  • 41. Data: 2013-10-17 08:13:43
    Temat: Re: WM + reku - co to za dziwy
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Ale akurat w przypadku Fakro te nawiewniki to nie problem bo można je
    > całkowicie zamknąć, więc jest to sprawa wyłącznie estetyki.

    Co do tego zamkniecia to nie do konca prawda.
    Teraz nie jestem juz tak w temacie - kiedys czytalem, ze nawiewniki
    zasze cos puszczaja bo jest jakis przepis nakazujacy minimalny strumien
    czy cos w tym rodzaju.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 42. Data: 2013-10-17 09:26:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nie wiem jak teraz ale na poczatku 2008 roku jak kupowałem fakro to za
    > nawiewniki była dopłata.

    W normalnych modelach są za dopłatą. Modele o podwyższonej osi obrotu mają
    nawiewniki w standardzie. I aby mieć takie okno bez nich trzeba składać
    specjalne zamówienie do fabryki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2013-10-17 09:28:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jak ja kupowałem Fakro to za nawiewniki była dopłata. Teraz widze że w
    > standardzie sa w oknach "o podwyzszonej osi obrotu"cokolwiek to znaczy.
    > Jesli to "te lepsze" to pewnie masz rację.
    > Ja mam od kilku lat zwykłe "obrotowe" i póki co sa ok lepszych nie
    > potrzeba moim zdaniem.

    One nie są lepsze, one są inne - otwierają się wyżej więc po otwarciu można
    pod nimi stanąć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2013-10-17 09:33:59
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A to dlaczego?
    >U mnie jest WM w pomieszczeniu z kotłem gazowym kondensacyjnym.

    Według przepisów tam gdzie są kotły / piece z otwartą komorą spalania (lub
    wymagają powietrza z pomieszczenia do spalania) wymagane jest wentylacja
    grawitacyjna z nawiewnem i wywiewem i jest to dokładnie opisane , łącznie
    jaki przekrój musi mieć kratka wentylacyjna i wylotowa ...

  • 45. Data: 2013-10-17 09:36:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Dodam, że w przypadku, gdyby w salonie był kominek/wkład kominkowy, to
    >zgodnie z przepisami powininien 'niestety' być w salonie wyciąg
    >grawitacyjny.

    Dokładnie ...

    Niestety żaden kominek nie jest całkowicie szczelny i nawet jak ma własny
    dopływ powietrza to wcale nie oznacza że nie nie pobiera też powietrza z
    pomieszczenia ...

    Ale w przypadku kominka który jest używany okazjonalnie można powiedzmy
    przymknąć na to oko , ale w przypadku kotła na gaz , drewno , węgiel bym nie
    ryzykował , bo chodzi o nasze bezpieczeństwo ...

  • 46. Data: 2013-10-17 09:37:12
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2013 09:28:05 +0200, Ergie napisał(a):

    > One nie są lepsze, one są inne - otwierają się wyżej więc po otwarciu można
    > pod nimi stanąć.

    Właśnie takie chciałem zamówić (4 sztuki) - z Fakro z podwyższoną osią
    obrotu.
    Dobrze, że to wyszło teraz, że mają nawiewniki w standardzie. Nie wnikałem
    jeszcze w szczegóły - to bym się zdziwił.

    --
    Franc

  • 47. Data: 2013-10-17 09:38:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ja np. mam kominek z zamkniętą komorą i powietrze doprowadzam z zewnątrz
    >rurą prosto do kominka - więc nie wpływa na podcisnienie/nadcisnienie etc.
    >wentylacji salonu/domu.

    Kominki nie są w 100% szczelne i to że masz doprowadzone powietrze rurą
    wcale nie oznacza że nie pobierają "lewego" powietrza :)

  • 48. Data: 2013-10-17 09:38:54
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 10:25:04 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > I napisali że trzeba czujniki czadu montować jak się kominek instaluje? Czyżbyś
    znowu czegoś nie ogarnął?
    Nie wiem czy napisali.
    Do bezpieczeństwa mojej rodziny nikt nie musi mi pisać, że mają być
    czujniki.
    Nie wyobrażam sobie ich nie posiadania po prostu - taka świadomość.

    --
    Franc

  • 49. Data: 2013-10-17 09:43:08
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2013 09:38:05 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:
    > Kominki nie s� w 100% szczelne i to �e masz doprowadzone powietrze rur�
    >
    > wcale nie oznacza �e nie pobieraj� "lewego" powietrza :)

    Są teraz i takie, gdzie nawiew na szybę jest realizowany przez powietrze z zewnątrz.

  • 50. Data: 2013-10-17 09:52:57
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > Dobrze, że to wyszło teraz, że mają nawiewniki w standardzie. Nie wnikałem
    > jeszcze w szczegóły - to bym się zdziwił.

    Z tego wzgledu musialem wybrac firme naszych sasiadow zza odry. Oni maja
    wysoka os obrotu i brak nawiewnikow.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z