  • 11. Data: 2011-09-06 18:13:25
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnąć ściany?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Wrz, 19:52, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Utwierdziłem się we własnym przekonaniu. Dzięki wszystkim. Po
    > literaturze nastawiłem się właśnie na silikaty jednak nie byłem pewien
    > czy nie uległem zbytnio marketingowi i reklamie producentów.

    Kurde to silikaty tak sie reklamuja? Tylko nie kupuj silikatow z Xelli
    (czyli SILKA) bo to najdrozszy material a niczym specjalnym sie nie
    wyroznia - sa "zwykle", tansze silikaty wielu innych firm :)

    > Wentylacja mechaniczna już też jest w planie razem z trójsystemowym
    > ogrzewaniem podłogowym. Boję się tylko tych kosztów które mnie dopadną
    > przy tym całym budowaniu energooszczędnym.

    Sciany beda tansze niz 1W, a ok 3 x cieplejsze. Zrezygnuj z wszystkich
    kominow wentylacyjnych to sporo bedziesz in plus i rekuperacja bedzie
    tansza. Jedynie bedziesz musial doplacic do montazu okien w warstwie
    ocieplenia i to wszystko.

    Co to jest trojsystemowe ogrzewanie podlogowe ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-09-06 18:27:23
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 20:13, Adam pisze:

    > Co to jest trojsystemowe ogrzewanie podlogowe ? :)
    > pozdr.

    Trochę przesadzona nazwa ale chodzi o takie pomieszanie pompy ciepła
    jako głównego źródła z dodatkowym obiegiem na jednym solarze i z
    ostatnim obiegiem dogrzewającym jakby brakło na prądzie. Rehau np ma coś
    takiego.

    Opłaci mi się to jednak tylko wtedy jak uda mi się namówić gminę by
    wystąpiła jako podmiot o dofinansowanie z funduszu ochrony środowiska.
    Oni bez problemu mogą uzyskać znacznie więcej niż osoba fizyczna, tylko
    się im zbytnio nie chce za robotę wziąć.

    --
    PW

  • 13. Data: 2011-09-06 18:41:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Wrz, 20:27, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jako głównego źródła z dodatkowym obiegiem na jednym solarze i z
    > ostatnim obiegiem dogrzewającym jakby brakło na prądzie. Rehau np ma coś

    Inwestowanie w solary majac pompe ciepla jest IMHO bezsensu.
    Szczegolnie jako dogrzewanie podlogowki - przeciez w zime on Ci da
    tyle ciepla co nic! A dogrzewanie pradem - lepiej doplac pare stowek
    do samej pompy ciepla zeby wyposazyli ja w grzaleczke i tyle :)
    Ewentualnie male sprzeglo lub buforek i zwykly piecyk CO elektryczny -
    ja tak mam i to fajne rozwiazanie bo w razie awarii pompy odpalasz
    piecyk i jest cieplo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-09-06 19:08:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >styro lub 30 porotherm + 15cm styro), a im mniejsza grubosc sciany i
    >wiecej styro tym U lepszy) wiec wogole bym sie nie zastanawial - jak
    >najcienszy mur (a z niczego innego niz z silikatow kierbud nie pozwoli
    >wybudowac cieniej niz 20cm) + najgrubiej ocieplenia jak sie da. W tym
    >wypadku okna wypadaloby montowac juz w warstwie ocieplenia, inaczej
    >glif wewnetrzny i zewnetrzny beda mocno nieproporcjonalne :) Ale teraz
    >montaz w warstwie ocieplenia to czasem gratis dodaja, a czasem 500,
    >1000, max 1500 pln trzeba dolozyc wiec to tez pomalu standard ;-)

    Tylko instalacje w tym silikacie robic to za kare chyba.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2011-09-06 19:14:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Trochę przesadzona nazwa ale chodzi o takie pomieszanie pompy ciepła jako
    > głównego źródła z dodatkowym obiegiem na jednym solarze i z ostatnim
    > obiegiem dogrzewającym jakby brakło na prądzie. Rehau np ma coś takiego.

    Jak na jednym solarze?

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-09-06 19:49:28
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 21:14, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "PiWa"<p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak na jednym solarze?

    Jak odgrzebię gdzieś te materiały z rehau'a to gdzieś je wrzucę i wam
    zapodam link. Generalnie wychodzi w teorii to dość sensownie, przez zimę
    się trochę bardziej tym wszystkim zainteresuję to będę znał temat bliżej.

    --
    PW

  • 17. Data: 2011-09-06 20:20:14
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "PiWa" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Kiki, patrząc na Twoje posty to Ty mi raczej nie doradzisz bo takiego
    > materiału który mógłby Cię zadowolić to raczej jeszcze długo nie wymyślą
    > :)

    No więc ci odpowiadam. Masz budować z betonu komórkowego, klejonego cienko
    na poziome i pionowe spoiny i na to z 15cm styropianu.
    Żaden porotherm ani silikaty. Przez porotherm wieje, a silikaty przewodzą
    zimno.

  • 18. Data: 2011-09-06 20:47:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Wrz, 21:08, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Tylko instalacje w tym silikacie robic to za kare chyba.

    Ja wiem - z wod-kan troche wiecej kucia, elektryke ja mam w calosci na
    spinkach wiec tylko troche wiecej wiertelek zuzyje :) Nie jest to IMHO
    jakas wielka wada. Mam full instalacje elektryczna, wod-kan i
    wentylacje w piwnicy, a tam mury z mocnych bloczkow betonowych... :)
    Wszystko sie da. Za to ciezkie szafki beda sie dobrze na byle koleczku
    trzymac :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-09-06 20:50:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Wrz, 22:20, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

> [...]
    > na poziome i pionowe spoiny i na to z 15cm styropianu.
    > Żaden porotherm ani silikaty. Przez porotherm wieje, a silikaty przewodzą

    Ile musi miec komorczak na scianach zewnetrznych? Ze 30-35cm pewnie.
    Szczegolnie ten cieply, bo slaby jest. Bezsensu - silka znacznie
    lepsza. I ma wieksza akumulacyjnosc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-09-06 21:06:17
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-06 22:50, Adam pisze:

    > Ile musi miec komorczak na scianach zewnetrznych? Ze 30-35cm pewnie.
    > Szczegolnie ten cieply, bo slaby jest. Bezsensu - silka znacznie
    > lepsza. I ma wieksza akumulacyjnosc.
    > pozdr.

    Wystarczy 24 cm. Są różne gęstości bk. Zresztą z najlżejszego też można
    stawiać ściany nośne, bodajże do 3 kondygnacji.