  • 41. Data: 2017-11-12 02:04:05
    Temat: Re: WM ,mam szkic i pytania (potrzebuję na wczoraj)
    Od: marios <n...@n...pl>

    W dniu 05.11.2017 o 23:42, marios pisze:

    Dopiszę jeszcze co wyszło.

    Przeloty, nazwijmy umownie - dla WM, dane zostały (na poddaszu) pod
    oknami i pod skosami (te raczej będą zabudowane). Rury kanaliza -na
    przeloty - fi100 w otulinie + 150 piony.

    Przeloty wykonałem, ale nie dlatego że jest konkretny projekt a raczej
    dlatego że go brak (niekoniecznie z mojej winy).

    Ponieważ budynek powstaje powoli, to jest on typu: swiss army knife.

    ma być nadmuchowe - jest możliwość
    ma być podłogówka - będą rurki
    ma być WM - są (nadmiarowe) przeloty
    ma być went. grawitacja - są kanały, jest opcja
    ma być piec na wungiel - jest komin (z opcjami)
    ma być kominek (typu ~koza) ale nie wybudowałem mu komina - jest opcja
    ma być GWC rurowe (są warunki) - jest przelot
    ma być GWC glikolowe - jest przelot z rurkami
    ma być rekuperacja - jest przemyślane miejsce
    ma być recykling powietrza - mam to na uwadze
    ma być PC powietrze-woda - jest opcja - przelot rury pod kalenicę
    ma być odzysk ciepła z szarej wody - jest opcja
    ma być szambo i biologia - jest podwójny układ kanalizy
    ma być ogrzewanie taryfą G12 - jest bufor wodny i grzałki
    ma być wspomaganie kolektorami - jest bufor i naczynie (grawitacja)
    mają być rolety - są dzielone nadproża ("wyjmowalne")
    ma być pralnia - jest opcja po likwidacji kotłowni (np. PC, G12)
    woda na działkę - jest (jest już -była) studnia
    woda do kibelka - jest studnia
    podłączą kanalizację - jest studnia ;)
    trzeba zamienić miejscami wannę z kiblem - są rurki na wiele możliwości
    jest rurka z doprowadzaniem powierza z zew. do "kominka"
    i rurka jakbym chciał postawić akwarium w pokoju
    i zamienić kiedyś kuchnię z pokojem
    gabinet z sypialnią
    dzieci wyjadą - podzielny układ domu
    ....itd.

    I wcale nie kosztowało mnie to zbyt wiele na razie. Trochę dodatkowych
    rurek, trochę dodatkowej pracy własnej i dużo wyobraźni co można
    wyciągnąć z każdego metra.

    Masakra :)
    Dom dla wroga, ale innego raczej nie będzie.
    nikt tego nie może zrozumieć. Wszyscy "starzy wyjadacze" odwiedzający
    moją budowę maja podejście budowania lepianki model rocznik '77 (choć
    kilka pochwał mi się trafiło), czyli wg. nich to wszystko to są
    niepotrzebne dziwactwa i z podziwu godną cierpliwością i niezłomnym
    przekonaniem o własnej nieomylności tłumaczą mi jak mam budować mostki
    cieplne ;) . Ale im nikt przez wiele, wiele lat nie nakazywał ustawą
    kupować pieców generacji ecodesign a może i niedługo ogrzewania tylko za
    pomocą OZC. Zresztą mają emerytury 1500-2500+, na węgiel i flaszkę
    ciągle ich stać, a że syf? - na stare lata im mało przeszkadza.

  • 42. Data: 2017-11-12 21:31:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 11 listopada 2017 22:43:38 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Powtórzę : dlaczego nie może być nawiew i wywiew w pokoju?
    > Konkretnie

    1. Bardzo trudno będzie to zrównoważyć
    2. Wyższe, niepotrzebne koszty
    3. Brak wentylacji w przedpokojach, schodach, korytarzach.

    > Dlaczego zatem miałoby opłynąć całe pomieszczenie i polecieć do kibelka?

    Bo nawiew dam na końcu pokoju, a wyciąg jest na końcu kibla. Więc logiczne
    jest, że powietrze opłynie cały pokój i cały kibel.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2017-11-12 22:27:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-12 o 21:31, Adam Sz. pisze:

    > 1. Bardzo trudno będzie to zrównoważyć

    Nie

    > 2. Wyższe, niepotrzebne koszty

    Pisałem, że ten aspekt pomijamy.

    > 3. Brak wentylacji w przedpokojach, schodach, korytarzach.

    Jak ktoś sobie wymyśli, to może dać również komplet w każdym pomieszczeniu.
    I nie każdy dom ma schody :P

    > Bo nawiew dam na końcu pokoju, a wyciąg jest na końcu kibla. Więc logiczne
    > jest, że powietrze opłynie cały pokój i cały kibel.

    Opłynie cały pokój jak tam wstawisz wentylator. A bez niego, popłynie
    podobnie jak byłby w tym pokoju wywiew.

