  • 11. Data: 2011-08-02 15:49:51
    Temat: Re: Uszkodzona wkładka
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" j18orc$tng$...@n...onet.pl

    > zwykłe wkłądki da sie rozwiercać ale łątwo jest złamać wiertło...

    Ja ukręcałem wiertła średnicy 6 mm kupowane po parędziesiąt groszy.
    (nie łamałem, ale ukręcałem, ścinały się)

    -=-

    Ponoć wiertła Iwin są dobre. Do betonu -- polecam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-08-02 17:33:07
    Temat: Odp: Uszkodzona wkładka
    Od: "boockoo" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > Ty nie zrozumiałeś pytania czy ja nie rozumiem Twojej odpowiedzi?

    Też wyczytałem, że ukręcanie jest najskuteczniejsze, ale ja tego sobie
    wyobrazić nie umiem

  • 13. Data: 2011-08-02 21:33:09
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > Ty nie zrozumiałeś pytania czy ja nie rozumiem Twojej odpowiedzi?

    Nie wiem czego Ty nie zrozumialeś.
    Drzwi są zamknięte. Wkładka wystaje nieco poza płaszczyznę drzwi. Jeżeli
    jest asymetryczna to z jednej strony wystaje bardziej. Jeżeli zdejmie się
    szyld to też będzie wystawać bardziej. Zapina się na niej klucz francuski
    (taki rozsuwany, podobny do młotka), o taki :
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Klucz_francuski
    i energicznie przekręca. Wkładka łamie się w najsłabszym miejscu - tam gdze
    przechodzi przez nią śruba mocująca do zamka. Wydlubuje się resztki i drzwi
    otwarte. Wielokrotnie zastosowane, sprawdzone, działa.

  • 14. Data: 2011-08-03 08:06:22
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2011 23:33:09 +0200, Jackare napisał(a):
    > Wkładka łamie się w najsłabszym miejscu - tam gdze
    > przechodzi przez nią śruba mocująca do zamka.
    No ale drzwi i zamek chyba też lekko zmasakrowane są przy tym?

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 15. Data: 2011-08-03 19:08:56
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > Rozwiercić, wiertło 4 - 5 mm do metalu.
    > Wiercić nie dziurkę od klucza, tylko w tej węższej części wkładki.
    > Koszt maks. 2 złote polskie.

    A jak to nie wkładka padła, a coś w zamku? Pisze, że wkładka się obraca.
    Mogą więc być 2 przyczyny niedziałania zamka: 1) języczek wkładki
    przestawiający rygiel zamka starł się tak, że... nie przestawia; 2)
    języczek jest ok, ale z jakichś przyczyn rygiel nie rusza się.

    No i w 2 przypadku po wyłamaniu wkładki problem dalej pozostaje!

    --
    Grzexs

  • 16. Data: 2011-08-04 15:28:54
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > No ale drzwi i zamek chyba też lekko zmasakrowane są przy tym?

    Przy odrobinie wprawy w niewielkim stopniu, jeżeli należałoby kupić nowy
    zamek to i tak kosztowo wyjdzie jak wezwanie superspeca który rozwierci
    wkładkę, zresztą wątkotwórca nie pytał o sprawy poboczne tylko o otwarcie
    drzwi.
    --
    Jackare