  • 51. Data: 2010-02-25 22:55:34
    Temat: Re: Re:
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Rzarófka ośfjaty" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hm6s4l$im6$1@inews.gazeta.pl...
    > Wszystko fajnie, sprawności COP - y itd zajebiste. Tylko że te rurki w
    > gruncie obniżają temperaturę otoczenia bo skądeś to ciepło musi do nich
    > przyjść. Grunt nie jest dobrym przewodnikiem ciepła a przepływy wody w
    > gruncie są najczęściej wolne. Po miesiącu użytkowania będziemy mieli
    > wężownice skute lodem, w chałupie zimno i będziemy się dogrzewać farelką
    > albo kominkiem:)

    Idzcie na kurs fizyki. Co z tego ze plyn z dolnego żródła ma 5 czy -5
    stopni? Cały czas mozna ciągnąć cieopło (tylko spadnie COP). A wbrew
    własnie taki mitom jak powyzej to bryła lodu ze zwzględu na dobre
    przewodnictwo ciepła lodu POMOŻE lepiej od gruntu pobierać ciepło (bryła
    dobrego przewodnika jakim jest lód ma znacznie wiekszą powierzchnie styku z
    gruntem niz sama rurka).

    b.

  • 52. Data: 2010-02-25 23:04:26
    Temat: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > I tam gdzie jest mokry teren na dużej głębokości.
    > O tym jakoś geniusze nie mówicie.

    Bo my jestesmy ciemne chlopy i rozmawialismy o tym dwa lata temu, przez co
    dzis juz nie mamy na to ochoty. I dla tego jest to dla nas ciemnych chlopow
    oczywiste geniuszu, zreszta co tam woda...

    > A poziomego nie chcę - nie będą mi rurki dyktowały gdzie mogę posadzić
    > drzewo a gdzie nie.

    Wodociagom i PGNIG jakos to nie przeszkadza, za to to doskonala okazja na
    wsadzenie 15 - 20tys. w dziury w ziemi.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2010-02-25 23:05:53
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Bo tak? Statystycznie? Z jakiejs zasady fizycznej? Skąd wam sie wzieło to
    > 140%?

    I to sprawnosci, rewelacja...

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2010-02-25 23:07:18
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Czyli?

    Najlepiej egzotyk np. popularny Merbau i takie tam.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2010-02-25 23:08:24
    Temat: Re:
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 18:42:58 +0100, jarek_arek napisał(a):

    > He, he, sprawność 400%? Z folderu jakiej firmy wzięte te dane?

    Normalne, rzecz w tym, że to nei sprawność, a 'sprawność' czyli stosunek
    ilości energii użytecznej (oddanej) do pobranej z sieci energetycznej.

    Tej, którą pompa pobierze z otoczenia się nie liczy, bo ona nie kosztuje.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 56. Data: 2010-02-25 23:09:18
    Temat: Re: Warto wchodziae w pompe ciep?a?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 19:41:10 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Ty masz komin i palenisko ;)

    Popatrz, i 120 m^2 ogrzane :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 57. Data: 2010-02-25 23:30:28
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Gdzie konkretnie? Napisałem tylko, że kotły również *nie są* bezawaryjne.
    > Zepsuć się może wszystko.
    >
    > A, jeszcze doliczmy koszt przyłącza gazowego i ew. rozbudowy sieci, które
    > za darmo nie są. Nawet jeśli ktoś już ma gaz "w ulicy", to pośrednio za to
    koszt przylacza nie wiele ponat tysiac, koszt instalacji 3,5 tys

    pozdrawiam
    tom_ur

    ps. szczesliwy posiadacz gazu po kotle na ekogroszel

  • 58. Data: 2010-02-25 23:36:55
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Przy ogrzewaniu gazowym:
    > projekt instalacji gazowej 300-500 zł
    > Kierownik budowy (konieczne uprawnienia branżowe) 200-400 zł
    > Wykonanie instalacji stalowej - robocizna (jeżeli jest przyłącze) -
    > 500-2000 zł (nie wiem ile tego jest)
    > próba szczelności pierwszego rodzaju + protokół 120-150 zł

