  • 1. Data: 2013-11-02 15:31:45
    Temat: Uzupełnienie sporych placków baranka
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jest w tej chwili tak:

    http://sebobialy.net/ubytek_w_elewacji1.jpg
    http://sebobialy.net/ubytek_w_elewacji2.jpg

    Dziura uzupełniona styropianem i przyklejona na piankę ktora też
    wypełniła puste przestrzenie.

    No i co dalej?

    Plan A:
    * położyć siatkę wprost na oczyszczony baranek, przykleić klejem do
    styropianu. Niewielkie zgrubienie zamaskować "barankując" nieco więcej
    na około.

    Plan B:
    * baranek zagruntować i jak A.

    Plan C:
    * stary baranek wydłubac/potłuc do gołej siatki i lepić klejem do
    styropianu starą i nową siatkę.

    Plan D:
    * nowa siatkę kleić do starego baranka na jakieś świństwo typu kleje
    epoksydowe.

    Co radzicie? Estetyka nie jest ekstremalnie ważna.

  • 2. Data: 2013-11-02 16:35:18
    Temat: Re: Uzupełnienie sporych placków baranka
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 listopada 2013 15:31:45 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Jest w tej chwili tak:
    > http://sebobialy.net/ubytek_w_elewacji1.jpg
    > http://sebobialy.net/ubytek_w_elewacji2.jpg

    Nie wiem jak to jest wysoko ale widac, ze to sa dosc waskie kawalki -
    zastanow sie czy tego po calosci nie wytynkowac. Jak to ma 2,5-3m wysokosci
    to tynku pojdzie niewiele, a bedzie wygladac jak nowe. Placki bedzie widac
    zawsze i nie bedzie to ladnie wygladalo.. Ja bym na calosc (bez paru mm
    od krawedzi lewej i prawej) polozyl klej, wtopil siatke i na koniec wytynkowal
    od nowa. Mniej sie narobisz niz jakies szlifowanie, gruntowanie i zabawa
    w plackowanie, ktora wyjdzie tak czy siak brzydko :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-11-02 16:54:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-02 16:35, Adam wrote:
> [...]
    > od nowa. Mniej sie narobisz niz jakies szlifowanie, gruntowanie i zabawa
    > w plackowanie, ktora wyjdzie tak czy siak brzydko :)

    Niestety tylko jedna ściana faktycznie jest 1m na 4m. Druga to 7m x 4m ...

    Zalezy mi raczej na tym żeby nie odpadło/pękło. Czy będzie placek widać
    - to sprawa mniej istotna.

  • 4. Data: 2013-11-02 17:14:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 listopada 2013 16:54:38 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Zalezy mi raczej na tym żeby nie odpadło/pękło. Czy będzie placek widać
    > - to sprawa mniej istotna.

    To tak czy siak zrobilbym to po calosci do jakiejs okreslonej wysokosci.
    Niestety takiego tynku nie polozysz tak zeby nie bylo widac, a lepiej
    juz bedzie wygladac "poziome" odciecie (na calej szerokosci tego co tam widac)
    niz takie placki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-11-02 17:22:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-02 17:14, Adam wrote:
    > To tak czy siak zrobilbym to po calosci do jakiejs okreslonej wysokosci.

    Dalej pozostaje pytanie wobec tego - jak przykleić siatkę do baranka i
    czy w ogóle.

  • 6. Data: 2013-11-02 17:32:49
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > Dalej pozostaje pytanie wobec tego - jak przykleić siatkę do baranka i
    > czy w ogóle.

    Wycinasz kawałki siatki tak, żeby zachodziły ok. 10 cm dookoła ubytku i
    wklejasz łaty na klej. Potem na to baranek.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2013-11-02 18:01:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 listopada 2013 17:22:15 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Dalej pozostaje pytanie wobec tego - jak przykleić siatkę do baranka i
    > czy w ogóle.

    Ja bym kleil. Zrobilbym tak: polozyl najpierw klej na styropian w placki - tak
    zeby zlicowac go z reszta tynku. Poczekac az przeschnie (pare h wystarczy) -
    potem od gory w poziomie po calej szerokosci sciany przykleil cienka ale
    mocna tasme klejaca zeby nie zapaskudzic gory, nalozyl na calosc klej,
    wtopil siatke, wyrownal paca klej (tutaj juz calosc musi byc rowna), poczekal
    az wyschnie, odkleil tasme, nalozyl na calosc rownomiernie nowego barana.

    W ogole bym nie gruntowal tego barana ale solidnie umyl sciane (szczota,
    woda albo karcher), oczywiscie poczekac az przeschnie :)

    Mozesz sie bawic w klejenie po kawalku ale to wiecej czasu zejdzie niz zrobisz
    raz, a do porzadku :-) I bedzie ladniej wygladac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-11-02 18:33:06
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zalezy mi raczej na tym żeby nie odpadło/pękło. Czy będzie placek widać -
    > to sprawa mniej istotna.

    Mnie niestety tynk odpadał już w 3 roku od tynowania. W takie szczeliny
    wpływa woda/wilgoć i odspaja tynk od kleju/siatki. I nie mam pomysłu co z
    tym zronić.

  • 9. Data: 2013-11-02 18:36:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Mnie niestety tynk odpadał już w 3 roku od tynowania. W takie szczeliny
    > wpływa woda/wilgoć i odspaja tynk od kleju/siatki. I nie mam pomysłu co z

    Wklej paragony.

  • 10. Data: 2013-11-02 19:59:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Wklej paragony.