  • 1. Data: 2017-03-15 17:26:16
    Temat: W jaki sposób zapełnić lukę w scianie przez otwór 40mm pod sufitem.
    Od: a...@a...pl

    Witam

    Przerabiałem komin, dom z lat 70-tych z cegły. Po wymianie komina
    została wneka chciałem zalać cementem prawdopodobnie zmieści się tam
    wiadro cementu. Niestety góra tej wnęki jest pod sufitem i ma postać
    diury o średnicy około 40mm. Potrzebuję przepchąć tą diurą beton. Jest
    jakaś strzykawka do betonu? Kielnią drewnianym kołkiem to masakra jakaś.
    Są jakieś cywilizowane metody?

  • 2. Data: 2017-03-16 10:04:46
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 15.03.2017 17:26, a...@a...pl wrote:
    > Witam

    > Są jakieś cywilizowane metody?

    Tak. Nie używać betonu. Po co Ci ten beton tam jest potrzebny?
    Użyłbym pianki niskoprężnej, żeby mieć pewność że nic nie rozsadzi.

    --
    GreDi

  • 3. Data: 2017-03-16 13:02:21
    Od: a...@a...pl

    GreDi wrote:

    > Tak. Nie używać betonu. Po co Ci ten beton tam jest potrzebny?
    > Użyłbym pianki niskoprężnej, żeby mieć pewność że nic nie rozsadzi.

    Bo jest między wełnianym ociepleniem ceramicznej rury komina a ścianą.
    Pianka w razie pożaru komina się spali. Chciałbym uszczelnić bo czasem
    jak przedpokój jest zamknięty to wydaje mi się że czuję zapach
    spalin. To jedyne miejsce po remoncie gdzie niemiałem jak tego załatać.
    Wymysliłem że zaleję rzadkim betonem.

  • 4. Data: 2017-03-16 16:03:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.03.2017 o 13:02, a...@a...pl pisze:

> [...]
    > jak przedpokój jest zamknięty to wydaje mi się że czuję zapach
    > spalin. To jedyne miejsce po remoncie gdzie niemiałem jak tego załatać.
    No to dawaj ten beton. Jak chcesz "strzykawkę" to ja bym zaproponował
    zrobić ją sobie z rurek kanalizacyjnych PCV. W sprzedaży są dostępne
    średnice 40 mm i 32 mm. 40 będzie jako cylinder, a 32 jako tłok (po
    zaślepieniu). Jednorazowo powinno się dobre pół kilo załadować, więc
    powinno robotę usprawnić
    Jacek

  • 5. Data: 2017-03-17 11:13:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A może "betonem" z zaprawy gipsowej, a nie cementowej?

    -----

  • 6. Data: 2017-03-17 13:47:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciekawe jak by poszlo zrobienie spienionego betonu w warunkach domowych. Fabrycznie
    robia to tak ze do masy betonowej dodaja pyl aluminiowy, odlewaja klocek i
    podgrzewaja. Aluminium reaguje z zasadowym betonem, robi sie wodor i spienia mase.
    Moze by na zimno tez chcialo sie zrobic?

  • 7. Data: 2017-03-17 21:08:45
    Od: a...@a...pl

    Jacek wrote:

> [...]
    > średnice 40 mm i 32 mm. 40 będzie jako cylinder, a 32 jako tłok (po
    > zaślepieniu). Jednorazowo powinno się dobre pół kilo załadować, więc

    Niezły pomysł spróbuję tak zrobic dzieki