  • 61. Data: 2020-01-27 10:16:25
    Temat: Re: Węglową ekologia
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2020 09:49:38 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

    > Najwyraźniej masz, skoro sięgasz po tak wodniste argumenty jak

    moze na potrzeby tej dyskusji przyjmijmy ze ja piszę o sobie jak jest a ty nie
    przeinaczasz moich słów. Pytasz, ja ci odpowiadam -ale jesli przyjmiesz założnie
    "zapewne skłamał" to szkoda naszego czasu na te dyskusje. Nie mam zwyczaju kłamać.

    > Wyjaśnij zatem czym to, do czego nawołujesz, różni się od pospolitego
    > morderstwa. Czyżby chodziło o jakieś polityczne przyzwolenie?

    nie, chodzi o zjawiska ataku i obrony. Jesli ktos zaatakuje mojego sąsiada i realnie
    zagrozi mu smiercią, a jedyną moją możliwością obrony go będzie strzelić mu z
    odległosci w głowę, to zrobię to (zapewne, tego sie do konca nigdy chyba nie wie). A
    potem sie zapewne zesram i rozpłaczę.
    To sie przekłada na skale kraju - ojczyznę traktujemy terytorialnie i
    narodowosciowo/obywatelsko. (mozemy sobie na to pozwolic bo jestesmy w zasadzie
    krajem jednoetnicznym). Jesli nie powstrzymamy agresora to bedzie nas bezkarnie
    zabijał w łapankach, obozach itd. Dlatego obrona jest dopuszczalna, a tak naprawdę
    konieczna.
    Choc można rozważac przypadek jak francuski -niemcom sie poddali, nie stracili
    obywateli i majatku) ale w zamian musieli współpracować w mordowaniu swoich żydów. A
    gdyby niemcy wojny nie przegrały (a tego z góry się nie wie) do dzis siebieliby pod
    okupacją.

    b.

  • 62. Data: 2020-01-27 13:06:47
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-27 o 01:16 -0800, Budyń napisał:
    > moze na potrzeby tej dyskusji przyjmijmy ze ja piszę o sobie jak jest
    > a ty nie przeinaczasz moich słów.

    Pewna doza interpretacji jest konieczna, gdy sięgasz po
    emocjonalno-narodowościowe hasła o bardzo niejasnym znaczeniu formalnym.

    > nie, chodzi o zjawiska ataku i obrony. Jesli ktos zaatakuje mojego
    > sąsiada i realnie zagrozi mu smiercią

    To jestem w stanie zrozumieć, ale związku z wcześniej przytaczaną
    "ojczyzną" nie widzę żadnego. Ojczyzna to nie życie ludzkie, tylko
    luźna idea wpajana masom do głowy, m.in. po to by zapewnić dostępność
    taniego mięsa armatniego w razie konfliktu.

    > Jesli nie powstrzymamy agresora to bedzie nas bezkarnie zabijał w
    > łapankach, obozach itd.

    Historia wskazuje, że tak może być, ale nie musi. Każdy przypadek jest
    inny i wymaga osobnego rozpatrzenia. Nasze pokolenie zostało
    wyedukowane latami szkolnego wałkowania wszelkich tragedii związanych z
    II wojną św., z kwestią żydowską na czele. To przypadek historyczny
    jednak dość szczególny. Ale niezależnie od kontekstu, z indywidualnego
    punktu widzenia, współpraca z nowym rządem lub (póki wykonalne) wyjazd
    zawczasu do spokojniejszego zakątka świata wydaje się być opcją
    korzystniejszą niż rzucanie się z karabinem na tanki.

    > Choc można rozważac przypadek jak francuski - niemcom sie poddali, nie
    > stracili obywateli i majatku)

    Jest to jakiś przykład, choć sprawa nie była taka całkiem różowa.
    Niemniej ówczesny rząd pragmatycznie wyliczył, że to mniejsze zło, tym
    bardziej iż pierwotne rozmowy zakładały zachowanie suwerennego obszaru
    Francji z nową stolicą, a sprawa żydowska była wówczas przedstawiona
    w zupełnie kulturalny sposób.

    > A gdyby niemcy wojny nie przegrały (a tego z góry się nie wie) do
    > dzis siebieliby pod okupacją.

    Nie siedzieliby pod żadną okupacją, tylko byliby Niemcami lub Włochami.
    I być może któryś pytałby teraz na ichnej grupie "pognalibyście
    Hiszpana karabinem, gdyby na nasz land się połakomił? Jak to, DLACZEGO?
    Bo Ojczyzna!"

