  • 11. Data: 2009-12-23 09:45:23
    Temat: Re: Uwaga (!) na zmywarki ELECTROLUX'a ESL/ESI - parują
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    e-kran napisal:
    > produceni wiedzą co robią, fachowo "wytaniając" produkty. AGD nie ma prawa
    > działać dłużej jak 5-6 lat. Potem musisz wymienić je na nowe, bardziej trendy
    > i bardziej ekologiczne, a stare masz wyrzucić na śmietnik i ju?

    Mylisz, moim zdaniem, skutek z przyczyna. Przyczyna jest nieustanne zadanie
    potanienia sprzetu, gdyz nikt nie kupi jakosciowego drogiego sprzetu, jezeli
    obok sprzedaja tanszy, gorszy, ale przez kilka lat funkcjonalnie porownywalny.
    I efektem takiego podejscia klientow jest zmniejszanie kosztow sprzetu poprzez
    uzywanie gorszych materialow i zamiennikow. W dalszym rzucie masz jako kolejny
    efekt znaczace skrocenie czasu uzytkowania i praktyczna nieserwisowalnosc.

    Sam powiedz: kupisz pralke DWA RAZY DROZSZA, ktora pochodzi 20 lat, czy raczej
    te DWA RAZY TANSZA, ktora padnie po 6..7 latach?

    > Oczywiście moje narzekanie dotyczy sprzętu AGD klasy średniej, dostępnej dla
    > ludzi a nie dla cżłonków rad nadzorczych ;-) Tak więc Miele, Smeg itp. są
    > poza podejrzemiem (choć i poza zasięgiem dla większości).

    No wlasnie. Byt okresla swiadomosc. A ten byt z powodu inflacji jest coraz
    gorszy przy nominalnie coraz wyzszych zarobkach. Amerykanie w duzej masie
    dopiero ostatnio sie ockneli, ze najwyszy poziom dobrobytu klasa srednia
    miala w latach piecdziesiatych, a potem bylo coraz gorzej, bo gorny procent
    zagarnia praktycznie wszystkie efekty wzrostu. U nas zreszta jest jeszcze
    gorzej, bo przy wzroscie gospodarczym poziom zycie wiekszosci sie pogarsza.
    No, ale od kilkunastu lat nad Wisla jest kolonizowana republika bananowa...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-12-23 11:33:42
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    raczej
    > te DWA RAZY TANSZA, ktora padnie po 6..7 latach?

    Kupię najlepszy sprzęt, na który mnie w danej chwili będzie stać, w granicach
    rozsądku.
    Przykładowo: jeśli będę miał do wyboru pralkę za 1500 zł. (np. Electrolux) i
    za 4000 zł. (np. Miele) wybiorę najprawdopodobniej tę za 1500 zł. Byt określa
    świadomość, jak słusznie zauważyłeś. Funkcjonalnie są zbliżone, jeśli chodzi o
    trwałość - jest spora różnica, cenowo - przepaść.

    Natomast chodzi trochę o coś innego. Kilkanaście lat temu za równowartość
    dzisiejszych 1500 zł. można było kupić sprzęt AGD made in France czy made in
    Germany, a nie made in Europe czy made in China. Zamiast plastiku użytkownik
    dostawał stal nierdzewną itp. W dzisiejszej rzeczywistości rządzi badziew, a
    za jakość trzeba dopłacić 100-200-300%. W tę stronę to poszło, i to jest bardo
    nieuczciwe z punktu widzenia nabywcy.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 13. Data: 2009-12-23 13:34:41
    Temat: Re: Uwaga (!) na zmywarki ELECTROLUX'a ESL/ESI - paruj?
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Maniek4 wrote:
    > U?ytkownik "Jar" <j...@g...pl> napisa? w wiadomooeci

    > Dzieki za info, bede kupowal niedlugo caly osprzet do kuchni. Te firme mine
    > z daleka.

    Jak juz wspominalem wczesiej tez mam zmywarke electrolux ale troche inny
    numer. Po wyregulowaniu zamka jestem bardzo zadowolony. Jedna z jej
    zalet jest stosunkowo cicha praca (jak na zmywarke). Mam tez lodowke
    electroluxa do zabudowy i jest bezglosna.
    Inny sprzet (piekarnik, plyta, okap/wyciag)kupilem Gorenje ze wzgledu na
    design. Jak na razie bez zastrzezen.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 14. Data: 2009-12-23 15:14:32
    Od: "Jar" <j...@g...pl>

    > Dzieki za info, bede kupowal niedlugo caly osprzet do kuchni. Te firme
    > mine z daleka.
    >
    > Pozdro.. TK
    Odradzam dokładnie wszystkim zakup jakiegokolwiek Electroluxa, a mam sporo
    tego sprzętu w domu. Dzisiejszy Electrolux to nie to samo co kiedyś. Z
    piekarnikiem też miałem niezłą jazdę. Fabrycznie źle zmontowany, nie mieścił
    się w szafce. Wymiana na inny egzemplarz jeszcze przed montażem.
    Dla odmiany kolega w zmywarce z tej samej serii kilka razy wymieniał
    wentylator.

