  • 421. Data: 2016-04-02 20:10:13
    Temat: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 kwietnia 2016 19:41:00 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Krytykujemy natomiast te cechy, które są charakterystyczne dla
    > katolickich fanatycznych. Są to:
    >nietolerancja,

    przykłady proszę

    > siłowe szerzenie własnej

    katole? siłowo? zmusił ktos kogos do chodzenia do koscioła? przykłady poproszę

    > jedynie słusznej ideologii,

    to akurat prawda - zresztą pokaż mi wyznawcę jakiejs ideologii który nie będzie
    widział w niej słusznosci to pokaże ci oszusta :)

    > zajadłość i zaciekłość.

    przykłady, no nie wiem - ja i maniek?

    zdaje sie pojechałes równym schematem, który słabo sie daje bronić. Coś jak "kurdupel
    kaczor, jak ja go nienawidze"

    > Zobacz choćby wypowiedzi Mańka, który jak maniak przypierdala się o
    > żonę. Ile jeszcze kolejnych wypowiedzi będzie pisał to samo?

    chciał ci pokazac ze pisząc o głupich katolach bez zadnego rozróżnienia piszesz o
    nim, o mnie i m.in. o własnej zonie. Jesli uogólniasz trafiasz niewinnych.
    Ja wole osobistych wycieczek nie robic, bo zbyt łatwo zamiast to przemyslec włączają
    sie osobiste emocje.

    b.

  • 422. Data: 2016-04-02 20:31:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 kwietnia 2016 20:11:39 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]
    obowiązek chodzenia do koscioła w niedziele) to nic nam do tego, nie tępimy, nie
    niszczymy itd. Dotyczy to katoli bo islam traktuje to inaczej bo obowiazkowo.

    religijne. To są zasady ogólnoludzkie obowiązujące i islamistów, i katoli i ateistów.
    to jest korzystne dla spoleczenstwa.

    > no własnie Budyń uważa, że jemu wolno zabijać. jesli tylko nie nazwie
    > tego mordem

    a nieprawda, ja uważam ze mogę się lub kogos bronić nawet jesli niezamierzonym
    efektem bedzie zgon napastnika.

    b.

  • 423. Data: 2016-04-02 20:32:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    to jest korzystne dla spoleczenstwa.

    > a nieprawda, ja uważam ze mogę się lub kogos bronić nawet jesli niezamierzonym

    skoro uważasz, że przykazanie brzmi "nie morduj" to znaczy, że
    dopuszczasz również inne niemordy

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 424. Data: 2016-04-02 21:33:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-02 o 20:31, Budyń pisze:

> [...]
    to jest korzystne dla spoleczenstwa.

    > a nieprawda, ja uważam ze mogę się lub kogos bronić nawet jesli niezamierzonym

    Jak rozumiem nie dopuszczasz obrony bronią palną?
    Wszak zamierzonym efektem użycia takiej broni jest zgon napastnika.

    A jak się odniesiesz do tego zapisu z Pisma Świętego?

    Ewangelia wg św. Mateusza

    Prawo odwetu^16 <http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=248#P16>
    38 Słyszeliście, że powiedziano: Oko za oko i ząb za ząb!^17
    <http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=248#P17> 39 ^18
    <http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=248#P18> A Ja wam powiadam: Nie
    stawiajcie oporu złemu.Leczjeślicięktouderzywprawypoliczek,nadstawmu
    idrugi!40 Temu, kto chce prawować się z tobą i wziąć twoją szatę, odstąp
    i płaszcz!41 Zmusza ciękto, żeby iść z nim tysiąc kroków, idź dwa
    tysiące!42 Daj temu, ktocięprosi, i nie odwracaj się od tego, kto chce
    pożyczyć od ciebie.

    Miłość nieprzyjaciół^19 <http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=248#P19>
    43 Słyszeliście, że powiedziano: Będziesz miłował swego bliźniego, a
    nieprzyjaciela swego będziesz nienawidził^20
    <http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=248#P20> .44 A Ja wam powiadam:
    Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was
    prześladują;45 tak będziecie synami Ojca waszego, który jest w niebie;
    ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i
    On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych.46 Jeślibowiem
    miłujecie tych, którzy was miłują, cóż za nagrodę mieć będziecie? Czyż i
    celnicy tego nie czynią?47 Ijeślipozdrawiacie tylko swych braci, cóż
    szczególnego czynicie? Czyż i poganie tego nie czynią?48 Bądźcie więc wy
    doskonali, jak doskonały jest Ojciec wasz niebieski.

    Nie uważasz, że bardzo wybiórczo czytasz Pismo Święte. Choć mam poważne
    wątpliwości czy w ogóle je znasz.

  • 425. Data: 2016-04-02 22:15:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 kwietnia 2016 21:33:02 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    efektem bedzie zgon napastnika.

    > Jak rozumiem nie dopuszczasz obrony bronią palną?
    > Wszak zamierzonym efektem użycia takiej broni jest zgon napastnika.

    qurna -co jest niejasne w tym co napisałem? Zamierzonym celem dzialania jest obrona.