    Mateusz

  • 63. Data: 2020-01-27 17:53:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne że się mogą zjednoczyć. Nie znam ilości wódy jaka musiałbym wypić żeby uwierzyć
    że konfederacja zagłosuje na Jebiedronia. Tam są tacy co jak by wiedzieli że ich
    zmusza do głosowania na odwrotnego to by sobie ręce odgryzli. Jeszcze niedawno
    wydawało mi się że oszczędzania wody i wodnego chleba nic na tej grupie nie przebije.
    Małej wiary jak widać byłem.

  • 64. Data: 2020-02-02 13:40:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 26 Jan 2020 23:54:59 -0800 (PST), w
    <8...@g...c
    om>, Budyń
    <b...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    om>, Budyń

    Postawicie sie wtedy z karabinem czy nie?

    > ze niby co? ze kaczor zaatakuje kraj aby zdobyc wladze i go okupowac? przecież
    własnie ma władzę.

    Ma, ale rachityczną i trochę chwieje się w posadach.
    Niemnej Putin to jego mentalny sprzymierzeniec.

    > wiec bedziesz strzelał do ruskiego okupanta w razie koniecznosci czy nie? bo na
    razie zabrzmiało jakbys chcial strzelac do zwolenników kaczora.

    To w zasadzie to samo, i to leży na wschodzie i to leży na wschodzie.

    > strona platformiana marzy o tym zeby polała sie krew bo to publicystycznie
    wspanialy pretekst do ataku na rząd - ale to sie moze rozwinąć w jakis majdan.
    > A "elity" platformiane wiedzą ze jedyną metodą powrotu do koryta jest wywołanie
    jakiegos zamachu stanu bo demokratycznie to sobie mogą pogwizdać.
    > Sędziowie próbują, przestali krzyczec kon-sty-tu-cja! i wprost ja złamali. Bo
    nieistotna jest niepodległosc, praworządnosc - istotne jest koryto.

    Hmmm. Mam nadzieję, że się nie rozmnażasz, bo takich debilizmów to dawno nie
    czytałem.

  • 65. Data: 2020-02-02 14:47:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 lutego 2020 13:42:32 UTC+1 użytkownik r...@k...pl
    > Hmmm. Mam nadzieję, że się nie rozmnażasz, bo takich debilizmów to dawno nie
    > czytałem.

    porozmawialbym merytorycznie ale zdaje sie ze sie nie da. Da sie bez osobistych
    wycieczek?

    b.

  • 66. Data: 2020-02-13 15:19:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 2 Feb 2020 05:47:51 -0800 (PST), w
    <e...@g...c
    om>, Budyń
    <b...@g...com> napisał(-a):

    > W dniu niedziela, 2 lutego 2020 13:42:32 UTC+1 użytkownik r...@k...pl
    >
    > porozmawialbym merytorycznie ale zdaje sie ze sie nie da. Da sie bez osobistych
    wycieczek?

    W jaki sposób merytorycznie jak po prostu chlapnąłeś jakimś pasztetem z dupy?

  • 67. Data: 2020-02-13 18:30:48
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Powtórzę jeszcze raz:
    granica między węglem złym a dobrym pokrywa się z granicą na Odrze i Nysie.
    Jacek

  • 68. Data: 2020-02-15 10:44:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W jaki sposób merytorycznie >jak po prostu chlapnąłeś >jakimś pasztetem z dupy?

    Ale przecież prawdę napisał. A że nieprzychylne rządowi media temat przykrywają to
    lemingi takie jak Ty łykają ich wersję

  • 69. Data: 2020-02-16 18:43:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 15 Feb 2020 01:44:37 -0800 (PST), w
    <e...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Ale przecież prawdę napisał. A że nieprzychylne rządowi media temat przykrywają to
    lemingi takie jak Ty łykają ich wersję

    W sumie to mi ciebie żal.

    PS. Leming to taki, który idzie za wodzem nawet w ogień i łyka każdą bzdurę.
    Czyli ty -- spojrzyj w lustro.

  • 70. Data: 2020-02-16 19:09:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W sumie to mi ciebie żal.

    Bardzo metodyczne dyskusje prowadzisz jak widzę
    Coś w życiu nie tak nie poszło czy chwiliwo myślenie wyłączyli?
    >PS. Leming to taki, który >idzie za wodzem nawet w >ogień i łyka każdą bzdurę.

    Sam bym tego lepiej nie napisał
    Czyli z myśleniem u Ciebie ok.

    >Czyli ty -- spojrzyj w lustro.

    Mniej TVNu i GW(generalnie mniej tv) więcej samodzielnego myślenia i życie stanie się
    prostsze.