  • 11. Data: 2010-02-25 16:32:35
    Temat: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Thu, 25 Feb 2010 17:21:38 +0100, HANA napisał(a):

    > hmmm... mozesz rozwinac?
    > bo jakos nie slyszalem zeby drewno przetalo byc izolatorem cieplnym....

    Nie ma co rozwijać - jeśli pod podłogą jest odpowiednia warstwa izolacji
    termicznej, to ciepło z ogrzewania nie ucieknie do gruntu. A że będzie
    oddawane do pomieszczenia wolniej niż przy ceramice - fakt. Kładźmy
    metalowe płyty, są lepsze niż ceramika :-)

    --
    ŁC
    Niczego nie obiecuję, ale słowa dotrzymam

  • 12. Data: 2010-02-25 16:33:44
    Temat: Re: Warto wchodziae w pompe ciep?a?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 17:17:32 +0100, Tomek S. napisał(a):

    > zsumuj koszt urzadzen (PC) + instalacji na zwenatrz + instalacji wewnatrz
    > (powinna byc podlogowka) + szacunkowe koszty napraw i serwisu na 20 lat i
    > podziel to przez 20.
    > Tyle placisz rocznie, DODATKOWO do ceny nosnika energi, czyli pradu.

    Przy każdym typie ogrzewania musisz zrobić instalację. Chyba, że rozpalasz
    ognisko na środku salonu :)

    Kotły wszelakie też nie są bezawaryjne.

    > Grzanie pradem jest duzo drozsze niz grzanie czyms innym
    > (wegiel,pelety,ropa,gas).

    Przecież PC nie ma w środku nagrzewnicy tylko agregat. Podziel to przez
    3-4.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2010-02-25 16:58:21
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Warto wchodzić w pompę ciepła, warto ją zakładać i montować?
    > Podpowiedzcie, bo zastanawiam się nad ogrzewaniem gazowym i pompą ciepła.
    > Dom 166 m z garażem.
    > Wszedzie właściwie myśle zrobić ogrzewanie podłogowe, czy może nie warto
    > wszedzie robić? Czy lepiej w niektórych pomieszczeniach zachować
    > grzejniki, a jeśli tak to w jakich?
    >
    > Jaki może być koszt instalacji gazowej i z pompą ciepła dla takiego domu?
    > Jakie mogą być koszty eksploatacji ogrzewania gazowego i z pompą ciepła?
> [...]

    Przy ogrzewaniu gazowym:
    projekt instalacji gazowej 300-500 zł
    Kierownik budowy (konieczne uprawnienia branżowe) 200-400 zł
    Wykonanie instalacji stalowej - robocizna (jeżeli jest przyłącze) - 500-2000
    zł (nie wiem ile tego jest)
    próba szczelności pierwszego rodzaju + protokół 120-150 zł
    Kocioł gazowy dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania (np Beretta Ciao II
    e.s.i.) -1950-2250 zł (zawiera naczynie wzbiorcze przeponowe)
    Adapter kominowy ok 300 zł
    system kominowy ok 120 zł za m.b.
    Lepiej zrobić ogrzewanie z grzejnikami i podłogówkę dla zachowania komfortu
    cieplnego. Podłogówka zapewnia komfort utrzymując przyjemną temperaturę
    podłogi (i powietrza też) zmiany temperatury, intenswyne grzanie itd
    realizujesz grzejnikami
    Koszt instalacji grzewczej zależny od technologii i materiałów. Najtaniej
    będzie wykonać na rurach pex "ogólnodostępnych" (niesystemowych) z
    centralnym mieszaniem wody do podłogówki. Koszt robocizny będzie podobny.
    Instalowanie solarów - IMHO nieopłacalne, chyba że masz basen.
    Koszt grzania gazem - musisz liczyć minimum 500 zł średniomiesięcznie w
    sezonie. Będzie lawinowo rosnąć przy bardzo niskich temperaturach lub
    silnych wiatrach
    Jeżeli chcesz obniżyć koszty grzania gazem rozważ kominek z płaszczem wodnym
    Dobry kominek z płaszczem dostosowany do pracy w układzie zamkniętym to ok
    5500 zł, zawór dopuszczający honeywell ok 350 zł, sterownik kominkowy
    (przepustnica + pompa) ok 520-560 zł, pompa grundfos 40stka poniżej 350 zł,
    naczynie wzbiorcze ok 100-130 zł. Jeżeli nie chcesz mieć kotłowni w salonie
    (kominek) można dorzucić do układu kocioł na drewno (np taurus bawół - ok
    4800 zł) lub inny kocioł na paliwo stałe(miał, ekogroszek, węgiel) i
    umieścić go w kotłowni. Cena kotła to będzie od 1500 zł w górę.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2010-02-25 17:12:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Łukasz C." <a...@r...to> napisał w wiadomości

> [...]
    > oddawane do pomieszczenia wolniej niż przy ceramice - fakt. Kładźmy
    > metalowe płyty, są lepsze niż ceramika :-)

    Izolacja izolacja, ale czy takie podgrzewanie nie psuje podlogi? A juz na
    pewno jej wyglad sie musi zmieniac - zima/lato.

