  • 1. Data: 2010-11-12 09:26:46
    Temat: WZ z podziałem a zmiana granic podziału
    Od: szary <n...@x...pl>

    Nie mam jeszcze WZ, jest podobno pozytywna ale poszła do uzgodnień
    (k.tygodni). Będąc wczoraj u architekta wyszła jednak pewna sprawa.
    No i nie wiem co teraz począć.

    Wniosek o WZ jest z wydzieleniem działki.
    Cała działka jest w kształcie prostokąta (wąska), 20ar dzielone na 2x10.
    Ponieważ istnieje budynek a ja mam być "za nim", wydzielenie będzie miało
    kształt litery "L" , wjazd od góry, dłuższa noga to droga dojazdowa, krótsza
    - reszta działki. Suma ramion da 10ar i inaczej się nie da.
    Działka RII, gmina podmiejska, żadne tam osiedle, ot dom "na wsi" przy
    drodze gminnej, sąsiedztwo - pola.

    Cały czas wmawiano mi w gminie, że droga ma mieć 5m szer., "droga" to tylko
    dojazd do posesji od asfaltu, no i media pójdą.
    Powtarzałem to geodecie (że oni z tymi 5m) ale zignorował i powiedział, że
    nie musi. Popatrzył na mapkę, linijką przymierzył i narysował 4m drogę.
    Składam wniosek z mapką a kobieta w wydz. bud. każe mi poprawić na 5m,
    strasząc mnie że "nie przejdzie" (odległość istniejącego budynku itd. nie
    jest problemem bynajmniej). Zastraszony poprawiam na te 5m - po kij mi te
    5m? - jestem niezadowolony ale nastraszony robię co trzeba ,ktoś mi
    powiedział, że to "miła kobieta", to wierzę na słowo, że tak trzeba.

    I teraz dowiaduję się od architekta, że mam 500m aby nie wpaść w opłatę od
    odrolnienia a sama droga zabiera 300, na dom potrzebuje ok 300m.
    Pi*drzwi razem zabulę ok. 16 tyś. Środków na budowę mam tak mało, że takie
    dodatkowe 16 tysięcy to być albo nie być ..budowy.

    WZ "robiła się" 5 miesięcy. Jak wspomniałem, nie widziałem jej jeszcze na
    oczy.
    Czy z buta lecieć i składać nowy wniosek o WZ?, jest jakiś tryb poprawienia
    tego na drogę 3,5m? Znowu będę czekał 5 lub 6 miesięcy?
    Czy WZ nie będzie miało wpływu (nie wierzę) na faktyczny podział?
    Gdzie kupić karabin?

  • 2. Data: 2010-11-12 14:20:48
    Temat: Re: WZ z podziałem a zmiana granic podziału
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik szary napisał:

> [...]
    > Pi*drzwi razem zabulę ok. 16 tyś. Środków na budowę mam tak mało, że takie
    > dodatkowe 16 tysięcy to być albo nie być ..budowy.

    Na budowę sztywnego budżetu nie zakładaj :-)))

    16 tys w te, albo wefte, to nie problem.
    Budowy nie oszacujesz z dokładnością do każdego tysiąca. Nie ma szans.

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-11-12 17:16:19
    Od: szary <n...@x...pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    >
    > 16 tys w te, albo wefte, to nie problem.
    > Budowy nie oszacujesz z dokładnością do każdego tysiąca. Nie ma szans.

    Dziękuję za uświadomienie mnie. To moje stałe lektury:
    http://wysylkowa.pl/ks526941.html
    Szacuję, że brakuje mi ~1/3 kwoty na dom ale 16 tyś. to przeciez nie
    problem.

  • 4. Data: 2010-11-12 18:10:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik szary napisał:

    > Dziękuję za uświadomienie mnie. To moje stałe lektury:
    > http://wysylkowa.pl/ks526941.html

    No gratuluję :-)

    > Szacuję, że brakuje mi ~1/3 kwoty na dom ale 16 tyś. to przeciez nie
    > problem.

    No i po co ten sarkazm...?
    Jak masz rzeczywiście za mało, to zwiększ budżet, albo zmniejsz inwestycję.

