  • 1. Data: 2009-05-08 09:45:31
    Temat: Wegiel z czech - po 259 warta to coś?
    Od: "jowar" <k...@p...onet.pl>

    http://www.allegro.pl/item624074292_ekogroszek_eko_g
    roszek_259_25_brutto_luz.html

    Witam WARta to coś ?
    zobaczyłem to na allegro i nie wiem gdzie jest haczyk i czy to przekręt czy
    prawda?

  • 2. Data: 2009-05-08 10:03:37
    Temat: Re: Wegiel z czech - po 259 warta to coś?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    jowar pisze:
> [...]
    >
    > Witam WARta to coś ?
    > zobaczyłem to na allegro i nie wiem gdzie jest haczyk i czy to przekręt czy

    wg mnie możliwe

    u nas związkowcy sztucznie zawyżają cenę węgla
    wiec oplaca się już z Chin sprowadzać

    wg mnie węgiel to węgiel

    w razie czego zapytaj sie o jakieś badanie
    ile węgla w węglu ;)

    michal

  • 3. Data: 2009-05-08 10:24:25
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

> [...]
    roszek_259_25_brutto_luz.html
    > Witam WARta to coś ?
    > zobaczyłem to na allegro i nie wiem gdzie jest haczyk i czy to przekręt
    zapytaj o cene transportu moze to jest haczyk ;)
    --
    Robert CyberM

  • 4. Data: 2009-05-08 11:21:44
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "jowar" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    roszek_259_25_brutto_luz.html

    > Witam WARta to coś ?
    > zobaczyłem to na allegro i nie wiem gdzie jest haczyk i czy to przekręt

    Toż to jest sam kamień :D
    Skoro posiada wartość opałową tylko 26,5 KJ/KG (pomijam już fakt, że
    oznaczenia jednostek nieco mnie zastanawiają).
    Normalny węgiel kamienny posiada wartość opałową od 17 do 29 MJ/kg , a
    ekogroszki od 24 do 28 MJ/kg.

    Oczywiście żartuję, przypuszczam, że wystawiający aukcję po prostu się
    pomylił, choć może lepiej jest "dmuchać na zimne" ;)

  • 5. Data: 2009-05-08 11:25:59
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Widzisz. "węgiel to węgiel" = alkohol to alkohol = piwo to spirytus.
    Jesteś w błędzie.
    Przy węglu do spalania podstawowe znaczenie ma jego wartośc opałowa.
    Sprzedawca podaje 26 MJ/kg, co jest wartością przyzwoitą. Zawartośc popiołu
    10% - także przyzwoita.
    Ważny jest też typ węgla - zobacz to
    http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%99giel_kamienny
    Węgiel typu 31 i 32 nadaje sie do palenia typ 33-37 raczej spowoduje
    zasmolenie pieca i pożytku z tego węgla nie będzie.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-05-08 11:33:33
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > Węgiel typu 31 i 32 nadaje sie do palenia typ 33-37 raczej spowoduje
    > zasmolenie pieca i pożytku z tego węgla nie będzie.

    a doczytales zeby sprawdzil ilosc węgla w węglu ?
    chodziło mi właśnie o to o czym ty piszesz, ale napisalem to krócej w
    zabawnej formie

    tak sie sklada ze z okna domu widze 5 kopalni wegla kamiennego (w tym
    jedną z czechach) i jakies pojecie o węglu mam

    michal

  • 7. Data: 2009-05-08 11:39:51
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Węgiel typu 31 i 32 nadaje sie do palenia typ 33-37 raczej spowoduje
    > zasmolenie pieca i pożytku z tego węgla nie będzie.

    Akurat duża zawartość frakcji smolistych dla węgla gatunku powyżej 33 nie ma
    większego znaczenia dla kotłów retortowych, ponieważ one sobie bez
    najmniejszego problemu radzą ze spalaniem takiego węgla. W kotłach
    retortowych następuje spalanie pirolityczne, które powoduje odgazowanie
    wszystkich frakcji włącznie z najcięższymi frakcjami smolistymi.
    Podstawowym wyznacznikiem jest natomiast wartość opałowa, która nie może być
    mniejsza niż 24 MJ/kg.
    Ma to znaczenie tylko przy kotłach zasypowych.

  • 8. Data: 2009-05-08 11:53:24
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    No dobra. Większość ludzi nie rozróżnia węgla od węgla a potem jest
    zdziwienie, że się nie pali, albo popiołu dużo.
    Węgiel z Wieczorka ma 33 MJ/kg a z Janiny ledwie 20 a też jest czarny ;-)
    Jacek

  • 9. Data: 2009-05-08 11:58:40
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > zdziwienie, że się nie pali, albo popiołu dużo.
    > Węgiel z Wieczorka ma 33 MJ/kg a z Janiny ledwie 20 a też jest czarny ;-)

    mało tego
    u nas na śląsku niby najbliżej a ludzie flotem palą

    ci co wiedzą co to jest wiedzą o co mi chodzi

    michal

  • 10. Data: 2009-05-09 14:19:17
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mało tego
    > u nas na śląsku niby najbliżej a ludzie flotem palą
    >
    > ci co wiedzą co to jest wiedzą o co mi chodzi

    Bo to nie jest flot a zwykły muł, z pirytem i zapopielony jak jasny pieron.
    A palą u nas bo tego się daleko nie opłaca wozić - koszt transportu znacznie
    przerósłby koszt "flotu".
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl