  • 1. Data: 2012-01-03 11:41:39
    Temat: Wali mi po kaloryferach
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    Gdyby nie to że to tylko mój dom to bym podejrzewał sąsiada.
    Co jakiś czas (bardzo różnie czasem co kilka minut czasem kilka godzin spokoju) jakby
    kto młotkiem przyłożył w rury centralnego ogrzewania. Wydaje mi się że najgłośniej
    jest przy jednym z 4 pionów, na środowym piętrze.
    Starannie odpowietrzyłem, zmniejszyłem i zwiększyłem ciśnienie i w zasadzie nic nie
    pomogło.
    Co to może być? Gdzie szukać pomocy?

    --
    ZZ@private

  • 2. Data: 2012-01-03 11:49:03
    Temat: Re: Wali mi po kaloryferach
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    on-forums@vbw20...
[...]

    Któryś z zaworów odwrotnie zamontowany zamykając grzybkiem zbyt gwałtownie
    odcina przepływ wody co powoduje taki stuk.

    Marek

  • 3. Data: 2012-01-03 13:30:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >Starannie odpowietrzyłem, zmniejszyłem i zwiększyłem ciśnienie i w zasadzie

    Hehehehe, a podlogowke z RTLem masz?

  • 4. Data: 2012-01-03 13:37:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Któryś z zaworów odwrotnie zamontowany zamykając grzybkiem zbyt gwałtownie
    > odcina przepływ wody co powoduje taki stuk.

    Jeden? A co jesli stukow czasem jest kilka?

  • 5. Data: 2012-01-03 13:56:40
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    on-forums@vbw20...

    > Jeden? A co jesli stukow czasem jest kilka?

    Luz na grzybku zaworu zamykającym się powoduje czasem kilka po sobie
    następujacych stuków.

    Marek

  • 6. Data: 2012-01-03 14:10:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Luz na grzybku zaworu zamykającym się powoduje czasem kilka po sobie
    > następujacych stuków.

    Mi sie takie stuki pojawily po kilku latach uzytkowania centralnego.

  • 7. Data: 2012-01-03 14:16:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Mi sie takie stuki pojawily po kilku latach uzytkowania centralnego.

    Bo któryś grzybek jakiegoś zaworu ci wybiło po czasie.
    Nie bez powodu istotny jest kierunek zamontowania zaworu, tak aby grzybek
    zamykając się, poruszał się przeciwnie do strumienia cieczy. Gdy porusza się
    ze strumieniem to w pewnech chwili na wskutek luzu gwałtownie go strumień
    dociska i stąd powstaje fala uderzeniowa i ten stuk.

    Marek

  • 8. Data: 2012-01-03 14:17:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 3, 12:41 pm, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:
> [...]
    najgłośniej jest przy jednym z 4 pionów, na środowym piętrze.
    > Starannie odpowietrzyłem, zmniejszyłem i zwiększyłem ciśnienie i w zasadzie nic nie

    Obstawiam ze jakas rura w scianie nie czyta gazety.
    Podczas zmian temperatur rura sie napina i jak juz nie moze wytrzymac
    to w scianie popuszcza. No i to stuka.
    Przelec sie po domu i zajrzyj gdzie pod sciana zbiera sie pyl z tynku
    (no chyba ze masz boazerie czy inne rygipsy to trudno bedzie
    namierzyc).

    Rozwiazanie?
    Moze posmarowac. Ale mozliwe ze tluszcz/smar wylezie na tynk.
    Najlepiej rozkuc, zapiankowac a rure w gazete uprzednio.

  • 9. Data: 2012-01-03 14:52:53
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 stycznia 2012, 12:49:03 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    >
    > Któryś z zaworów odwrotnie zamontowany zamykając grzybkiem zbyt gwałtownie
    > odcina przepływ wody co powoduje taki stuk.

    Zapomniałem napisać że mieszkam już 5 lat, a stuka od tego roku.

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2012-01-03 14:55:55
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 stycznia 2012, 14:30:40 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Hehehehe, a podlogowke z RTLem masz?

    Nie mam, nawet nie wiem co to RTL.
    Instalacji grzewczej nie dałem rady zmienić (kupiłem dom w stanie surowym do
    remontu).
    Właśnie pomyślałem że ten pion z którego dochodzi stuknięcie różni się od wszystkich
    innych tym że jest tam jeden kaloryfer żeliwny a drugi aluminiowy.
    Poza tym mam w pionie albo wszystkie żeliwne albo wszystkie aluminiowe.

    --
    ZZ@private

    --
    ZZ@private