  • 11. Data: 2012-09-09 00:35:19
    Temat: Re: Warszawski spacer i odkrycie roku
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tylko te feedery prętów łączy się na różnych długościach nie wiem czy
    > wiesz :-)
    > Każdy z wychodzących wąsów ma mieć inną długość :-)

    Ba, a skąd mam wiedzieć? Ale wypuścili dosyć wysoko nad ławy, więcej
    łączeń nie będzie, więc liczę że dobrze jest.
    Tutaj przykładowy słup.
    www.1024.pl/slup.jpg

    > Wydrukuj mu ten PDF. Tu są wszystkie schematy jak zrobić prostą
    > automatykę budynkową.
    > http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    > Wystarczy się trzymać wytycznych gdzie i jakie kable zapodać.

    Myślę, że już gościa nie spotkam, zresztą jaki sens go uczyć, skoro i
    zapału w tym kierunku nie wykazuje? Przecież zawsze robił prosto i było
    dobrze!
    Tak przy okazji, PDF fajny, ale ja i tak inaczej sobie to obmyśliłem :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2012-09-09 00:40:11
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Tam Kiki jakis sfrustrowany zyciowo jestes...
    > Trzecia zima mnie czeka i wad nie widze zadnych.

    Tobie się udało, ja już naprawiłem :-)
    Ale byłbym spokojniejszy mając beton komórkowy

  • 13. Data: 2012-09-09 00:47:38
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> wrote in message

    > Moi Rodzice wybudowali dom z porothermu, nie sa zadowoleni. Jakos tak
    > zimnawo. W lecie fajnie, bo nawet w najwieksze upaly da sie wytrzymac,
    > jesienia, czy zima jakos tak niefajnie. Wtedy byl reklamowany jako
    > material dajacy wystarczajaca izolacyjnosc cieplna przy scianie
    > 1-warstwowej. W dodatku cegly sa duze, wiec buduje sie szybko.

    To tak jest. ja ma też takie odczucia. jak zobaczysz na stronę porothermu to
    nic nie piszą na inny temat niż jak murować litą scianę :-)
    Z porothermu nie da się dobrze wybudować w naszych warunkach klimatycznych.
    Za zimno jest w zimie, a w lecie ten chłodek to pochodzi z wentylacji
    wewnątrzmurowej :-)
    Z pewnością ma większą wytrzymałość na ściskanie.
    Teraz gdybym musiał budować z porothermu to bym wiedział co zrobić. I tak by
    się nie obyło bez ytonga na końcówki muru i pod parapety.

  • 14. Data: 2012-09-09 00:52:50
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Zamykane pozioma warstwa zaprawy na kazdej spoinie..

    Ale to też nie jest wyjście, bo robisz z zaprawy mostek. Chyba, że jakąś
    ciepłą zaprawę, o ile to prawda, że ona jest ciepła i cienkowarstwowa.

    > Jakies bzdury totalne...

    Nieee to tam nie ma znaczenia. Z tym mocowaniem nie jest źle.

    > Bezwladnosc chociazby. Brak wad silki przy podobnych parametrach...

    Gdyby ten porotherm był napełniony pianką PUR. To bym nawet się ucieszył.
    Miałby wytrzymałość na ściskanie i izolacyjność bez komina powietrznego.
    W takiej postaci jak jest teraz murowanie z porothermu to samobójstwo.

  • 15. Data: 2012-09-09 10:41:42
    Od: ToMasz <a...@p...fm>

    W dniu 09.09.2012 00:47, kiki pisze:

    > Teraz gdybym musiał budować z porothermu to bym wiedział co zrobić. I
    > tak by się nie obyło bez ytonga na końcówki muru i pod parapety.

    A gdybyś teraz miał budować tanio i ciepło, dowolną metodą to co byś
    wybrał?

    ToMasz

  • 16. Data: 2012-09-09 13:16:40
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości news:k2ghua$o62

    Czesc ;-)

    [...]

    > Z porothermu nie da się dobrze wybudować w naszych warunkach
    > klimatycznych.
    > Za zimno jest w zimie, a w lecie ten chłodek to pochodzi z wentylacji
    > wewnątrzmurowej :-)

    A coz to za farmazony, przesiakles wiedza "fachowców" :D

    Warunki klimatyczne, moze badajmy biorytmy murarzy ;-)

    Budowa to budowa, brak szacunku dla pracy, bezkarnosc wykonawcy,
    brak szacunku dla klienta, brak wewnetrznego poczucia ze robote nalezy
    zawsze wykonac jak najlepiej lezy u podstawy fuszerek,
    wszyscy obwiniaja material ze niby gowniany, a gowniany
    jest murarz.
    Trzeba tepic partaczy i mowic o tym wprost.
    Podgladam czasem budowy z porothermu i mam wrazenie
    ze jest lepiej.
    Ludzie dzieki poradom jak Twoje Kiki popelniaja
    mniej bledow ;-)

    Osobiscie nie cierpie GB i jak szybko go przywiozlem
    to jeszcze szybciej zwrocilem, nie chce tego miec w rekac ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 17. Data: 2012-09-09 13:55:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Osobiscie nie cierpie GB i jak szybko go przywiozlem
    > to jeszcze szybciej zwrocilem, nie chce tego miec w rekac ;-)

    No super, ale czy ktoś w końcu napisze coś konkretnego?
    Dlaczego GB jest do d..y?
    Dlaczego porotherm tez jest do d..y, ale wszyscy z niego budują?