    Myślę, że jak ktoś dogłębnie zrozumiał o co Ci chodzi i będzie znał
    odpowiedź, to Ci odpowie, ja nie musiałem uiszczać takich kolosalnych
    oplat za odrolnienie, czy... jak to się u nas nazywało - wyłączenie z
    produkcji rolnej :-).

    W każdym razie na każdym etapie wyjdzie coś, czego nie przewidywałeś
    wcześniej i kasa będzie potrzebna.

    Wiem, bo właśnie konczę przechodzenie przez to.
    Budżet zawsze przeszacowuj, żeby nie być rozczarowanym, a terminów nie
    trzymaj sztywno, bo i tak pojadą :-). Wiem coś o tym baaardzo dobrze :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-11-12 21:03:18
    Od: szary <n...@x...pl>

    robercik-us wrote:

    > No i po co ten sarkazm...?
    Bo mi odpisałeś z takim samym podejściem/stylu jak urzędniczka - nie moja
    kasa to łatwo coś palnąć. 16 w tą czy w tamtą.
    Odnośnie kasy. Założenie jest takie, że powinno się w miarę udać z tym co
    jest ale znając życie dodałem 1/3. Ale jeżeli będę już na starcie napotykał
    na takie numery to załama. Co by nie było - będę użytkował "rolniczo".
    Z budynku wykreślone co się dało (miało sens), mniejszego nie ma sensu.
    geodeta 4, projekt 2.5, architekt za wszystko 2 (nieźle nie?) a gmina 16!
    a ja jedyny żywiciel.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-11-13 15:49:06
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?§ 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy
    zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej,
    odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących
    ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni
    nie może być mniejsza niż 3 m.
    2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci
    ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m,
    umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów.
    3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą
    spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5
    m.
    4. Dojścia i dojazdy do budynków, z wyjątkiem jednorodzinnych, zagrodowych i
    rekreacji indywidualnej, powinny mieć zainstalowane oświetlenie elektryczne,
    zapewniające bezpieczne ich użytkowanie po zapadnięciu zmroku.
    § 15. 1. Szerokość, promienie łuków dojazdów, nachylenie podłużne i poprzeczne oraz
    nośność nawierzchni należy dostosować do wymiarów gabarytowych,
    ciężaru całkowitego i warunków ruchu pojazdów, których dojazd do działki budowlanej i
    budynku jest konieczny ze względu na ich przeznaczenie, zgodnie z warunkami
    określonymi w przepisach odrębnych.

    U mnie w gminie na podstawie tych paragrafów wymagają 4,5m oraz pętli do zawracania.

  • 7. Data: 2010-11-14 17:59:07
    Od: szary <n...@x...pl>

    William Bonawentura wrote:

    > ?§ 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi
    [ciach]

    > U mnie w gminie na podstawie tych paragrafów wymagają 4,5m oraz pętli do
    > zawracania.

    Dzięki. Szkoda, że wcześniej nie pomyślałem o sprawdzeniu google.

    Dziwi mnie fakt - dlaczego geodeta i architekt twierdzili, że nie ma
    właściwie przepisu? - geodeta to prywatna firma z wieloletnim
    doświadczeniem. O co kaman?
    Znalazłem jeszcze takie coś:
    http://www.audytcertyfikat.eu/aktualnoci/budowa-i-wa
    sno/283-jak-szeroko-
    powinny-mie-dojazd-i-dojcie-z-drogi-publicznej-do-dz
    iaki-aby-miaa-ona-
    status-dziaki-budowlanej.html

    No i jest światełko w tunelu.

    |XXXXXX|OOO|Z|

    XX = 3m jedni (dojazd)
    OOO = 1,5m jagoda kamczacka
    Z - 0,5m chodniczka (dojście)

    Doliczam 1,5m x 60m do upr. rolniczej

    To odnośnie dojścia/dojazdu do budynku bo .._działka_ ma dojazd/dojście
    bezpośrednio z drogi gminnej i to jest jeszcze do przeanalizowania, może w
    tym tkwi diabeł?