło.
    Na szczęście zostało mi trochę Kreisel'a który mam na elewacji a który
    szczelnie w słoiku zakręciłem bacząc aby jak najmniej powietrza w nim
    było.Mimo że po upływie kilku lat zawartość słoika rozwarstwiła się na
    poszczególne frakcje, gdzie na samej górze była tylko przezroczysta gęsta
    ciecz a na dole kamyczki, to po dokładnym wymieszaniu konsystencja wróciła
    do normy.