  • 1. Data: 2016-02-28 21:51:26
    Temat: Warunki techniczne przyłączenia - energetyka
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Kupiłem niedawno działkę budowlaną - wodę i prąd mam w drodze 2m od
    działki, więc zakładałem że podłączenia do tych mediów to formalność.
    Złożyłem pismo o wydanie warunków przyłączenia do wodociągów i
    energetyki. Wodociągi odpowiedziały w 4 dni, 2 dni później miałem już
    projekt przyłącza, wybraną firmę itp. Teraz projekt jest u dostawcy wody
    na ostatecznych uzgodnieniach. Obawiam się jednak problemów z energetyką.
    Byłem dziś na działce i wycinałem jakieś samosiejki. Podszedł do mnie
    sąsiad. Pogadaliśmy miło, po czym zapytał czy mam już odpowiedź od
    energetyki.
    Teren jest w mieście, ale na końcu dużego parku - około 1km od
    cywilizacji, ale nie wiem ile od stacji trafo. Zasilanie jest
    realizowane poprzez linię kablową. Są tam wybudowane 4 domy i jest zgoda
    na 2 kolejne (dla mojego budynku i działki budowlanej obok mojej) W
    Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego nie przewiduje się
    wydzielania kolejnych działek - nie ma na niej miejsca, a do tego jest
    zapis o małej przepustowości dróg dojazdowych, odcięcia nasypem
    kolejowym z jednej strony, rzeką z drugiej itp. Dla energetyki teren
    jest więc mało perspektywiczny.

    Sąsiad powiedział, że on i inni z pozostałych 3 domów mają czasem
    problemy ze spadkami napięcia w instalacji oraz o tym, że gdy budowany
    był ostatni dom inny właściciel musiał obniżyć swoją "zakontraktowaną"
    moc, by starczyło jej dla wszystkich. No i teraz pojawiłem się ja:)
    Czekam na odpowiedź od Tauronu, ale zaczynam się jej obawiać.
    Jeśli dostanę odpowiedź odmowną ze względu na brak warunków technicznych
    (bo chyba tylko te wchodzą w rachubę - spadki napięcia, przeciążenia
    sieci) to co mi pozostanie? Wiem, że każdą odpowiedź odmowną energetyka
    przesyła do URE, ale to dla mnie żadna pociecha.
    Wystąpiłem o 16kW, 3 fazy - dom jednorodzinny z poddaszem, pompa ciepła,
    kuchenka elektryczna, lodówka - to główni odbiorcy prądu. 3
    użytkowników, dom ok. 160m2+37m2 garaż. Jakie jest minimalne,
    akceptowalne zapotrzebowanie na energię przy jakim powinienem się
    upierać przy ewentualnych "negocjacjach" z zakładem energetycznym? Do
    ilu kW mogę zejść? Do 10kW, 13kW?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2016-02-28 22:24:45
    Temat: Re: Warunki techniczne przyłączenia - energetyka
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 28 lutego 2016 21:51:35 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > Złożyłem pismo o wydanie warunków przyłączenia do wodociągów i
    > energetyki. Wodociągi odpowiedziały w 4 dni, 2 dni później miałem już

    a jak mape do celow projektowych sie załatwia w 2 dni? :)

> [...]
    > sieci) to co mi pozostanie? Wiem, że każdą odpowiedź odmowną energetyka
    > przesyła do URE, ale to dla mnie żadna pociecha.

    energetyka nie ma prawa odmówic na terenie objętym MPZP. Jesli ma problemy z
    parametrami sieci to sobie ją zmodernizuje - oczywiscie na swój koszt.

    b.

  • 3. Data: 2016-02-28 22:33:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kuchenka, pompa ciepla, pralka, zmywarka, czajnik to u Ciebie odbiorniki. Przecietna
    lodowka ma silnik ok 100W.

