  • 21. Data: 2014-05-26 19:34:09
    Temat: Re: W sprawie czy budowac dzis dom
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-05-26 19:09, Aleksander pisze:

    > Nie no, do Pałacu Kultury w linii prostej mam 14km (Marki).
    > Do granic Warszawy jakies 5km.

    Aaa to luzik.

    > Pech, że mój główny klient akurat z drugiej strony Warszawy otworzył
    > biuro (Piaseczno). Ale teraz mam kawałek obwodnicy (S8) to nawet dość
    > szybko się jedzie :)

    No i to jest problem niestety. Mozna mieszkac gdziekolwiek po polnocnej
    stronie, czy nawet w centrum a i tak do Piaseczna bedzie daleko/dlugo.
    Ja mieszkam kilkadziesiat kilometrow na wschod, ale Wawe dobrze znam od
    lat. Kiedys moj kumpel zajmujacy sie DTP pracowal w firme mieszczacej
    sie w Uniwersamie Grochow. Pociagiem do pracy dojezdzal w sumie z
    przejsciami 1,5 godziny. Pracujacy z nim koles dojezdzal z Ursynowa
    dluzej jak on pociagiem czytajac gazetke. Coraz czesciej sklaniam sie ku
    teorii, ze nie ma znaczenia jak daleko sie mieszka, tylko ile czasu sie
    jedzie.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2014-05-26 19:37:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 13:55:38 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie byłbym taki pewny, jak masz w zagospodarowaniu zapis,
    > że 70% działki musi być biologicznie czynne (czy jakoś tak)
    > to raczej lipa, chyba że udowodnisz urzędnikowi, że to jakiś
    > biobeton ;)

    To wykladasz wszystko wloknina, sadzisz trzy iglaki i masz powierzchnie
    biologicznie czynna, nie wymagajaca zadnej pracy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2014-05-26 19:47:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 18:55:24 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Aleksander, ale Ty piszesz o domu jednorodzinnym oddalonym o 50km od
    > miejsca pracy w miescie? Bo jesli tak to jak dla mnie to jest, ze tak
    > powiem drugie miasto i trudno polemizowac z tym, ze troche daleko do
    > cywilizacji. Ja do centrum miasta mam 5,5km. Dzieci do szkoly wioze

    Juz to pare razy pisalem - ja mam do centrum mojego miasteczka ~2km i
    ide do rynku piechotka, wolnym spacerem 15 minut. W miedzy czasie mijam
    dwie przychodnie, kosciol, kilkanascie sklepow (biedronka, tesco, intermarche,
    bricomarche i wiele pomniejszych - spozywczaki, monopolowe, nocne),
    ze trzy podstawowki, dwa przedszkola i z 3 szkoly srednie (technikum,
    licea), dwie stacje benzynowe, szpital. Wlasciwie to nie wiem czego nie
    mijam bo wszystko co do zycia potrzebne tu jest. Zreszta, do najblizszego
    blokowiska (~5 tys ludzi) mam 300m, a mimo to na dzialce mam swoj las i
    czuje sie jak na wsi :-)

    Takze masz racje - kwestia wyboru gdzie sie ta dzialke kupi, dla mnie duze
    miasta to porazka - Londyn niedawno zwiedzalem i ocipiec mozna od tego halasu
    i tlumu. Nigdy w zyciu bym juz nie zamienil domu na blok :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2014-05-26 20:47:59
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-26 10:18, Aleksander pisze:

    > [...]
    >
    > No tak, ale jak do luksusu dodasz 2h dojazdu w korkach do pracy (w jedną
    > stronę) to ja dziękuję za taki luksus.

