  • 21. Data: 2010-02-25 18:04:40
    Temat: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    news:hm6b2a$j2q$1@mx1.internetia.pl...

    > Izolacja izolacja, ale czy takie podgrzewanie nie psuje podlogi? A juz na
    > pewno jej wyglad sie musi zmieniac - zima/lato.

    Bo to niestety nie moze byc byle jakie drzewo.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-02-25 18:08:24
    Temat: Re: Re:
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Użytkownik "jarek_arek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > z żadnego, z głowy, zeby było wyraźnie wiecej niz owe 140. Ale żeby nie
    > było - jest oczywiscie mozliwe - tylko dolne źródło trzeba miec fajne.

    No i ta sprawnosc... :-))

    A co do nocnej teryfy i bufora, temat omawiany juz wielokrotnie.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-02-25 18:17:21
    Temat: Re:
    Od: jarek_arek <j...@g...pl>

    pisze:
> [...]
    >

    > z żadnego, z głowy, zeby było wyraźnie wiecej niz owe 140. Ale żeby nie
    > było - jest oczywiscie mozliwe - tylko dolne źródło trzeba miec fajne.

    Najlepiej termalne.

  • 24. Data: 2010-02-25 18:40:42
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 19:00:52 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Nie zebym byl przeciw PC, ale caly kociol kupisz taniej niz sama sprezarke w
    > pompie za 20 000zl.

    Co do kosztu PC to wadomo, że tanio nie jest (ale też zależy od typu
    wymiennika). Ale robienie argumentu z kosztu instalacji to przesada - będą
    dokładnie takie same, jeśli ktoś i tak chce mieć podłogówkę.

    > Agregat z biegiem czasu jednak sie zuzywa i za 10 lat byc moze nie
    > osiagniesz zakladanej sprawnosci.

    Nie powinno być dramatu. Czy po 10 latach lodówka znacząco gorzej chłodzi?

    Tak czy inaczej nie jest to 1:1, co ktoś tu próbuje wciskać...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 25. Data: 2010-02-25 18:41:10
    Temat: Re: Warto wchodziae w pompe ciep?a?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 19:04:11 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Cholera, dobrze, że ja tego nie wiem ;)

    Ty masz komin i palenisko ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2010-02-25 18:51:58
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Co do kosztu PC to wadomo, że tanio nie jest (ale też zależy od typu
    > wymiennika). Ale robienie argumentu z kosztu instalacji to przesada - będą
    > dokładnie takie same, jeśli ktoś i tak chce mieć podłogówkę.

    Instalacja bez znaczenia, a wczesniej pisales o bezawaryjnych kotlach.

    > Nie powinno być dramatu. Czy po 10 latach lodówka znacząco gorzej chłodzi?

    lodowka w porownaniu z PC to pikus jesli chodzi o moc. Ona nie bedzie gorzej
    chlodzila tylko z czasem bierze wiecej pradu, bo sprezarka musi dluzej
    pracowac. Porownaj teraz set W do kilku kW.

    > Tak czy inaczej nie jest to 1:1, co ktoś tu próbuje wciskać...

    Za 10 lat nie wiadomo jak bedzie. Moze okazac sie, ze nie bedzie to COP 4 a
    COP 1,cos tam, a dwie dychy wydane.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-02-25 18:52:54
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Ty masz komin i palenisko ;)

    To nie tak, on ma wyrazne braki anatomiczne. :-))

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2010-02-25 18:54:48
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Nie powinno być dramatu. Czy po 10 latach lodówka znacząco gorzej chłodzi?

    Dlaczego sądzisz, że ma działać jak na początku ?
    Agregat to nic innego jak pompa z tłokiem, pierścieniami i uszczelnieniami.
    Jeżeli spadnie stopień kompresji to spada także sprawność. Poza tym dobrze
    będzie jak taki agregat bedzie pracował przez 10 lat bezawaryjnie.

    Miałem lodówkę z 4 letnią gwarancją. Padła po dokładnie 4 latach i 3
    miesiącach w taki sposób, że nie było możliwości jej naprawy :)

  • 29. Data: 2010-02-25 19:08:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Bo to niestety nie moze byc byle jakie drzewo.

    Czyli?

  • 30. Data: 2010-02-25 19:10:16
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    (....)>
    > Ale ciekawym rozwiązaniem byłoby (co liczyłem i zamierzam inwestycyjnie
    > przetestować) wykonania zbiornika z wodą akumulującego ciepło grzanego
    > prądem TYLKO w nocnej taryfie. Zbiornik musi być na tyle duzy zeby
    > wystarczył na cały dzien grzania. Kalkulator w dłoń i obliczyć jaki :-)

    A jaka jest przewaga powyższego rozwiązania nad " normalnymi", nowoczesnymi
    piecami akumulacyjnymi (strującymi pobieraniem i oddawaniem ciepła), gdzie
    nie musisz budowac dodatkowo instalacji CO?

    p47