  • 15. Data: 2010-02-25 17:25:50
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Pompa ciepła nie zwróci ci się nigdy. Wydasz kupe kasy i dasz zarobić
    > jakiemuś producentowi tego badziewia.
    > Pompa ciepła to ogrzewanie elektryczne, tylko że podobno ma sprawność do
    > 140%. W praktyce będzie to sprawność dużo mniejsza. Tak więc policz sobie
    > koszt ogrzewania elektrycznego i podziel przez powiedzmy 1.1.

    hehehehe, nie ma to jak specjalista. Cos tam słyszał, miało być 400% ale w
    to nie uwierzył wiec skrócił do 140 :-)
    Pompa ciepła pompuje ciepło z jednego miejsca do drugiego (zmieniając przy
    okazji temperatury nosników). Energia elektryczna potrzebna do tego stanowi
    pi razy oko od połowy do 1/4 przeniesionej energii. Zatem tak po chłopsku -
    sprawnosc od 200 do 400%.

    Po przeróżnych analizach i zbieraniu danych wychodzi ze pompa ciepła (w
    eksploatacji) kosztuje uzytkownika mniej wiecej tyle samo co gaz z sieci. A
    inwestycyjnie jest duzo droższa.
    Czyli opłaca sie ja zamontować ewentualnie tam gdzie nie ma gazu sieciowego.

    Ale ciekawym rozwiązaniem byłoby (co liczyłem i zamierzam inwestycyjnie
    przetestować) wykonania zbiornika z wodą akumulującego ciepło grzanego
    prądem TYLKO w nocnej taryfie. Zbiornik musi być na tyle duzy zeby
    wystarczył na cały dzien grzania. Kalkulator w dłoń i obliczyć jaki :-)

    b.

  • 16. Data: 2010-02-25 17:37:07
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl>

    Órzytkownik "Jaszczomp" napisał:
    > Pompa ciepła nie zwróci ci się nigdy. Wydasz kupe kasy i dasz zarobić
    > jakiemuś producentowi tego badziewia.

    z tym się zgadzam, ale tylko dlatego że obecnie na fali pseudo ekologii
    spszedaje się coś co jest warte 1k zł za 5-10k zł jako super
    ekotechnologia, czyli ceny z kosmosu a handlofcy fciskają że taniocha:O)

    > Pompa ciepła to ogrzewanie elektryczne, tylko że podobno ma sprawność do
    > 140%. W praktyce będzie to sprawność dużo mniejsza.

    tu coś się nie zgadza, pompa ciepła z definicji nie produjuje ciepła, ale je
    pompuje, więc podawanie sprawności jest tu nie na miejscu (sprawność większa
    niż 100% to już śmiechy:O), pszy pompie podajesz stosunek ciepła
    przepompowanego do pobranego, czyli praktycznie podobno wychodzi cuś 3-5
    (czyli dla 3 znaczy że na pszepompowanie 3jedn ciepła dostarczasz jedną
    jednostkę energii do jej zasilenia)

    a co do zasilania pompy energią elektryczną to faktem jest jedyynie że jest
    ona droga, ale pompę może napędzać silnik spalinowy zamiast elektrycznego,
    wtedy będziesz ją zasilał gazem, czy opałowym:O)

  • 17. Data: 2010-02-25 17:42:58
    Temat: Re:
    Od: jarek_arek <j...@g...pl>

    pisze:
> [...]
    > prądem TYLKO w nocnej taryfie. Zbiornik musi być na tyle duzy zeby
    > wystarczył na cały dzien grzania. Kalkulator w dłoń i obliczyć jaki :-)

    He, he, sprawność 400%? Z folderu jakiej firmy wzięte te dane?

  • 18. Data: 2010-02-25 17:50:15
    Temat: Re: Re:
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "jarek_arek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > He, he, sprawność 400%? Z folderu jakiej firmy wzięte te dane?

    z żadnego, z głowy, zeby było wyraźnie wiecej niz owe 140. Ale żeby nie
    było - jest oczywiscie mozliwe - tylko dolne źródło trzeba miec fajne.

    b.

  • 19. Data: 2010-02-25 18:00:52
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Przy każdym typie ogrzewania musisz zrobić instalację. Chyba, że rozpalasz
    > ognisko na środku salonu :)
    >
    > Kotły wszelakie też nie są bezawaryjne.

    Nie zebym byl przeciw PC, ale caly kociol kupisz taniej niz sama sprezarke w
    pompie za 20 000zl.

    > Przecież PC nie ma w środku nagrzewnicy tylko agregat. Podziel to przez
    > 3-4.

    Agregat z biegiem czasu jednak sie zuzywa i za 10 lat byc moze nie
    osiagniesz zakladanej sprawnosci.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-02-25 18:04:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 17:33:44 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Przy każdym typie ogrzewania musisz zrobić instalację. Chyba, że rozpalasz
    > ognisko na środku salonu :)

    Cholera, dobrze, że ja tego nie wiem ;)

    --
    _______/ /_ GG: 3524356