    To zależy od lokalizacji.
    Ja się przeprowadziłem z miasta na wieś i teraz poruszam się w
    mniejszych korkach jak poprzednio, bo nie mam potrzeby jeździć do
    centrum miasta. Jak jadę do pracy to jadę obrzeżami, tam, gdzie nie ma
    korków.
    Sklep spożywczy mam po drugiej stronie drogi, na wprost mojego domu.
    Poprzednio musiałem się przejść do najbliższego ok. 150m.
    Do marketów budowlanych OBI, Praktiker, Castorama mam obecnie bliżej niż
    poprzednio. Do centrum miasta też mam obecnie bliżej niż poprzednio.
    Do przedszkola poprzednio miałem ok. 200m, a teraz mam ok. 300m.
    Niestety już nie mam dzieci w wieku przedszkolnym. Córka do liceum ma
    tak samo daleko (ok. 7km) co poprzednio, ale teraz dojeżdża o połowę
    szybciej PKS-em niż poprzednio tramwajem, bo PKS zatrzymuje się tylko na
    kilku przystankach i to nie zawsze, bo są "na żądanie", a poprzednio
    tramwaj zatrzymywał się na kilkunastu przystankach zawsze.

    > Luksus, to jednak aby dzieciak (6 latek) do szkoły miał na piechotę 5min,
    > a do pracy dało się dojechać w 30 minut :P i jeszcze jak stacja metra w
    > promieniu max 1km.

    Luksusem to jest nie być zmuszonym do uczęszczania do pracy i nie być od
    nikogo zależnym :)

  • 25. Data: 2014-05-26 23:12:44
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 09:48:13 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ale to sa te koszty luksusu. Masz rower to liczysz sie z naprawami. Masz
    >
    > samochod to liczysz sie z naprawami i to znacznie drozszymi jak przy
    >
    > domu, a jednak wiekszosc z nas samochod do wozenia doopy ma.
    >
    > Kwestia do dyskusji pozostaje ile pokuty jest w odsniezaniu czy
    >
    > przygotowywaniu opalu (w moim przpadku do kominka). Jak dla mnie to
    >
    > przewaznie forma rozrywki. Moze to dzine, ale odsniezac wieczorem to ja
    >
    > nawet lubie wyjsc. Snieg za miastem wieczorem tworzy dosc bajkowa
    >
    > atmosfere. Dla kogos bajkowa atmosrere moze tworzyc pilot w dloni na

> [...]

    Luksus ma to do siebie że nie generuje zbędnej pracy. Luksusowy dom to nie taki co w
    nim plazma jest tylko że jest ogrodnik zajmujący się zielenią, pracownik do
    zamiatania i odśnieżania itp. Właściciel luksusowego domu może mieć hobby polegające
    na tym że w szklarni jakieś roślinki hoduje a nie grzebie jak kura w ziemi i
    odśnieża.

  • 26. Data: 2014-05-27 06:44:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Luksus ma to do siebie że nie generuje zbędnej pracy.
    A ładna żona to jaka?
    Dla jednych blondynka z małym biustem z dla drugich wręcz przeciwnie.

    A propo kobiet
    Jestem ciekaw czy żony znaczy się partnerki podzielają
    zamiłowanie mężów do domów?

  • 27. Data: 2014-05-27 09:46:41
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 27 maja 2014 06:44:27 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    >

    > A propo kobiet
    >
    > Jestem ciekaw czy żony znaczy się partnerki podzielają

    Można napisać inaczej. Jeden lubi ogórki inny ogrodnika córki. Taki co się zarzyna na
    prawie całe dorosłe życie, bierze duży kredyt i kupuje mieszkanie albo buduje dom. I
    to nie dlatego żeby miał taki mus życiowy. A powodem jest pokazanie na wsi z której
    pochodzi że on bogol. To taki co jest specjalistą od ogórków. Niedawno było o
    statystykach. Wyszło że w bogatych Niemczech we własnych nieruchomościach oprócz
    rolnictwa mieszka kilkanaście procent ludzi. W biednej Polsce około pięćdziesięciu
    procent. W którymś państwie ludzie są bogatsi, mądrzejsi i cwańsi. W Niemczech czy w
    Polsce? Które państwa są w takiej sytuacji lepiej zarządzane? Fajnie przerabiać
    sytuację kiedy dla wielu posiadanie nieruchomości jest super luksusem bo można kilka
    razy do roku grilla zrobić na sukces bo można grilla zrobić. Tylko grilla. Dobra
    luksusowe mają to do siebie że jest ich zawsze mniej niż chętnych mogących je kupić.
    Nieruchomości są dobrami luksusowymi ale pod pewnymi warunkami. W Polskiej sytuacji
    ze względu na dużą ilość nieruchomości w rękach indywidualnych użytkowników nie są
    one dobrami luksusowymi. A społeczeństwa w których taki proces zachodzi podlegają
    pauperyzacji.

