  • 31. Data: 2012-09-10 22:18:27
    Temat: Re: Warszawski spacer i odkrycie roku
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "kiki" <l...@l...net> napisal w wiadomosci
    news:k2l025$sbj$1@news.icm.edu.pl...

    > Odchodzi sie równiez od stosowania papy na deskowanie, poniewaz ma ona
    > opór dyfuzyjny zblizony do folii paroizolacyjnej i stanowi bariere dla
    > odparowania wilgoci z desek, które sa materialem bardzo chlonnym. Prowadzi
    > to czesto do niszczenia desek przez grzyb i plesn. Na rynku jest
    > dostepnych wiele materialów - membran o specjalnym przeznaczeniu.

    Kiki, a nie jest to czasem cytat jakiegos producenta membrany? :-)

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2012-09-10 23:45:57
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Uzytkownik "kiki" <l...@l...net> napisal w wiadomosci

    > Kiki, a nie jest to czasem cytat jakiegos producenta membrany? :-)

    Albo czyta grupę i się dokształciła :-)

  • 33. Data: 2012-09-11 20:39:21
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > BK vel GB daje mniejsze szanse fuszerki. Jak w porotherm wpadnie gdzieś
    > strumień powietrza to przez jego pory wniknie w meandy czy jak to nazwać
    > i po zawodach.

    Przeczytałem, że ulubionym miejscem przegwizdu jest przerwa pomiędzy
    ociepleniem (styropian) a cegłą - klejenie na placek.
    Czyli co, styropian ma ściśle dolegać do ściany jak rozumiem. Da się to
    osiągnąć jakąś metodą? Do tej pory wszystkie ocieplenia jakie widziałem
    (wliczając mój warsztat), to właśnie placek na styro i pac w ścianę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 34. Data: 2012-09-11 20:45:08
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tak, bezwladnosc cieplna. Z przewodnictwem cos pomieszales.

    Pomyślałem, że nie znam materiału o dużej bezwładności cieplnej (tutaj
    w znaczeniu dużego ciepła właściwego) będącego jednocześnie słabym
    przewodnikiem ciepła.
    Myślę nawet, że przewodnictwo jest wymagane, jeżeli chcemy zmagazynować
    energię w całej objętości.

    Ale to takie luźne dywagacje.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 35. Data: 2012-09-11 22:15:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

> [...]
    >przewodnikiem ciepła.
    >Myślę nawet, że przewodnictwo jest wymagane, jeżeli chcemy zmagazynować

    No ale nie jest materialem idealnie nieprzewodzacym. W czasie, przy roznicy
    temperatur to cieplo przeciez odda. Na tej samej zasadzie ja magazynuje.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2012-09-18 23:22:22
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Irek N. pisze:

    > Pomyślałem, że nie znam materiału o dużej bezwładności cieplnej (tutaj
    > w znaczeniu dużego ciepła właściwego) będącego jednocześnie słabym
    > przewodnikiem ciepła.

    dębina

    > Myślę nawet, że przewodnictwo jest wymagane, jeżeli chcemy zmagazynować
    > energię w całej objętości.

    też tak myślę

    bajcik

  • 37. Data: 2012-09-27 13:47:25
    Od: HTCROM MIUI <m...@g...com>

    tu

    > nie dobilesz zeby bylo rowno. Jak bym mial budowac dom, mimo wszystko
    >
    > wybralbym porotherm, jakbym budowal hale, to siporex. Jedno i drugie
    >
    > pewnie bym docieplil welna.

    A dlaczego wełną? uważam, że to nie jest dobre rozwiązania
    mam nadzieje, że nie powiesz, ponieważ wełna oddych :) bo przecież tynk np silikonowy
    i tak nie oddycha, sciana nie ma oddychac ma byc szczczelna a do oddychania jest
    wentylacja w domu, piszę o tym bo taki polecali mi super fachowcy abym dał wełne i im
    uwierzyłem na szczescie się opamiętałem.