  • 71. Data: 2010-02-26 09:36:22
    Temat: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hm82q2$6j2$1@news.interia.pl...

> [...]
    > Niektore gatunki drzew spokojnie stosuje sie na podlogi i meble w
    > lazienkach.
    > Kolega parkieciarz dal mi kawalek deski Lapacho, ktora wyglada jak ebonit,
    > jest bardzo ciezkie i twarde. Struktura niespotykana wsrod naszych drzew.
    > A taki Merbau np. mozna kupic niemal w cenie naszych drozszych parkietow
    > czy desek. Nie kazdemu pasuje ciemny kolor podlogi i wola np. bialy
    > Jesion, dla mnie nie do przyjecia. Ale spokojnie wsrod egzotykow znajdzie
    > sie jasniejsze drzewo, Teak np. Ja akurat lubie kontrast i ciemna podloga,

    Mam dab i niestety pracuje. Wenge i rozne takie z czerwonawymi akcentami sa
    bardzo fajne - ale chyba kurz i paprochy bylyby rewelacyjnie na nich
    widoczne.

  • 72. Data: 2010-02-26 10:10:33
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Mam dab i niestety pracuje. Wenge i rozne takie z czerwonawymi akcentami
    > sa bardzo fajne - ale chyba kurz i paprochy bylyby rewelacyjnie na nich
    > widoczne.

    Z pewnoscia kurz bedzie upierdliwszy. Nie mozna miec wszystkiego naraz. :-)

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2010-02-26 11:53:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    Drugi idiota oprócz smerfopodobnego się ujawnił na grupie kilka postów
    wyżej.
    A moze to ten sam nawet. TeŻ co chwile nicki zmienia i nawet procesem
    straszy o zniesławienie jak Płaszczyca;))
    Do tej pory raczej tą grupe debile omijali, ale trafili jednak.

    Krzysiek

  • 74. Data: 2010-02-26 12:44:52
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > temperaturach będzie musiała pracować także w pierwszej taryfie gdzie
    > kilowatogodzina kosztuje prawie 60gr. Okaże się więc że z 1196 zł zrobi
    > się 800-900zł.
    > Wydatek na samą tylko sprężarkę niweczy oszczędności z 3-7 lat użytkowania
    > pompy ciepła. A gdzie reszta takich wydatków jak wymiana dziesiątek
    > litrów glikolu, czynnika chłodniczego i innych elementów które się
    > popsują?
    >
    > Czy wiesz już dlaczego PC się nie opłaca? Po prostu przy tych kosztach
    > inwestycyjnych nie zwróci się nawet twoim wnukom.

    No i pieknie zakonczona dyskusja, nic dodac nic ujac ;-)

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 75. Data: 2010-02-26 13:48:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lut, 19:00, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    > Nie zebym byl przeciw PC, ale caly kociol kupisz taniej niz sama sprezarke w
    > pompie za 20 000zl.

    Sprezarka w pompie kosztuje 3-4k pln. Cala porzadna polska pompa (na
    podzespolach najlepszych producentow) na ta chwile obecna - ok 13k
    pln netto, z pompami obiegowymi dolnego i gornego zrodla. Mozna kupic
    viessmana za 40k pln ale tak robia nieznajacy sie na sprawie bogaci
    burzuje ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2010-02-26 14:03:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    -- Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dom www.hana.com.pl/projekty/amik/amik.html
    > powiat wejcherowo, gmina Linia
    > grzejniki AEG z rozladowaniem dynamicznym
    > tej zimy ani razu nie ruszyly na pierwszej taryfie
    > temp. pomieszczen mierzona na wys. 110 cm 20 stopni.

    O to prawie koło mnie;)
    Dużo na Pomorzu robisz?

    Krzysiek

  • 77. Data: 2010-02-26 14:12:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dom www.hana.com.pl/projekty/amik/amik.html
    > powiat wejcherowo, gmina Linia
    Bardzo podobny dom wybudował w tradycyjnej technologi mój sasiad zza płota.
    Ten wariant "standart"(popraw ten błąd) na Twojej stronie to co obejmuje?