    --
    Pete

  • 44. Data: 2017-11-12 23:37:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 listopada 2017 22:27:59 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Nie

    Aha. Piękny argument :P
    A ja ci powiem, że TAK. Nie zrównoważysz tego za chiny ludowe.
    A jak źle zrównoważysz i w kiblu zrobisz podciśnienie to smród kupy
    będzie wychodził na zewnątrz. Dzięki, wolę nie ryzykować takimi
    atrakcjami :D I to wszystko zupełnie bez żadnego sensu i pożytku,
    z dodatkowymi kilometrami przewodów i większymi oporami w kanałach
    (ergo większe zużycie prądu na wentyle).

    > Jak ktoś sobie wymyśli, to może dać również komplet w każdym pomieszczeniu.
    > I nie każdy dom ma schody :P

    No to jeszcze dopisz estetykę - w wolę mieć w każdym pomieszczeniu po
    jednym anemostacie, a nie dwa.

    > Opłynie cały pokój jak tam wstawisz wentylator. A bez niego, popłynie
    > podobnie jak byłby w tym pokoju wywiew.

    Tylko jeżeli wywiew byłby w podłodze. Ale robienie dziur w podłodze to
    już kompletna głupota :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2017-11-13 01:06:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 12 listopada 2017 02:04:06 UTC+1 użytkownik marios napisał:
> [...]
    > niepotrzebne dziwactwa i z podziwu godną cierpliwością i niezłomnym
    > przekonaniem o własnej nieomylności tłumaczą mi jak mam budować mostki

    Tak po prawdzie nie wiem po co nas o coś pytasz, skoro jesteś rozeznany
    w tym wszystkim, masz naszykowane prawie wszystkie warianty i dłubiesz sam :>
    Jak już chcesz faktycznie to poukładać, to zacznij od OZC, postaw na
    bezobsługowość, ekonomię i wygodę (pompa ciepła/gaz, rekuperacja,
    dobre ocieplenie), GWC olej, odzysk ze ścieków... pytaj Budynia,
    grzanie kolektorami - też Budyń, cała reszta wedle uznania. Nie ma co
    komplikować rzeczy prostych :>

    L.

  • 46. Data: 2017-11-13 14:53:08
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-12 o 02:04, marios pisze:
> [...]
    > pomocą OZC. Zresztą mają emerytury 1500-2500+, na węgiel i flaszkę
    > ciągle ich stać, a że syf? - na stare lata im mało przeszkadza.

    Kurcze, no chociaż ktoś, kto myśli podobnie, jak ja, czyli stara się
    mocno wybiec w przyszłość i zawczasu przygotować sobie to wszystko tak,
    żeby były opcje alternatywne :)))
    Co prawda jesteś już zdecydowanie na mocno wyższym levelu z tym
    wszystkim, do tego stopnia, że nawet ja mówię: WOW :D Ale generalnie
    rozumiem podejście. Mam ten sam problem - większość ludzi patrzy na mnie
    jak na idiotę, jak próbuję w swoich działaniach uwzględniać różne,
    dziwne dla nich, rzeczy "na przyszłość", czy dla komfortu czy
    czegokolwiek. I mam tak zarówno w kwestii domu, jak i ostatnio
    samochodów. Gdzie próbowałem sobie z jakimś towarzystwem pogadać i
    wszyscy na mnie patrzą, jak na jakiegoś świra, bo chce coś więcej niż 4
    koła i kierownicę w niskiej cenie ;)
    A ja mówię, że się da i wcale nie trzeba trylionów często na to
    wykładać. Tylko trochę więcej wysiłku włożyć czy to w planowanie, czy
    poszukiwania.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 47. Data: 2017-11-16 17:44:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-12 o 23:37, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > z dodatkowymi kilometrami przewodów i większymi oporami w kanałach
    > (ergo większe zużycie prądu na wentyle).

    To, że Ty nie potrafisz, nie oznacza, że nikt nie potrafi.

    > No to jeszcze dopisz estetykę - w wolę mieć w każdym pomieszczeniu po
    > jednym anemostacie, a nie dwa.

    Brakuje rzeczowych argumentów więc teraz zahaczasz o estetykę?

    --
    Pete

  • 48. Data: 2017-11-16 17:51:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 17:44:58 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > To, że Ty nie potrafisz, nie oznacza, że nikt nie potrafi.

    Tyle tylko że takie rozwiązanie nie ma żadnych zalet więc po co komplikować?

  • 49. Data: 2017-11-16 18:56:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 17:51:16 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Tyle tylko że takie rozwiązanie nie ma żadnych zalet więc po co komplikować?

    Dodatkowo ma zasadniczą wadę.
    W kiblu zamiast ssac 100m3/h będzie ssało 20m3/h. Nie muszę mówić jaki to
    będzie miało wpływ na usuwanie wilgoci (para z kąpieli), czy smrodu z
    kibla :) To samo w kuchni.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2017-11-17 09:07:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Nov 2017 22:27:57 +0100, Pete

    > Nie

    W takim razie jakie ilości powietrza i prędkości są u Ciebie na
    anemostatach w poszczególnych pomieszczeniach?

    --
    Pozdor
    Myjk