  • 28. Data: 2014-05-27 11:26:33
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik <

    i w tym momencie stało się wszystko jasne.
    Wybacz, ale żeby móc się na powyższy temat wypowiedzieć, musiałbyś mieć swój
    'luksus' do czegoś porównać.
    Jesteś przekonany, że życie w centrum dużego miasta jest luksusem. Ja jestem
    przekonany, że się mylisz ;), tymże ja mieszkałem dość długo w centrum
    miasta, chyba trochę ładniejszego aniżeli Łódź.

    pzdr
    mar

  • 29. Data: 2014-05-27 12:25:38
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 27 maja 2014 11:26:33 UTC+2 użytkownik Smerf napisał:
    > U�ytkownik <

    > i w tym momencie sta�o si� wszystko jasne.
    >
    > Wybacz, ale �eby m�c si� na powy�szy temat wypowiedzie�, musia�by�
    mie� sw�j

    > 'luksus' do czego� por�wna�.
    >
    > Jeste� przekonany, �e �ycie w centrum du�ego miasta jest luksusem. Ja
    jestem

    > przekonany, �e si� mylisz ;), tym�e ja mieszka�em do�� d�ugo w
    centrum

    > miasta, chyba troch� �adniejszego ani�eli ��d�.
    >

    > pzdr
    >
    > mar

    Gdzie napisałem że mieszkanie w kamienicy w centrum miasta jest zawsze luksusem.
    Mieszkanie i mieszkanie w luksusie to dwa różne pojęcia. Jeśli ogół uważa że luksusem
    jest picie piwa na ganku i grill to znaczy że jako społeczeństwo jesteśmy na dnie.
    Mieszkanie w swoim domu dla wielu jest wyrzeczeniem a nie luksusem. Luksus jest
    zdefiniowany cytat "Luksus (łac. luxus - zbytek, przepych) - ogólna definicja
    obejmująca obiekty materialne, usługi, artykuły spożywcze itp. dostępne dla wąskich
    grup społecznych, o przychodzie wyższym niż ogół społeczeństwa. ". Na grupie pojęcie
    luksusu mieszkania we własnym domu powstało w momencie kiedy okazało się że własny
    dom lub mieszkanie straciło cechę dobrej lokaty kapitału a stało się zbyt powszechnym
    dobrem podlegającym degradacji i spadkiem wartości w czasie.

  • 30. Data: 2014-05-27 13:33:17
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > indywidualnych użytkowników nie są one dobrami luksusowymi. A
    > społeczeństwa w których taki proces zachodzi podlegają pauperyzacji.

    Akurat Niemcy to nie najlepszy przykład, tam większość mieszka w blokach
    i na dodatek w wynajmowanych a nie własnych mieszkaniach, bo ich po
    prostu nie stać na kupno domu. W Niemczech ziemia/grunty są od
    dziesiątek i setek lat w prywatnych rękach, często stanowią majątek
    kilku pokoleń jednej rodziny. Niechętnie się właściciele tych gruntów
    pozbywają. W Niemczech mieszkanie we własnym domu to nie tylko luksus,
    na który mogą sobie pozwolić nieliczni ale też marzenie wielu ludzi.
    Niestety nie wielu na to stać.
    Tam nie ma wspólnot mieszkaniowych, właścicielami budynków a często i
    całych osiedli są duże firmy lub pojedyncze osoby, które żyją z wynajmu
    mieszkań i nie w głowie im ich odsprzedawanie. Jak cie na to stać, to
    odsprzedadzą ci cały blok lub nawet osiedle ale nigdy pojedyncze mieszkanie.
    Mieszkam na pograniczu polsko-niemieckim, mieszka tu wielu Niemców,
    kupują wiele nieruchomości, zgadnij dlaczego kupują domy i w nich
    mieszkają a nie są zainteresowani mieszkaniem w blokach czy kamienicach?
    Mieszkania z drugiej reki są w mojej okolicy stosunkowo tanie, jest też
    kupa nowych, od developerów ale jakoś Niemcy nie są nimi zainteresowani.