  • 4. Data: 2016-02-28 22:52:10
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Mapę miałem wcześniej załatwioną ze Starostwa - dostałem ją po 2 dniach
    od złożenia wniosku. Jest to Mapa Zasadnicza w skali 1:500.
    Na niej narysowałem planowaną lokalizację budynku i to wystarczyło i w
    wodociągach i projektantowi projektującemu łącze. W sumie to narysował
    prostopadłą linię do drogi. Więcej zajmowały kopie jego uprawnień,
    wykorzystywanych zaworów itp.

    Pocieszające jest to co napisałeś o parametrach sieci. Zastanawiam się
    tylko czemu inni mieszkańcy nie drążyli tematu.
    Piotr

  • 5. Data: 2016-02-28 22:53:50
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    No ok - lodówkę zapisałem dlatego, że ciągnie prąd ciągle. Kiedyś
    robiłem pomiary zużycia w mieszkaniu w którym mieszkam i lodówka mimo
    świetnej klasy energetycznej i tak generowała największy pobór prądu w
    stosunku do innych urządzeń.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2016-02-28 23:04:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez tak mialem. Lodowka pomimo wysokiej klasy energetycznej ciagnela za 3,5 dychy
    miesiecznie bo stara byla. Nowa pomimo gorszej klasy ciagnie za jakies 6zyli na
    miesiac. Mam w mieszkaniu 6kW i daje sie opekac pod warunkiem ze jak pralka pierze to
    nie mozna zmywarki wlaczyc a czajnik ma priorytet nad zmywarka lub pralka bo sa na
    jednym bezpieczniku.

  • 7. Data: 2016-02-28 23:46:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 28 lutego 2016 22:52:18 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > wodociągach i projektantowi projektującemu łącze. W sumie to narysował
    > prostopadłą linię do drogi. Więcej zajmowały kopie jego uprawnień,

    zapewne nikt sie nie bedzie czepiał, ale wiedz ze robisz samowole budowlaną.
    Przyłącze obowiazkowo należy projektowac na mapie do celow projektowych i uzgodnieniu
    u starosty (kiedys ZUDP)
    http://www.inzynierbudownictwa.pl/biznes,prawo,artyk
    ul,plan_sytuacyjny_przylaczy_na_mapie_do_celow_proje
    ktowych,5626

    b.

  • 8. Data: 2016-02-29 08:13:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 lutego 2016 21:51:35 UTC+1 użytkownik gobo napisał:

    > upierać przy ewentualnych "negocjacjach" z zakładem energetycznym? Do
    > ilu kW mogę zejść? Do 10kW, 13kW?

    Wez od dostawcy tabelke gdzie jest moc w stosunku do zabezpieczenia jakie ten
    w skrzynce licznikowej daje. To jest wazniejsze - jaki bedziesz mial
    bezpiecznik w skrzynce. I wedlug tego zamawiaj najnizsza mozliwa moc. Ja
    np. chcialem miec 3x25A, Tauron dawal takie przy minimum (teraz strzelam bo
    juz nie pamietam dokladnie) 16kW wiec zamowilem 16kW. Jakbym zamowil 20kW
    to zaplacilbym ~500 stow wiecej, a zabezpieczenia mial takie same ;)

    Takie chcialem bo czasem spawarki uzywam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-02-29 18:15:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mam w mieszkaniu 6kW i daje sie
    > opekac pod warunkiem ze jak pralka pierze to nie mozna zmywarki
    > wlaczyc a czajnik ma priorytet nad zmywarka lub pralka bo sa na
    > jednym bezpieczniku.

    No nie twierdzę, że to balsam na moje oczy. ;)

  • 10. Data: 2016-02-29 19:13:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 22:53, gobo pisze:
> [...]
    > robiłem pomiary zużycia w mieszkaniu w którym mieszkam i lodówka mimo
    > świetnej klasy energetycznej i tak generowała największy pobór prądu w
    Lodówka nie ciągnie prądu ciągle, tylko w momencie gdy załącza się
    sprężarka. Jeśli dzieje się tak ciągle, to coś z nią nie tak (walnięty
    termostat, czujniki, brak czynnika itp), ewentualnie po prostu jej nie
    zamykasz :-)

    Maciek