  • 41. Data: 2011-09-07 18:54:51
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnąć ściany?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Wrz, 19:35, "nacocito" <n...@c...to> wrote:

    > I kto to mówi? Bezkompromisowi łowcy oszczędności, ekonomii i budowy
    > termosów.

    A co ma akumulacja wspolnego z energooszczednoscia? Jedno z drugim
    doskonale wspolgra i doskonale sie uzupelnia (szczegolnie jak ktos
    wykorzystuje II taryfe grzejac pradem / pompa ciepla).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 42. Data: 2011-09-07 19:06:45
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > intelektualnym...? :-D
    > Bo mam wrażenie, że zagrały tu tylko i wyłącznie emocje.
    > Ja nic nie pisałem o akumulacyjności cieplnej - Twoje emocje coś takiego
    > wyczytały :-).
    > Ja pisałem tylko i wyłącznie o izolacyjności akustycznej wynikającej z
    > dużej masy murów.
    >
    > [...]
    >
    > Och 'panie profesorze'... nawet o graniu murów nie pisałem...
    > Tylko o słabej izolacyjności akustycznej ścian z ceramiki.
    >
    > Jak emocje biorą górę nad intelektem, to i błędy się zdarzają :-P

    Po co te głupie teksty o intelekcie i czytaniu ze zrozumieniem?

    Zbyt bardzo bierzesz wszystko do siebie. Nikt tu Ciebie nie atakuje a wręcz
    piszę o 'bezkompromisowych łowcach' .
    więc traktuj to tylko jako głos w dyskusji.

    Pisałeś
    > Drugi dom będę budował już z super ciężkiego materiału.
    > Już obecny chciałem postawić z silikatów, ale w okolicy nie było, a pewne
    > względy mnie zmusiły do zastosowania ceramiki - maxy.

    więc wydało mi się zasadne zamieścić moją odpowiedź pod twoim postem jako
    reprezentatywnym dla całej dyskusji.
    Inni pisali o bezwładności cieplnej a Ty o izolacyjności dźwiękowej
    silikatów. To już druga teoria od doskonałości tego materiału budowlanego a
    obydwie wydają się nie mieć solidnych podstaw.
    Mając w domu okna i drzwi masz w tych miejscach otwory przez które dźwięki
    przedostają się o wiele łatwiej niż przez ścianę z maxów + ocieplenie.

    Słyszałeś o mikrofonach kierunkowych i podsłuchiwaniu rozmów z dalszych
    odległości w zamkniętych pomieszczeń w budynkach? Jak myślisz na co powinny
    być skierowane?

    Tak, na okno a nie na mur i obojętnie z czego ten mur jest zbudowany. Okno
    jest doskonałym przewodnikiem wszelkich dźwięków. Zwłaszcza duże
    przeszklenia.

  • 43. Data: 2011-09-07 19:22:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik nacocito napisał:

    Dobra... :-) niech Ci będzie, że głos w dyskusji...

    > Słyszałeś o mikrofonach kierunkowych i podsłuchiwaniu rozmów z dalszych
    > odległości w zamkniętych pomieszczeń w budynkach? Jak myślisz na co
    > powinny być skierowane?

    Tak słyszałem..., ale słyszałem też, że dla różnych częstotliwości
    dźwięków istnieją różne ośrodki ich rozchodzenia, dla których
    przewodzenie jest największe. I tak dla rozmowy, a raczej dla dźwięków
    pochodzących z rozmowy może i okna okażą się słabym punktem, choć
    nowoczesne standardowe okna dość dobrze tłumią takie dźwięki ale już
    mur... będzie je tłumił bardzo dobrze.

    Ja pisałem jednak o buczeniu - raczej niższe częstotliwości, a tych już
    takie byle co jak okno nie zatrzyma, nie zatrzyma tego także BK, który
    ma stosunkowo małą gęstość, a jak widać na moim przykładzie, to i
    ceramika sobie słabo z tym radzi - choć nie wiem, czy przez podłoże się
    coś nie przenosi, bo to górski teren i skały mogą jakoś te dźwięki
    rozprowadzać...