    calosc instalacji u mnie ze wszystkim 3500 (bylo przylacze

    > Koszt grzania gazem - musisz liczyć minimum 500 zł średniomiesięcznie w
    > sezonie. Będzie lawinowo rosnąć przy bardzo niskich temperaturach lub
    > silnych wiatrach

    u mnie tej zimy ok 400 zl na miesiac i kominek odpalany w weekend temp 21
    dzien i 19 noc

    pozdrawiam
    Tim

  • 59. Data: 2010-02-25 23:37:09
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Gdzie konkretnie? Napisałem tylko, że kotły również *nie są* bezawaryjne.
    > Zepsuć się może wszystko.

    Matko i tak zamierzasz czepiac sie slowek? Bezawaryjny, niebezawaryjny,
    czytaja to ludzie inteligentni...
    Kociol gazowy kupisz za 10% wartosci markowej PC i taniej niz jej sprezarka,
    nie ma o czym gadac.

    > A, jeszcze doliczmy koszt przyłącza gazowego i ew. rozbudowy sieci, które
    > za darmo nie są. Nawet jeśli ktoś już ma gaz "w ulicy", to pośrednio za to
    > zapłacił w cenie działki.

    Mnie to kosztowalo szybko liczac ok. 4tys. zl., ale nalezaloby przyjac ok.
    7tys.

    > Kwestia wyłącznie skali - mocy i wielkości urządzenia. To się przecież nie
    > przekłada w żaden sposób na awaryjność.

    Ale tu akurat nie chodzi o awaryjnosc tylko o utrzymanie poczatkowego COP.

    > Tylko w jaki sposób ma ten współczynnik zmniejszyć się do tego stopnia?
    > Proszę o konkretne przykłady. Przecież układ jest prosty jak konstrukcja
    > cepa - sprężarka, chłodnica i wymiennik (a to wszystko za chore
    > pieniądze).
    > Może uciec czynnik, mogą zużyć się łożyska - ale to wszystko się naprawia
    > bez większych problemów.

    Sprezarka to glownie cylinder i tlok, lozyska to jedynie czesc napedu. Luz
    miedzy tlokiem a cylindrem okresla w skrocie przydatnosc urzadzenia, im
    wiekszy tym wiekszy shit. Chcesz powiedziec, ze z czasem luz ten bedzie
    ciagle fabryczny? Nie wiem jak bardzo sprezarka zuzyje sie w ciagu 10 lat,
    ale zuzywa sie napewno, a jak sie zuzywa to COP spada i rachunki rosna.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2010-02-25 23:54:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 00:37:09 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Matko i tak zamierzasz czepiac sie slowek? Bezawaryjny, niebezawaryjny,
    > czytaja to ludzie inteligentni...

    Nie czepiam się, tylko mi wciskasz rzeczy, których nie napisałem.

    > Kociol gazowy kupisz za 10% wartosci markowej PC i taniej niz jej sprezarka,
    > nie ma o czym gadac.

    Bez przesady z tymi 10%. Raczej 20-30%. Markowe kotły też tanie nie są (i
    nie kupujemy kociołka do łazienki).

> [...]
    > ciagle fabryczny? Nie wiem jak bardzo sprezarka zuzyje sie w ciagu 10 lat,

    Ja też nie wiem, ale wiem jak wytrzymały jest silnik samochodu. Tam też
    masz cylinder i tłok, za to warunki po wielokroć gorsze - wysoka
    temperatura, obciążenia, rozszerzalność termiczna... I jakoś silnik z
    przebiegiem 200kkm dalej trzyma kompresję. A produkuje np. kilkadziesiąt kW
    mocy. Więc jaki problem zrobić równie wytrzymałą sprężarkę, z utwardzonym
    cylindrem i tłokiem?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl