  • 241. Data: 2010-03-01 20:43:52
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Mar, 18:56, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Tak i nie, bo jezeli nie bedzie robil nic innego tylko montowal te pompe
    > przez rok, to ja przez ten rok bede mial cieplo od kozy i zarobie normalnie
    > pracujac. Adam o kwote rocznego dochodu bedzie biedniejszy albo wyjdziemy
    > przyjmijmy w uproszczeniu jakos podobnie.

    A jezeli powiem, ze taki mam zawod i taka prace, ze niezaleznie, czy
    bede w niej 5h dziennie, czy 10h dziennie, to zarabiam i tak caly czas
    tyle samo, to jak bedzie? Zdaje sobie sprawe, ze moja praca jest
    BARDZO nieszablonowa, niestandardowa i nikt z moich znajomych i
    rodziny jej nie jest w stanie pojac. Absolutnie nikt, poza moja zona
    (ktora sie juz wyszkolila) nie wie do konca co ja tak naprawde
    robie :D Ale tak jest i koniec kropka. Nie zapierdzielam na etacie i
    nie zbieram nadgodzin, zeby zarobic wiecej. Moze dlatego wiekszosc z
    Was tak do tej kwestii podchodzi. Ja nie musze. Moge przespac caly
    dzien i zarobie tyle samo co jakbym byl w pracy przez 12h.

    > Ja instalacje tez robilem sam, tylko jak ktos mnie spyta jaki jest koszt
    > takiej instalacji w takim domu to nie powiem 23.000zl jakie zaplacilem za
    > material, bez solara. Tyle kosztowalo mnie, bo miesiacami sleczalem po
    > godzinach kiedy i tak juz bym nic nie zarobil. Czy mimo to powiem, ze ta
    > instalacja jest tyle warta choc w podobnym domu montowana przez firme to
    > koszt przekraczajacy 40.000zl? Moge co najwyzej powiedziec, ze na instalacji
    > robiac samemu zaoszczedzilem 20.000zl a to nie to samo co jej wartosc. :-)

    Wtedy mowisz -> ja wydalem 23, tylko tyle, bo robilem sam,
    oszczedzajac ~20 tys na robociznie, bo tyle kroja firmy. Po co tu
    gdzies sciemniac :) Ja moge powiedziec, ze na calym domu
    zaoszczedzilem poki co dobre ~150 tys pln, robiac duuuzo samemu. W
    pracy nie zarobilbym w tym czasie grosza wiecej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 242. Data: 2010-03-01 20:58:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:
    [..]
> [...]
    > chyba nie pisalem co robie i czym sie zajmuje. pl.misc.budowanie
    > traktuje jak kilku/nastu wirtualnych kumpli/znajomych, a z natury na
    > swoich znajomych nie zarabiam. Pisze jako Adam, a nie jako wlasciciel
    > jakiejstam firmy, ktory chce Ci / komus innemu z grupy cos opchnac.
    > Gdybym pisal zawodowo, to napisalbym, ze instalacja PC to 70 tys pln,
    > bo wtedy mialbym w kieszeni na kazdej instalacji ~40 tys pln na
    > czysto. A Ty bralbys instalacje zrobiona przezemnie za wzor i
    > najwyzsza jakosc, tylko dlatego ze kosztowala 70 tys pln, a nie 25 :-)

    No to... wszystko jasne :-).

    Na Twoim miejscu też bym założył sobie PC :-DDD - to doskonała reklama,
    kiedy osoba montująca innym, sama coś takiego ma i... chwali sobie :-D,
    no właśnie, żebyś teraz miał rzeczywiste powody, żeby to chwalić, a nie
    tylko marketingowo sobie chwalił :-).