    Do zatrzymania niskich częstotliwości dużej mocy potrzebne jest solidna
    przegroda o dużej masie własnej - mur kamienny, betonowy, albo choćby z
    silikatów.

    Ot i wszystko :-).

    pozdr
    Robert G

  • 44. Data: 2011-09-07 19:24:32
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnac sciany?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > Ja wiem - z wod-kan troche wiecej kucia, elektryke ja mam w calosci na
    > spinkach wiec tylko troche wiecej wiertelek zuzyje :) Nie jest to IMHO
    > jakas wielka wada. Mam full instalacje elektryczna, wod-kan i
    > wentylacje w piwnicy, a tam mury z mocnych bloczkow betonowych... :)
    > Wszystko sie da. Za to ciezkie szafki beda sie dobrze na byle koleczku
    > trzymac :-)

    No pewnie ze sie da, ale takie przekuwanie przez sciany, wkuwanie
    kanalizacyjnych podejsc itp. takie przyjemne nie bedzie. Nawet za puszki pod
    gniazda i wlaczniki dziekuje, bo tego to niestety troche jest. Wkuwanie
    szafek pod rozdzielacze w cienkich scianach rowniez moze byc klopotliwe.
    Prawde mowiac nie ma zadnego szczegolnego uzasadnienia poza cena i moze
    gruboscia sciany konstrukcyjnej, zeby zamiast czego kolwiek uzyc silki.
    Ceramika od betonu komorkowego bedzie lepsza pod wzgledem bezwladnosci, ale
    to tez jak kto lubi. Ja, podobnie jak Ty mam wszedzie ceramike i nie widze
    absolutnie zadnych wad. Mysle, ze i tynk bedzie gorzej trzymal sie silki jak
    ceramiki. W piwnicy pewnie nie ukrywales nic szczegolnie w scianach, no i ta
    przewodnosc w dol, ale to chyba nie ten przypadek.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2011-09-07 19:33:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To takie buczenie o częstotliwości jakichś 50, może 70 Hz, ale na tyle
    > ciche, że jest ledwo powyżej progu słyszalności. I... o zgrozo ! Nikt tego
    > nie słyszy, tylko ja... :-/.
    > Myślę, że jakbym miał dom z silikatów, a nie z ceramiki, to masa murów
    > zatrzymałaby to buczenie.
    >
    > Stawiam na bloczki wapienno-piaskowe, czyli właśnie silikaty.

    Nie jestem pewien, ale sadze, ze silikaty moga lepiej przewodzic dzwieki jak
    inne materialy. Tak sie sklada, ze twarde materialy robia to lepiej niz
    miekkie, ale powtarzam nie znam zadnych wynikow pomiarow.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2011-09-07 19:35:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Coś mi się wydaje, że ktoś pomylił tu materiał na ściany akumulujące
    > ciepło z promieniowania słonecznego z dobrym materiałem na budowę domu. A
    > to chyba dwie różne sprawy.
    >
    > Dowodów na to wszystko nie mam ale jakoś mi to wszystko z tą Silką pachnie
    > doskonałym chwytem marketingowym.

    Trzeba by sprawdzic w tabelach jak to jest z ta akumulacyjnoscia silikatow.
    Z tego co pamietam to piach wcale rewelacynych parametow nie ma w porownaniu
    z np. ceramika. Moze by tak dom z szamotu? :-)

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2011-09-07 19:52:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Tak sie sklada, ze twarde materialy robia to lepiej niz
    > miekkie,

    Twarde materiały mogą dobrze przenosić dźwięki pochodzące z uderzenia,
    natomiast dźwięki z odległego źródła już będą tłumione lepiej przez
    materiały przede wszystkim ciężkie i mało sprężyste - ot choćby wału
    łożony z worków z piaskiem.