  • 15. Data: 2009-12-23 15:23:59
    Od: "Jar" <j...@g...pl>

    > To głupio zrobisz bo my katujemy już drugi rok zmywarkę właśnie z rodziny
    > ESI i jest rewelacyjna, w życiu nie mieliśmy problemu z meblami.
    > Najlepsze, że ma taki szybki program 30 minutowy. Od zakupu chyba jeden
    > raz odpaliliśmy inny, dłuższy program. Zawsze po tych 30 minutach wymujemy
    > wszystko czyściutkie i pięknie domyte, czego nie może powiedzieć moja
    > siostra po godzinie zmywania w boshu.

    ESI to trochę za mało żeby dyskutować. ESI to do zabudowy z widocznym
    panelem (z panelem). Może macie model z innej serii. Pozostaje jeszcze
    kwestia partii, może coś uszczelnili dodając więcej plastiku.

  • 16. Data: 2009-12-27 19:55:53
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > się w szafce. Wymiana na inny egzemplarz jeszcze przed montażem.
    > Dla odmiany kolega w zmywarce z tej samej serii kilka razy wymieniał

    Trochę dołożę Electroluxowi, choć może to odosobniony przypadek.
    Mam sprzęt AGD z jednej półki (średniej), kupowany w tym samym czasie.
    Whirlpool (piekarnik i mikrofala, na razie OK), zmywarka BEKO (prawie OK),
    pralka Electrolux EWT 10420W (na razie OK) i płyta indukcyjna Electrolux EHD
    60020 P (nie OK). Ta ostatnia, jako jedyny mój sprzęt AGD, padła w okresie
    gwarancji. W trakcie pracy nagle huk, odłączyło Sy 16A u mnie w rozdzielni i w
    skrzynce przy ulicy też zdążyło odłączyć Sy 20A. Okazało się, że 2 z 4 pól nie
    pracują. Serwisant wymienił cały moduł. Więc statystycznie nie wygląda to u
    mnie korzystnie dla Electroluxa ;-)
    Przy okazji uwaga na podłączanie płyty do prądu. Serwisant się wymądrzał, że w
    zasadzie powinien unieważnić gwarancję, bo brak jest pieczątki uprawnionego
    elektryka. Trochę się przekomarzaliśmy ale stanęło na tym, że dwóch rozsądnych
    ludzi zawsze się dogada. Oczywiście to pic, w karcie gwarancyjnej nie ma nawet
    miejsca na taką pieczątkę, nie ma też wyraźnego zapisu, który stwierdza
    konieczność wzywania uprawnionego elektryka do podłączenia płyty. Dla
    wszelkiej pewności warto jednak sobie taką pieczątkę zawczasu zapewnić, bo
    producenci AGD i serwisy gwarancyjne są w tej kwestii mocno nawiedzone.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 17. Data: 2009-12-29 09:29:31
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Jar wrote:

> [...]
    > zmontowany, nie mieścił się w szafce. Wymiana na inny egzemplarz
    > jeszcze przed montażem. Dla odmiany kolega w zmywarce z tej samej

    Może z tym jakimkolwiek to się nie rozpędzaj. U mnie pralka Elektroluxa
    pracuje już 7 rok bez zarzutu. W zeszłym dokupiłem suszarkę również tej
    firmy kierowany głównie bardzo dobrym wrażeniem, jakie zostawiło u mnie
    użytkowanie pralki. Więc może bez generalizowania.

    Pozdrawiam, Jarek

  • 18. Data: 2009-12-29 18:41:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "jahi" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > firmy kierowany głównie bardzo dobrym wrażeniem, jakie zostawiło u mnie
    > użytkowanie pralki. Więc może bez generalizowania.

    Pralka ma 7 lat, wiec pochodzi z okresu jeszcze tego lepszego. Kolega pisze
    o dzisiejszych, a te nie tylko tej firmy w ogole wydaja sie byc gorsze.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-12-30 07:09:34
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Maniek4 wrote:

    > Pralka ma 7 lat, wiec pochodzi z okresu jeszcze tego lepszego. Kolega
    > pisze o dzisiejszych, a te nie tylko tej firmy w ogole wydaja sie byc
    > gorsze.
    >
    > Pozdro.. TK

    I pewnie tak jest. Tyle że ten kolega napisał: "Odradzam dokładnie
    wszystkim zakup jakiegokolwiek Electroluxa". A ja nie lubię
    generalizowania na podstawie kilku przypadków. Btw suszarka ma rok,
    więc jest raczej z tych nowszych.