  • 1. Data: 2010-04-27 06:18:32
    Temat: W jakiej minimalnej odległości od ściany sadzić można sosny ?
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    Witam

    Jaka jest minimalna odległość sadzenia od ściany sosny czarnej i sosny
    pospolitej tak aby korzenie nie niszczyły fundamentu?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2010-04-27 07:52:48
    Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu>

    Użytkownik "marek" <m...@m...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jaka jest minimalna odległość sadzenia od ściany sosny czarnej i sosny
    > pospolitej tak aby korzenie nie niszczyły fundamentu?

    Są dokładne przepisy dotyczące sadzenia drzew i krzewów przy budynkach
    jeszcz z lat 60. ale obowiązujące.

    Krzewy - 3,5 m
    drzewa - 6 m, ale tego ostatniego nie jestem pewien

    Marek

  • 3. Data: 2010-04-27 17:20:26
    Od: "Jan P. Ciecinski" <s...@o...pl>

    marek pisze:
    > Witam
    >
    > Jaka jest minimalna odległość sadzenia od ściany sosny czarnej i sosny
    > pospolitej tak aby korzenie nie niszczyły fundamentu?

    Witam!
    Po dużej suszy w Anglii wprowadzono normę 12,5m. Źródła niestety nie
    pamiętam.

    --
    Pozdrawiam, Jan
    http://www.ciecinski.eco.pl

  • 4. Data: 2010-04-27 20:55:17
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Korzenie sosny nie powinny fundamentowi nic zrobić, gorzej z koroną, która
    sie rozrośnie i będzie szorować po ścianach, rynnach i dachu.
    Ja posadziłem sosenkę 4 m od domu i teraz niszczy mi rynny, rysuje ściany a
    wyciąc nie mogę bez pozwolenia, a zresztą szkoda mi drzewa, bo ładne.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-04-28 03:03:21
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ja posadziłem sosenkę 4 m od domu i teraz niszczy mi rynny, rysuje ściany
    > a wyciąc nie mogę bez pozwolenia, a zresztą szkoda mi drzewa, bo ładne.

    Przy cięciu pielęgnacyjnym możesz zmniejszyć drzewo o 30% bez zezwolenia.

    Pzdrawiam przepisowo
    skryba

  • 6. Data: 2010-04-28 04:21:50
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Tak, tylko, jak tam wylezę? ;-)
    Ostatnio, jak wychodziłem na szarą renetę (znacznie niższą i łatwiejszą) to
    założyłem 2 pary pampersów i ledwo-ledwo mi się udało.
    Jacek