    > A jak się odniesiesz do tego zapisu z Pisma Świętego?
    [...]
    > Nie uważasz, że bardzo wybiórczo czytasz Pismo Święte. Choć mam poważne
    > wątpliwości czy w ogóle je znasz.

    Owszem znam, ale oczywiscie mozna znac duzo lepiej.
    Całe to pisanie o pismie to mozesz sobie kierowac do jehowych, oni tak wlasnie
    roumieją. Bóg stworzył świat, dał proroków, napisali pismo swiete, przyszdł Jezus,
    dopisali jeszcze pare rozdziałów i Bóg zakończył działalność - a ludzie maja zyc
    wyłącznie na podstawie pisma.
    Ja nie jestem jehowym, ja jestem katolem. A katole opierają się na piśmie ale i na
    tradycji. Cóż to jest? Ano katole wierzą ze Bóg wciąż działa, nie poszedł odpoczywać.
    Kosciół różnymi metodami te działania boskie odbiera i przetwarza na praktykę
    religijną. Zaden jehowy nie potrafił mi wyjaśnic dlaczego współczesnie nie może być
    proroka.
    Konkludując - zeby znac stanowisko koscioła katolickiego lepiej czytac katechizm. Na
    przykład ten akapit, bo mnie katola obowiązuje własnie takie rozumowanie (ci którzy
    wiedzą lepiej zakładaja własne koscioły jak jehowi):

    ---------------------------------
    KKK 2263 Uprawniona obrona osób i społeczności nie jest wyjątkiem od zakazu zabijania
    niewinnego człowieka, czyli dobrowolnego zabójstwa. "Z samoobrony... może wyniknąć
    dwojaki skutek: zachowanie własnego życia oraz zabójstwo napastnika... Pierwszy
    zamierzony, a drugi nie zamierzony (Św. Tomasz z Akwinu, Summa theologiae, II-II, 64,
    7).

    KKK 2264 Miłość samego siebie pozostaje podstawową zasadą moralności. Jest zatem
    uprawnione domaganie się przestrzegania własnego prawa do życia. Kto broni swojego
    życia, nie jest winny zabójstwa, nawet jeśli jest zmuszony zadać swemu napastnikowi
    śmiertelny cios:

    Jeśli ktoś w obronie własnego życia używa większej siły, niż potrzeba, będzie to
    niegodziwe. Dozwolona jest natomiast samoobrona, w której ktoś w sposób umiarkowany
    odpiera przemoc... Nie jest natomiast konieczne do zbawienia, by ktoś celem
    uniknięcia śmierci napastnika zaniechał czynności potrzebnej do należnej samoobrony,
    gdyż człowiek powinien bardziej troszczyć się o własne życie niż o życie cudze (Św.
    Tomasz z Akwinu, Summa theologiae, II-II, 64, 7).

    KKK 2265 Uprawniona obrona może być nie tylko prawem, ale poważnym obowiązkiem tego,
    kto jest odpowiedzialny za życie drugiej osoby. Obrona dobra wspólnego wymaga, aby
    niesprawiedliwy napastnik został pozbawiony możliwości wyrządzania szkody. Z tej
    racji prawowita władza ma obowiązek uciec się nawet do broni, aby odeprzeć
    napadających na wspólnotę cywilną powierzoną jej odpowiedzialności.

    KKK 2266 Wysiłek państwa, aby nie dopuścić do rozprzestrzeniania się zachowań, które
    łamią prawa człowieka i podstawowe zasady obywatelskiego życia wspólnego, odpowiada
    wymaganiu ochrony dobra wspólnego. Prawowita władza publiczna ma prawo i obowiązek
    wymierzania kar proporcjonalnych do wagi przestępstwa.

    Pierwszym celem kary jest naprawienie nieporządku wywołanego przez wykroczenie. Gdy
    kara jest dobrowolnie przyjęta przez winowajcę, ma wartość zadośćuczynienia. Poza
    ochroną porządku publicznego i bezpieczeństwa osób kara ma wartość leczniczą; powinna
    w miarę możliwości przyczynić się do poprawy winowajcy (Por. Łk 23, 40-43).

    KKK 2267 Kiedy tożsamość i odpowiedzialność winowajcy są w pełni udowodnione,
    tradycyjne nauczanie Kościoła nie wyklucza zastosowania kary śmierci, jeśli jest ona
    jedynym dostępnym sposobem skutecznej ochrony ludzkiego życia przed niesprawiedliwym
    napastnikiem. Jeżeli jednak środki bezkrwawe wystarczą do obrony i zachowania
    bezpieczeństwa osób przed napastnikiem, władza powinna ograniczyć się do tych
    środków, ponieważ są bardziej zgodne z konkretnymi uwarunkowaniami dobra wspólnego i
    bardziej odpowiadają godności osoby ludzkiej.