  • 243. Data: 2010-03-01 21:09:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Mar, 21:58, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kiedy osoba montująca innym, sama coś takiego ma i... chwali sobie :-D,
    > no właśnie, żebyś teraz miał rzeczywiste powody, żeby to chwalić, a nie

    Ale ja wcale nigdzie nie chwale PC - podaje tylko suche, prawdziwe
    fakty :) Pozatym tutaj sie PC nie lubi - panuje jakas dziwna agresja
    wobec niej :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 244. Data: 2010-03-01 23:01:56
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>> stale (przez środek domu, czyli to samo, co po jakimś czasie woda z

    > Jeszcze raz. Solar jest NA ZEWNĄTRZ domu i oddawanie ciepła to straty.
    > Parapet jest WEWNĄTRZ domu i oddawanie ciepła nie jest liczone jako
    > straty.

    Zgoda, ale skoro potrafi rozgrzac sie znacznie bardziej to jest lepszym
    odbiornikiem niz okno, innymi slowy ma wyzsza sprawnosc a co niektorzy
    twierdza, ze to nie prawda.

    > Gdybyś parapet i solar ustawił na zewnątrz to parapet miałby większe
    > straty.

    Ale wsadzony w te sama skrzynke co absorber nie nagrzeje sie nigdy do takiej
    temp.

    > I na koniec - wnioskowanie jest odwrotne - skoro solar ma wyższą
    > temperaturę to bardziej promieniuje (to jest cena za uzyskanie wyższej
    > temperatury).

    Owszem, ale skoro moze rozgrzac sie bardziej to znaczy, ze wszelkie parapety
    i meble w domu bije na glowe.
    Problem dotyczy tego, ze ja zakwestionowalem zyski ze slonca w porach
    najwiekszego zapotrzebowania przez dom jako malo istotne, bo dni slonecznych
    w tym sezonie bylo bardzo malo. No i rozpoczela sie dyskusja o wyzszoscia
    okna nad solarem. Tylko w tym kontekscie rozpatruje temperatury kolektora w
    stosunku do przyslowiowego parapetu. Pojawily sie tu przeciez przyklady
    obliczania zyskow promieniowania rozproszonego jako wykorzystywane w 100% w
    domu za oknem. Mi to nie pasuje, bo ani meble w domu nie sa pokryte idealnie
    czarnym absorberem, ani szyby nie sa te same co w kolektorze, a kat padania
    daleki od idealu. Do tego okno pionowe liczone jako 100% powierzchni
    absorbcyjnej. Nikt z dyskutantow bedacych w opozycji nie odniosl sie do
    tego, ze zle ustawiony solar to znacznie mniejsze zyski, w zwiazku z czym
    chocby z tego jednego powodu nie mozna okna i tego co za nim uznac za 100%
    odbiornik energii slonecznej pomijajac zupelnie kwestie kolorow. Ale nie
    chce mi sie ciagnac tego watku, bo i tak zionie juz nuda.

    Pozdro.. TK

  • 245. Data: 2010-03-01 23:11:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    d.googlegroups.com...

    > Odbije promieniowanie. A wedlug Ciebie co stanie sie z promykiem ktory
    > dotrze do parapetu i ten nie bedzie w stanie go wchlonac? Zniknie ?

    A teraz przeczytaj ponownie to, co tak zgrabnie wyciales.

  • 246. Data: 2010-03-01 23:15:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    d.googlegroups.com...

    > Widac, ze dajesz soba manipulowac przez marketingowcow chopie :)

    W ktorym miejscu daje sie manipulowac?

    > Pompa
    > o ktorej pisze ma identycznej jakosci komponenty co najlepsze
    > produkowane pompy ciepla (te same modele sprezarek, wymiennikow, pomp,
    > elementow "chlodniczych" etc).

    Zaprzeczylem? Popadasz w paranoje.

    > A kolektor to tylko plastikowa rura
    > zakopana pod ziemia, trudno mowic o jakosci - viessmann akurat swoich
    > rur nie produkuje ;) Kierunek kolektora? Znaczy jaki kierunek ?

    Boze swiety - pionowy/poziomy.