    Lekkie materiały będą lepiej przewodzić dźwięki, bo mniej energii są
    wstanie pochłonąć z drgającego ośrodka - tu powietrza, czy podłoża.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 48. Data: 2011-09-07 20:06:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > natomiast dźwięki z odległego źródła już będą tłumione lepiej przez
    > materiały przede wszystkim ciężkie i mało sprężyste - ot choćby wału

    Tylko piach w workach jest jakby to powiedziec plastyczny.

    > Lekkie materiały będą lepiej przewodzić dźwięki, bo mniej energii są
    > wstanie pochłonąć z drgającego ośrodka - tu powietrza, czy podłoża.

    Moze i tak, ale to moim zdaniem uproszczenie. Wezmy taki olow i stal. Olow
    bedzie tlumil lepiej wszystkie dzwieki, a stal i relatywnie lekka welna? Ty
    nie masz do czynienia z orkiestra za sciana, tylko jak sadze zwyklym
    rezonansem. Sam pisales o skalach byc moze przenoszacych dzwiek w podlozu, a
    te o ile nie jakies wapienie pewnie beda twardsze od powszechnych gruntow.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2011-09-07 20:26:19
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    dziwisz sie bo masz niepoukładane pewne sprawy. Pewnie sie naczytałeś o
    akumulacyjnosci cieplnej scian i przekładasz to na energooszczednosc
    budynku. A taka zależnosc jest prosta - ona jest praktycznie zerowa.
    Zatem nie ma znaczenia czy budynek zbudujemy z silki czy kamienia w jednym
    przypadku, a betonu komórkowego czy wręcz kanadyjczyka. Mimo powaznych
    różnic w pojemnosci cieplnej materiałów konstrukcyjnych jesli budynki bedą
    wykonane tak samo to będą zużywały dokładnie tyle samo energii. Różnica jest
    tylko taka ze kanadyjczyk ogrzeje sie (lub schłodzi) w 3 godziny, a dom z
    kamienia w 3 dni - a to nie zmienia bilansu cieplnego sezonu grzewczego.

    ---------

    Wydaje mi sie że mam poukładane ale..?? ;)

    Pisanie tylko o tym że silikaty sa dobre bo mają dużą bezwładność cieplna
    bez podawania źródła ogrzewania jest - tak jak pisałem - piarem a nie
    argumentem. Pisze ktoś tu poniżej że i owszem mogą takie zalety wykazać pod
    warunkiem, że masz w planie ogrzewanie elektryczne a w tym i PC które
    zamierzasz gonić w II taryfie. tak wtedy to moze mieć sens, w innych
    wypadkach raczej nie ma za wiele.
    Argument że bedzie stygł 3 dni jest tak samo dobry jak to że będzie
    nagrzewał się też 3 dni. No ale ktoś kiedyś powiedział "Zanim gruby
    schudnie, chudy umrze z głodu" więc ta bezwładność jest jakimś plusem
    silikatów :D

    Tyle że jak piszesz z oszczędnością nie ma nic wspólnego chyba że prąd w 2
    taryfie.

  • 50. Data: 2011-09-07 20:33:43
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    .googlegroups.com...
> [...]

    doskonale wspolgra i doskonale sie uzupelnia (szczegolnie jak ktos
    wykorzystuje II taryfe grzejac pradem / pompa ciepla).

    -------

    Tu masz całkowitą rację, choć zastanawia mnie jeszcze sprawa zmiennosci
    pogody w naszym kraju. Dzisiaj +10 a za dwa dni -10 st.C. Jak to wtedy
    będzio działać?
    Taka pompa ciepła oprócz ogrzewania powierza bedzie jeszcze musiała pracować
    na ogrzanie scian a tym samym jej sprawność pewnie spadnie a w ekstremalnych
    warunkach moc może okazać się niewystarczająca.