  • 1. Data: 2009-06-11 21:57:00
    Temat: Uziemienie, gdy wszystkie instalacje są z plastiku
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam
    Wymiana instalacji elektrycznej.Podpięcie uziemienia do zbrojenia fundamentów jest
    niemożliwe.
    Wod/kan z PVC.Centralne też nie wchodzi w rachubę.
    Zastanawiam się, czy przy okazji ocieplania fundamentu, nie wrzucić do wykopu
    bednarki.Da to długość
    ok 5mb na głębokości ok.1,3m.Mogę ew, zawinąć i dać 10mb.
    Grunt raczej suchy niż wilgotny.
    To teoria, bo pomiar chyba dałoby się zrobić dopiero po zasypaniu, czy czegoś nie
    wiem?
    Czy to będzie dobre rozwiązanie?

  • 2. Data: 2009-06-12 00:03:46
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawinąć i dać 10mb.
    > Grunt raczej suchy niż wilgotny.
    > To teoria, bo pomiar chyba dałoby się zrobić dopiero po zasypaniu, czy

    bednarka niewiele da
    lepiej kup w pierwszej lepszej hurtowni kilka pretow uziemiajacych i je wbij
    jak dobrze pamietam powinno byc chyba 10 om
    przy suchym gruncie to bedzie 6-8 pretow do wbicia
    troche roboty ale pewne ze zadziala
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-06-12 08:28:42
    Od: Rentier <f...@g...com>

    -
    > Andrzejwww.hana.com.pl
    >
    > Jeżeli ma być szybko i tanio to nie może być wysokiej jakości,
    > Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
    > A jeśli na być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie bedzie szybko.
    Ok, wsadzę pręty, połączę bednarką i gites.

    Przy okazji znalazłem taką ciekawostkę:
    http://ckp.nowysacz.pl/user_files/File/SEP/Poczenia_
    wyrwnawcze.pdf

  • 4. Data: 2009-06-12 16:43:23
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Rentier wrote:
    > Ok, wsadzę pręty, połączę bednarką i gites.
    >
    > Przy okazji znalazłem taką ciekawostkę:
    > http://ckp.nowysacz.pl/user_files/File/SEP/Poczenia_
    wyrwnawcze.pdf

    Dr Musiala mozesz poczytac rowniez tutaj: http://www.edwardmusial.info/.
    Jezeli choc odrobine interesuje Cie elektryka i/lub normalizacja w
    Polsce - pasjonujaca lektura.

    Wieslaw

  • 5. Data: 2009-06-12 19:18:04
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Dr Musiala mozesz poczytac rowniez tutaj: http://www.edwardmusial.info/.
    > Jezeli choc odrobine interesuje Cie elektryka i/lub normalizacja w
    > Polsce - pasjonujaca lektura.
    > Wieslaw
    Dobrze napisane:-) Podobają mi się jego krytyczne uwagi, opowiedziane w taki
    uszczypliwo-luzacki
    sposób..

  • 6. Data: 2009-06-12 21:42:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
    > Dobrze napisane:-) Podobają mi się jego krytyczne uwagi, opowiedziane
    > w taki uszczypliwo-luzacki sposób..

    nikt tego do niczego nigdy nie podłącza :)

    a urządzania elektryczne znajdujące sie w obrębie kuchni zwykle mają
    uziemienie

  • 7. Data: 2009-06-17 16:24:50
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 23:57:00 +0200, Rentier napisał(a):
    > Zastanawiam się, czy przy okazji ocieplania fundamentu, nie wrzucić do wykopu
    bednarki.Da to długość
    > ok 5mb na głębokości ok.1,3m.Mogę ew, zawinąć i dać 10mb.
    W tym wykopie wbij w ziemię jakieś rury bądź specjalne uziomy (tak ze 3 m)
    i do tego podłącz tę bednarkę. Masz mniej roboty i bliżej do mokrego o 1,3
    m.
    Sprawdzić to możesz jak zasypiesz i jak będzie sucho - wtedy się okaże co i
    jak.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 8. Data: 2009-06-17 19:16:30
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > m.
    > Sprawdzić to możesz jak zasypiesz i jak będzie sucho - wtedy się okaże co i
    Ok, właśnie tak chcę zrobić.
    Kupię ze 3 pręty w Castoramie (gwintowane) przewiercę bednarkę i skręcę ją z prętami
    nakrętkami
    ocynkowanymi.
    Oczywiście pręty wbiję.
    Oryginały 1,5 m (uziom pionowy)kosztują około 5 dych szt!

  • 9. Data: 2009-06-17 20:47:00
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl>

    Rentier <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ocynkowanymi.
    > Oczywiście pręty wbiję.
    > Oryginały 1,5 m (uziom pionowy)kosztują około 5 dych szt!

    To zakop same nakrętki, będzie jeszcze taniej.
    pzdr., PB