  • 11. Data: 2012-02-23 20:49:07
    Temat: Re: Warunki przyłączenia prądu - górą czy dołem ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > skrzynki i miałem prąd. Dom były to wtedy zaledwie mury chyba więc
    > podłączałem się z początku prowizorycznie przedłużaczem pod licznik
    > jak potrzebowalem prądu. Jak już był dach i okna, zrobiłem
    > instalacje,zamontowałem rozdzielnie w garażu i wtedy zakopałem kabel
    > od skrzynki z licznikiem do rozdzielni. Budowę skończyłem, przed
    > odbiorem musiałby geodeta, pokazałem mu gdzie jest zakopany kabel,
    > naniósł na mapy, zrobiłem odbiór domu i tyle. Jakie uzgodnienia i
    > papierologia? ZE nie obchodzi kompletnie co mam za skrzynką z

    hm a nie powinienes przed zakopaniem kabla mieć przyapdkiem uzgodnienia czy
    tam jakaś inna infrastruktura nie przebiega lub nie jest planowana?

  • 12. Data: 2012-02-23 23:39:33
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Jak miałbym się czepiać skrzynki elektrycznej w płocie i przyłącza
    > ziemią, to:
    >
    > - ktoś wspominał, że jest w ten sposób łatwy dostęp dla każdego
    > kto chce nas pozbawić prądu - np. wykręcić / wyłączyć korki, poczekać
    > aż czujki czy inne elemety systemu alarmowego padną i ....
    > Może trochę naciągane, ale taki argument się przewinął przez grupę.

    To stawiając SSWiN można/trzeba także zabezpieczyć drzwi skrzynki z
    przyłączem oraz ustawić w centralce odpowiednią reakcję na zanik napięcia w
    sieci

  • 13. Data: 2012-02-24 06:35:59
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >hm a nie powinienes przed zakopaniem kabla mieć przyapdkiem uzgodnienia czy
    >tam jakaś inna infrastruktura nie przebiega lub nie jest planowana?

    Na moim podwórku, na odcinku od płotu do drzwi od garażu?

  • 14. Data: 2012-02-24 15:51:10
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Na moim podwórku, na odcinku od płotu do drzwi od garażu?

    Też nic nie uzgadniałem z nikim, później tylko geodeta zapytal jak idzie
    kabel
    pokazałem mniej więcej, zrobił mapkę i temat zamknięty został.

  • 15. Data: 2012-02-24 17:50:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.02.2012 21:49, Marek Dyjor pisze:

    > hm a nie powinienes przed zakopaniem kabla mieć przyapdkiem uzgodnienia
    > czy tam jakaś inna infrastruktura nie przebiega lub nie jest planowana?

    Ummm.... Na jego prywatnej działce? Bez jego wiedzy?

    Błagam, powiedz że żartujesz ;)

  • 16. Data: 2012-02-24 18:30:58
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > hm a nie powinienes przed zakopaniem kabla mieć przyapdkiem uzgodnienia
    > czy tam jakaś inna infrastruktura nie przebiega lub nie jest planowana?

    O ile dobrze pamiętam, to w projekcie zagospodarowania działki miałem
    wrysowany przebieg kabla energetycznego od skrzynki do budynku. Tak też
    go ułożyłem.

    Czy tu trzeba było coś uzgadniać??? nie mam pojęcia, ale szczerze wątpię :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 17. Data: 2012-02-28 12:50:49
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    brunet.wp wrote:
    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    >
    > Miałem wybór i zdecydowałem, że będzie kabel w ziemi. Sądzę, że tak
    > będzie estetyczniej i co ważne, bezpieczniej. Może faktycznie
    > drożej,
    > ale to dla mnie ma drugorzędne znaczenie przy tych dwóch poprzednich
    > czynnikach.
    > Faktycznie jednak ludzie często wybierają linię napowietrzną.
    >
    > Pozdrawiam,
    > BWP

    i słusznie, ludzie domy budują a dziadują 500 - 1000 zł dodatkowo na
    kawałek kabla i porządną instalację

    jeffrey

  • 18. Data: 2012-02-28 14:08:01
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > i słusznie, ludzie domy budują a dziadują 500 - 1000 zł dodatkowo na kawałek
    > kabla i porządną instalację

    Ale to nie chodzi o dziadowanie :).

    Poza tym nie wiem czemu kawałek kabla rzucony w ziemię ma
    być porządną instalacją.

    Jak dla mnie jedynym plusem (dużym plusem) kabla w ziemi
    jest estetyka tego rozwiązania. (jak wspominałem, nie mam
    żadnych drzew między słupami a planowanym domkiem, które
    mogłby by coś narozrabiać, kable są izolowane).

    A jak za 50 lat coś się zacznie z kablem dziać :P ? Pewnie nic,
    ale ja wiem, jakaś pijana nornica nadgryzie izolację :P ? Albo co ;)

    Tak się waham ;) więc poprosiłem o argumenty za i przeciw.

  • 19. Data: 2012-02-28 20:35:38
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Aleksander wrote:

> [...]
    > ale ja wiem, jakaś pijana nornica nadgryzie izolację :P ? Albo co ;)
    >
    > Tak się waham ;) więc poprosiłem o argumenty za i przeciw.

    argumenty powiadasz,
    kabel w ziemi jest ściśle związany z gruntem - wiszący się "dynda" i
    czasem się wydynda ( zwłaszcza AL)
    przy kablu w ziemi szafkę rozliczeniową masz w lini płotu czyli nikt
    się ci nie szfenda po posesji do licznika
    kabel zalicznikowy mozesz położyć jaki chcesz i którędy chcesz ( nawet
    w trakcie użytkowania możesz coś zmienić)
    przy wisielcu, instalację do licznika ( od wieszaka do rozdzielnicy
    pomiarowej) masz w rurkach PCV na wierzchu ściany ( wygląd bezbłędny)
    no i sam wisielec grubości niemal ręki nie jest zbyt piękny
    pewnie jeszcze coś by się znalazło ale nie chce mi się wymyślać

    jeffrey

  • 20. Data: 2012-02-29 07:14:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.02.2012 15:08, Aleksander pisze:

    > Jak dla mnie jedynym plusem (dużym plusem) kabla w ziemi
    > jest estetyka tego rozwiązania. (jak wspominałem, nie mam
    > żadnych drzew między słupami a planowanym domkiem, które
    > mogłby by coś narozrabiać, kable są izolowane).

    Sam wiatr czy śnieg mogą narozrabiać. Dodatkowo pod tym przewodem
    będziesz miał "linię srania" (ptaki będą sobie na nim siedzieć i się
    wypróżniać).

    Taki dyndający się przewód to utrudnienie, o którym mało się pamięta.
    Dzieci będą się zaplątywać weń latawcem.

    > A jak za 50 lat coś się zacznie z kablem dziać :P ? Pewnie nic,
    > ale ja wiem, jakaś pijana nornica nadgryzie izolację :P ? Albo co ;)

    Generalnie współczesne kable mogą mieć osłony w tworzyw "niesmacznych"
    dla gryzoni.