    Konkretnie, dlaczego zwróciłeś?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2012-09-09 21:27:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    >Prawdę piszesz. Znaczy jak z góry w dół to już nie mogą być mocne, czy tak?
    >Ale ja nie o tym :)

    Moga byc mocne, ale w scianie nie z gory w dol. :-)

    >No tak, ale jak na cienkiej spoinie murujesz, to już nie zamykasz chyba? Bo
    >w DryFix to nawet spoiny ciągłej nie masz.

    Zamykasz, a o pianie pisalem wiosna zdaje sie. Generalnie zle o tym systemie
    mysle.

    >Szczerze mówiąc nie kładłem instalacji, mój konstruktor za to tak.
    >Słyszałem też podobną opinię od dobrego kolegi z branży wykończeniowej
    >(często przerabiają ściany). Mogę też sobie wyobrazić wiercenie w cegle,
    >która ma wręgi w środku - wręga może odchylić wiertło na bok i wyjdzie
    >fasolka z otworu. Może tak być? Jest tak, czy to ściema tylko?
    >Zresztą w GB też można trafić na brzeg pustaka i na dodatek odłupać kawałek
    >:) To tylko kwestia prawdopodobieństwa.

    Z tym sciaganiem wiertla w czasie wiercenia to prawda. Pytanie na ile
    istotna. Mocowanie czego kolwiek normalnego nie wymaga precyzji
    milimetrowej. Sam montowalem podwieszenia sufitow, a jak wiadomo wiercenia
    poziomego troche jest. To i inne rzeczy nie sprawiaja jakiegos wiekszego
    problemu, w sensie, ze da sie to zrobic bez wiekszych problemow. Mocowanie
    wiekszosci rzeczy nie wymaga wiercenia raz precyzyjnego, dwa super
    glebokiego. Biorac pod uwage, ze grubosc tynku na scianie to srednio 1cm, to
    i wiercic jakos gleboko w cegle nie ma potrzeby.

    >Ale bezwładność jaka? Temperaturowa? Znaczy materiał ma duże ciepło
    >właściwe? Aby to wykorzystać musiał by mieć też dobre przewodnictwo
    >cieplne, a przecież nie o to się walczy.

    Tak, bezwladnosc cieplna. Z przewodnictwem cos pomieszales.

    >Jakie wady ma GB? Poza tym że wygląda jak gruby gips, gdy się w paluchy
    >weźmie (spokojnie rozgniatam w dłoniach małe kawałki).

    No chocby mniejsza bezwladnosc wlasnie, mniejsza wytrzymalosc na sciskanie,
    wieksza przewodnosc w dol na fundamencie. Paradoksalnie pewnie trudniej
    mocowac ciezkie rzeczy w scianie.

    >Mam wrażenie, że zaczynam bronić GB. Ciekawe...

    Tu nie ma co bronic jakos szczegolnie. Wieksze roznice to pewnie czepianie
    sie. Oba materialy maja swoje wady i zalety. Oczywiscie instalatorom latwiej
    instalacje robic w betonie komorkowym, ale to, ze latwiej nie wyklucz
    przeciez stosowania innych materialow. Na dobra sprawe co inwestora obchodzi
    czy hydraulikowi latwiej bedzie wkuc co kolwiek w sciane? Jezeli
    potrzebujesz materialu o wiekszej wytrzymalosci, zalezy Ci na wiekszej
    bezwladnosci to lepszym rozwiazeniem bedzie ceramika. Jezeli priorytetem
    jest latwosc wykonania instalacji, wiercenie otworow gwozdziem, to lepszym
    materialem bedzie BK. Z moich obserwacji wynika tez, ze tynk cementowy
    lepiej trzyma sie ceramiki jak BK. Po otynkowaniu obie sciany i tak
    wygladaja tak samo. Kwestia ceny i tego co bardziej potrzebujemy.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2012-09-09 21:32:48
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Ale to też nie jest wyjście, bo robisz z zaprawy mostek. Chyba, że jakąś
    > ciepłą zaprawę, o ile to prawda, że ona jest ciepła i cienkowarstwowa.

    Ta ciepla faktycznie ciepla jest. Noszac worki z ciepla zaprawa masz
    wrazenie, ze niesiesz niemal styropian. Jest tez duzo lzejsza od
    standardowej. Tylko, ze jaki sens jest stosowania cieplej zaprawy w scianach
    2W? Ta zaprawa to wylacznie dla scian 1W. A przewodnictwo zaprawy? No nie
    przesadzalbym. Wiania z gniazdka z tego nie bedzie...

    > Gdyby ten porotherm był napełniony pianką PUR. To bym nawet się ucieszył.
    > Miałby wytrzymałość na ściskanie i izolacyjność bez komina powietrznego.
    > W takiej postaci jak jest teraz murowanie z porothermu to samobójstwo.

    Zdaje sie, ze sa tez z pianka, ale cena zdaje sie powala. Co do samobojstwa
    to masz jakies strasznie zle doswiadczenia. Nie ja jeden mam sciany z
    Porothermu i nie znam nikogo kto by sie sie skarzyl na wianie z gniazdek.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2012-09-09 23:12:18
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "ToMasz" <a...@p...fm> wrote in message

    > A gdybyś teraz miał budować tanio i ciepło, dowolną metodą to co byś
    > wybrał?

    BK na cienką spoinę + styropian. Tam gdzie potrzeba nośności to trzeba
    powiedzmy zaprojektować słupek lekko cofnięty w mur.