  • 81. Data: 2011-09-08 18:40:17
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnac sciany?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:cacdecca-d4ce-4440-9101-

    >http://allegro.pl/listing.php/search?string=gilot*+
    kost*&sourceid=Mozilla-search

    >Ktorymi mozna ciac takie bloczki bez wiekszego klopotu i bardzo
    >rowno :)

    Na rusztowaniu?

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2011-09-08 18:43:44
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnąć ściany?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Troszke mieszasz - zwróc uwage ze polecamy zarówno scianę z silki+styro jak
    >i betonu komórkowego+styro. Własciwie >jedynym poważnymi argumentami sa
    >cena i grubość - dzieki temu odsiewamy super wypasione ytongi itp. Ceramikę
    >dziurawą >odsiewamy ze względu na dziury.

    Eee no jak ze wzgledu na dziury odsiewamy ceramike, choc nie mam pojecia
    czemu to zostaje tylko BK, ew bloczki betonowe czy szalunek i grucha.

    Pozdro.. TK

  • 83. Data: 2011-09-08 18:58:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    .googlegroups.com...

    > A mnie zostało kilkanaście pustaków z porothermu, stoją sobie na palecie,
    > w kącie podwórza i nawet z nich nie wieje. Może kiki ma chiński odkurzacz
    > centralny :)

    Najsmieszniejsze jest to, ze silka tez jest dziurawa. :-DD
    Wianie to prawdopodobnie skutek pozostawienia niepelnej spoiny poziomej,
    swego czasu Dryfix poddawalem pod watpliwoc wlasnie z tego powodu, tyle ze
    mnie wysmieli. Jak spoina bedzie pelna to nie widze mozliwosci zadnego
    wiania. A czy ceramika nie ma zalet? Moim zdaniem to moze nie doslowne, ale
    jednak polaczenie zalet BK jako materialu miekkiego chocby do robienia
    instalacji, mniejszej ilosci odpadow itp., oraz twardej silki w ktorej
    latwiej i lepiej mocuje sie wszelkiego rodzaju kolki, ktorych dobrym testem
    jest gniazdo trojfazowe. Bezwladnosc cieplna tez bedzie na korzysc ceramiki
    w stosunku do BK.

    Pozdro.. TK

  • 84. Data: 2011-09-08 19:08:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > W jaki sposob moze absorbowac wilgoc skoro ma
    > niska nasiakliwosc?

    Wiesz co... nie znam się na szczegółach tych zależności, ale wiem, że
    kiedy wilgotność powietrza przekracza pewien próg, silikaty zachowują
    się w taki sposób, że absorbują część wody z powietrza i to z kolei nie
    nawilża się już bardziej. Natomiast w momencie spadku wilgotności
    powietrza, woda znajdująca się w bloczkach zostaje uwolniona so
    otoczenia i powietrze tym samym nie staje się przesuszone.

    Ja o niskiej nasiąkliwości nie mówiłem. Inna sprawa, że nasiąkliwość to
    jedno, a zdolność absorbowania pary wodnej to drugie.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 85. Data: 2011-09-08 19:24:41
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Najsmieszniejsze jest to, ze silka tez jest dziurawa. :-DD
    > Wianie to prawdopodobnie skutek pozostawienia niepelnej spoiny poziomej,

    Tak to jeden z powodów. Murowanie porothermu na placki czy silki. Do tego
    brak spoin pionowych.

    Ale Porotherm ma trociny, które sie wypalają w trakcie palenia bloczków.

    i wieje pocałości

  • 86. Data: 2011-09-08 19:38:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Negujesz podawane zalety silikatów nie mając żadnych argumentów (przykro
    > mi, "bo tak" nie klasifikuje się jako uzasadnienie). Dlatego.

    Nie rozumiesz? Te cechy silikatow sa zwyczajnie wyolbrzymiane w stosunku do
    innych materialow po to tylko zeby miec czym sie wyroznic, pokazac ze gdzies
    tam cos jest lepiej niz gdzie indziej, choc wcale tego nie potrzebujesz.
    Zadna z tych napisanych cech nie ma praktycznie zadnego znaczenia, bo kazdy
    inny material wystarczajaco spelnia te kryteria, a juz mrozoodpornosc to
    przegiecie. Nie chce mi sie czytac zadnych materialow na temat wyzszosci
    silki w tlumieniu dzwiekow, bo pomieszkiwalem przy roznych okazjach w
    roznych domach z roznych materialow i w zadnym nie czulem dyskomfortu
    slabego tlumienia dzwiekow, nawet w drewnianym i jak ktos byl w gorach choc
    raz to pewnie wie.

    > Napiszesz coś merytorycznego ponad te emocjonalne wypowiedzi?

    Nie czuje zadnych emocji piszac na grupie, moze czasem mi weselej. Napisalem
    jak mi sie zdaje cos do przemyslenia, skoro nie zauwazasz to juz nic na to
    nie poradze. Nie ma tu emocji a zwylke zyciowe zdarzenia. Moze warto je
    zestawic z tymi zaletami?

    > P.S. "Dlatego", "nieistotne", "jakiekolwiek".

    Nie wiem co Ci mam napisac naprawde. Nie bede podniecal sie analizujac
    kolejna tabelke z rzeczami dla zycia bez znaczenia. Ale poniewaz wszystkie
    instalacje robilem sam to chocby z tego powodu nie zdecydowalbym sie na
    silikaty. To ciezki, kruchy i trudny w obrobce material. Wiertel nie nadazy
    sie kupowac mocujac sam kabel elektryczny. Cienkie sciany w pewnych
    sytuacjach beda wada jak chocby montaz szafek z rozdzielaczami. Trudnosc w
    obrobce moze bardzo skomplikowac niektore prace, u mnie dwa spore luki,
    ktorych nie da sie zrobic zwyczajnym powiekszeniem spoiny z zewnatrz, bo jak
    na tym polozyc rowny i lagodny tynk? Silka w takim wypadku to najgorszy
    material z mozliwych i warto sobie z tego zdac sprawe zanim czlowiek wpakuje
    sie w taki kanal projektujac cichy dom jakby mial stac na froncie wojennym.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2011-09-08 19:53:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > powietrza, woda znajdująca się w bloczkach zostaje uwolniona so otoczenia
    > i powietrze tym samym nie staje się przesuszone.

    I sadzisz, ze inne materialy w jakims szczegolnie zauwazlnym stopniu beda
    robic to inaczej? Byc moze zjawiska kapilary i elektroosmozy beda mialy tu
    wieksze znaczenie i byc moze material bedzie wykazywal mniejsza bezwladnosc,
    ale tak naprawde czy ktos to zauwazy?

    > Ja o niskiej nasiąkliwości nie mówiłem. Inna sprawa, że nasiąkliwość to
    > jedno, a zdolność absorbowania pary wodnej to drugie.

    Bo ja wiem? Wyobrazmy sobie strukture takiego bloczka jako system gesto
    upakowanych i powiazanych ze soba wapnem zeronasiakliwych ziaren piasku.
    Wody w tej czy inne postaci potencjalnie zmiesci sie tyle ile jest
    przestrzestrzeni miedzy tymi ziarnami piasku minus wapno. Zgadzam sie, ze
    relatywnie bloczek taki bedzie nienasiakliwy, ale zeby tak starczylo na
    suche dni to raczej watpie.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2011-09-08 19:55:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Ale Porotherm ma trociny, które sie wypalają w trakcie palenia bloczków.
    >
    > i wieje pocałości

    Ze jest przewiewny jak sweter z barana? Teraz to chyba przesadziles. :-)

    Pozdro.. TK