    Istotnie dzisiaj, biorąc pod uwagę możliwości, jakimi dysponuje państwo, aby
    skutecznie ukarać zbrodnię i unieszkodliwić tego, kto ją popełnił, nie odbierając mu
    ostatecznie możliwości skruchy, przypadki absolutnej konieczności usunięcia winowajcy
    "są bardzo rzadkie, a być może już nie zdarzają się wcale".
    ----------------------------

    b.

  • 426. Data: 2016-04-03 00:00:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli zamierzonym celem jest obrona to rozgrzeszyles Niemcow. Oni sie bronili przez
    Zydami a pozniej bronili Niemiec i Europy przed sowieckim komunizmem. W takiej
    sytuacji prewencyjne dzialania wyprzedzajace stanowily element obrony.

  • 427. Data: 2016-04-03 11:16:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-02 o 22:15, Budyń pisze:

    > qurna -co jest niejasne w tym co napisałem? Zamierzonym celem dzialania jest
    obrona.

    Według Ciebie, od którego momentu zaczyna się obrona?
    Wydaje mi się, że obrona musi być poprzedzona atakiem.
    Zatem można zabić napastnika dopiero wtedy, kiedy samemu zostanie się
    zabitym :)

> [...]
    Na przykład ten akapit, bo mnie katola obowiązuje własnie takie rozumowanie (ci
    którzy wiedzą lepiej zakładaja własne koscioły jak jehowi):

    Ty nie znasz lepiej Pisma Świętego, lecz jego watykańską interpretację.
    Podobnie i Muzułmanie znają swoją interpretację Pisma Świętego. Koran to
    przecież nic innego jak interpretacja, a raczej kopia Starego Testamentu
    Pisma Świętego.
    Jak więc widzisz Muzułmanie i Katolicy mają wspólne pochodzenie. Tyle,
    że stosują się do własnych interpretacji oraz wypracowanych przez lata
    zwyczajów.
    Dlatego też darzę wielkim szacunkiem Świadków Jehowy ze względu na
    wyjątkowe wartości moralne i stosowanie się do zapisów Pisma Świętego
    takiego jakim ono jest, a nie do interpretacji, które są tworzone przez
    hierarchów dla ich własnego interesu.

  • 428. Data: 2016-04-03 11:39:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 3 kwietnia 2016 11:16:12 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Według Ciebie, od którego momentu zaczyna się obrona?
    > Wydaje mi się, że obrona musi być poprzedzona atakiem.

    etap przedszkola mamy juz za sobą, etap tego typu pytan przezyłem gdy dziecieki miały
    po 3 lata :-)

    > Ty nie znasz lepiej Pisma Świętego, lecz jego watykańską interpretację.

    dokładnie tak -jestem w koncu katolem. Ty doszukujesz sie w watykanskiej
    interpretacji jakiego nazwijmy to fałszu czy oszustwa, ja nie - to jest nasz protokół
    rozbieżnosci.

    > Podobnie i Muzułmanie znają swoją interpretację Pisma Świętego. Koran to
    > przecież nic innego jak interpretacja, a raczej kopia Starego Testamentu
    > Pisma Świętego.

    mniej wiecej, niedokładnie bo koran to jednak co innego. I nie ma znaczenie ze koran
    jest jeden a sunnici z szyitami wyżynają sie wzajemnie bo inaczej go interpretują.

    > Jak więc widzisz Muzułmanie i Katolicy mają wspólne pochodzenie. Tyle,
    > że stosują się do własnych interpretacji oraz wypracowanych przez lata
    > zwyczajów.

    zgoda

    > Dlatego też darzę wielkim szacunkiem Świadków Jehowy ze względu na
    > wyjątkowe wartości moralne i stosowanie się do zapisów Pisma Świętego
    > takiego jakim ono jest, a nie do interpretacji,

    nie ma czegos takiego jak brak interpretacji, to śa podstawy filozofii. Oni też
    interpretują po swojemu - mozesz twierdzic ze ich interpretacja jest najwierniejsza
    bozemu zamysłowi ale... przeciez bozego zamysłu nie ma? :-)

    b.

  • 429. Data: 2016-04-03 22:45:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-04-02 o 16:01, Uzytkownik pisze:

    > Masz raję. Rodziców nie zastąpi grupa zdziwaczałych sióstr zakonnych,
    > które na siłę "wdrukowują" dzieciom katolicyzm, nierzadko stosując
    > przemoc i gwałt.
    > Takie dzieci bardzo rzadko bywają normalne.

    A gdzies adoptuja dzieci?

    Pozdro.. TK

  • 430. Data: 2016-04-03 22:49:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Masz racje ze nie nie zastapi ale moze byc lepszym opiekunem niz rodzina
    patologiczna.

    Oczywiscie, ze opiekunem lepszym moze byc, ale tu chyba nie o to chodzi
    zeby byc opiekunem. Zreszta to dosc skrajny przypadek i nie nadaje sie
    do porownan, bo z drugiej strony zakladasz dwoch idealnych facetow a nie
    patologicznych.

    Pozdro.. TK