    Krzysiek

  • 78. Data: 2010-02-26 14:31:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 02:12:51 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > (...)
    > termostat jak przestaje sie domykac i jeden z powodow stosowania coraz
    > rzadszych olejow.

    Owszem, silnik się projektuje na 90C, zaś sprężarkę PC się projektuje dla
    jej warunków pracy. I jeśli się zaprojektuje wytrzymałą, to taka będzie.
    Jeśli zaś (co bardziej prawdopodobne) będzie tak zaprojektowana, by dać
    zarobić producentowi co kilka lat na wymianie... cóż. Klient zapłaci.

    > Fabryczna?? Oleju nie trzeba dolewac??

    U mnie nie trzeba było. Silnik miał 16 lat. Ale to nie była wysilona
    jednostka (75HP z 1.6 litra). Dzisiejsze 120KM z 1.0 i więcej będą pewnie
    ciekawie wyglądać za kilka lat.

    > Mimo to ciagle nie mam nic przeciwko PC, tylko sa za drogie.

    Ja również i też uważam, że zdecydowanie zbyt dużo kosztują w stosunku do
    oferowanych oszczędności jak i kosztów produkcji. I przypominam, że wątek
    zaczął się od próby wmówienia, że PC = grzałka :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 79. Data: 2010-02-26 14:37:28
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl>

    Órzytkownik "marko1a" napisał:
> [...]
    > ustalenie się optymalnych luzów na wszelkich częściach ruchomych silnika.
    > Silnik zimny = duże luzy = słyszalne wyraźnie stuki = szybkie wybijanie

    z tymi temperaturami pracy silnika masz oczywiscie rację, ale raczej nie
    chodzi tu o luzy wywołane zmianą rozmiaruf elementuf silnika przez
    temperaturę, ale chodzi o parametry termiczne środka smarującego te
    fszystkie części, czyli o olej:O)
    nie znam się na olejach, ale wiem że silnik samochodu osobowego często
    dokonuje rozruchu w skrajnie niekorzystnych warunkach dla oleju (temperatury
    ujemne) czyli szybko się ściera, natomiast gdyby ten sam silnik zastosować w
    PC to wątpię żeby prace w temperaturach powyżej 20stopni były dla niego
    niekożystne, prawda?:O)

> [...]
    > który jest serwisantem urządzeń i agregatów chłodniczych po 10 latach taka
    > sprężarka ma już 40-70% początkowej sprawności.

    co tam w tej sprężarce tak szybko się zużywa?
    jakigo rodzaju sprężanie się stosuje, zębate, śrubowe, czy jakie?

    > Sprężarki się nie naprawia. To jest silnik i sprężarka w jednej szczelnej
    > nierozbieralnej obudowie. Tu wymienia się całość.

    tych w lodufkach i fabrycznych PC tak, ale już w innych tak:O)
    zresztą możesz sam zrobić PC ze sprężarki przemysłowej:O)

  • 80. Data: 2010-02-26 14:37:30
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl>

    Órzytkownik "Rzarófka ośfjaty" napisał:
    > COP to stosunek energii przepompowanej do dostarczonej w postaci
    > elektryczności. Uwzględnia tylko pracę sprężarki pomija inne urządzenia
    > pompy ciepła oraz straty.

    o jakich innych urządzeniach myślisz?
    bo ja myślę że jeśli w danym rozwiązaniu COP wyniesie 3, to znaczy że na
    uzyskanie każdych 3kWh ciepła zużywasz 1kWh poundu, zgasdza sie?:O)

    > Sprawność rozumiana jako stosunek energii uzyskanej do włożonej (mniejsza
    > o jej pochodzenie) wynosi nie więcej jak 140%.

    to jest właśnie COP a nie sprawność:O)
    być może jak schszanisz całe podłączenie pompy to ci cop wyjdzie i 1,4 ale
    wiem że podobno bez problemu uzyskuje sięCOP=3 a w porywach nawet cop=5:O)

    zresztą tak sobie pomyślałem że pewnie i tak marketingofcy od pomp mogą
    wcisnąć co chcą bo tak naprawdę to praktycznie nikt tego nie będzie w
    stanioe sprawdzić, prawda?:O)