  • 247. Data: 2010-03-01 23:20:24
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Alez prosze bardzo - wystarczy ulozyc soczewke ogniskujaca
    > promieniowanie w jednym punkcie. Bedzie tam grubo ponad 100st C :-)

    I to ma byc analogia do kolektora bez soczewki?? Jak zogniskuje te sama
    energie, ta sama soczewka na kolektorze to co sie stanie?

    > Bo Ty dalej tylko te temperatury i temperatury.. Nie da sie Ci tego
    > wytlumaczyc wiec chyba spasuje :)

    Napisalem przeciez 7kWh i ciagle rozgrzany do 100C. Wylaczamy pompe i mamy
    240C. 7kWh to nie temperatura przeciez. Ile wyprodukuje Ci podloga w pokoju
    od poludnia w sloneczny dzien? Do jakiej temp. jest w stanie rozgrzac sie w
    ogole by osiagnac jaka kolwiek moc? Jaka musi miec temp. by wytworzyc 7kWh w
    ciagu slonecznego dnia kiedy w domu jest 20C? Jak mozesz pomijac temp. skoro
    tak naprawde od nich wszystko zalezy?

    > Albo proponuje zrob test - wstaw solara do pokoju, postaw go przed
    > oknem (w zimie) - zobaczymy jakie bedzie mial uzyski -> bedzie widac
    > jak na dloni ile energii wpada przez takie okno do domciu :)

    Ja napisalem 7kWh, jakie masz zapotrzebowanie pokoju od poludnia, albo
    lepiej calego domu na energie w ciagu jednego dnia?
    BTW. Kolektor bedzie mial mniejszy uzysk w pokoju bo okno nie przepuszcza
    tyle promieniowania co brak okna, czy szyba kolektora. To jeden z powodow
    dla czego w domu zyski beda mniejsze, ale Ty starasz sie tego nie zauwazac.
    Ale zaproponuje Ci inny test. Twierdzicie, ze dom jest w stanie wykorzystac
    kazda dostarczona energie, nawet taka ktora kolektor sloneczny w zachmurzony
    dzien rozgrzewa do bezwartosciowych temperatur. Przykrec temp. na mieszaczu
    tak powiedzy do 10C zasilania i sprawdz, czy ta energia bedzie cos warta jak
    w domu jest 20C. Nie powiesz przciez, ze energii nie bedzie, bo wode jak by
    nie bylo po ostygnieciu posadzki trzeba bedzie do tych 10C ogrzac. Caly czas
    bedziesz dostarczal dodatkowa porcje energii. Czy to znaczy, ze dom nie
    bedzie stygl? Jaka moc uzyska posadzka przy temp. zasilania 10C i temp.
    wewnatrz 20C?

    Pozdro.. TK

  • 248. Data: 2010-03-01 23:22:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    n.googlegroups.com...

    >Ale ja wcale nigdzie nie chwale PC - podaje tylko suche, prawdziwe
    >fakty :) Pozatym tutaj sie PC nie lubi - panuje jakas dziwna agresja
    >wobec niej :D

    Dokladnie to samo odnosze wrazenie - kiedykolwiek probuje dogrzebac sie
    dokladniejszych konkretow, pompowcom od razu idzie w agresje.

  • 249. Data: 2010-03-01 23:27:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...
    > On 1 Mar, 18:56, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    >
    > Nie zapierdzielam na etacie i
    > nie zbieram nadgodzin, zeby zarobic wiecej.

    No to, tak jak ja.

  • 250. Data: 2010-03-01 23:30:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    d.googlegroups.com...
> [...]
    > I wierzylbys slepo, ze kupa taniej plastikowej rurki zakopana w
    > ogrodku warta jest 30 tys pln, a nie 5, bo tak Cie przekonal Twoj

    Przecudowny wyklad (szkoda, ze bez zwiazku z moimi postami), a teraz -
    potrafisz odpowiedziec na proste pytanie - czy macie tego samego
    typu kolektory (pionowy/poziomy) Ty i Twoj znajomy?