  • 21. Data: 2011-10-18 08:49:24
    Temat: Re: Wełna ECOSE
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:j78uej$j9n$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Czy ktoś ma jakieś użytkowo-montażowe zdanie na temat tej wełny?
    > Pomijam ekologiczność bo to może być populistyczna piana.
    > Cena jest korzystna współczynnik deko mniejszy bo 0,044 ale wydaje mi się
    > że ma się to do popularnej 0,039
    > tak jak wybudowanie wieżowca 200m lub a 203m wysokiego.
    > W archiwum nie znalazłem nic a to w sumie nie nowość ostatnich dni -
    > dziwne.
    >

    > Rafał

    Jeszcze raz powrócę do tematu. Co prawda ECOSE nie miałem w rękach ale
    lokalny sprzedawca które na marginesie
    sprzedaje też w dobrej cenie na allegro zaproponował ISOVERA opti plus albo
    Schwenka.
    Ten drugi coraz bardziej kręcił mi w głowie i pojechałem po wełnę, wziąłem
    po sztuce jednej i drugiej.
    Zrobiłem test
    na oko różnica w kolorze isover jest żółty, schwenk lekko brązowawy (ecose
    to już całkiem brąz)
    W dotyku przyjemniejszy schwenk, isover sprawia wrażenie
    sztuczno-plastikowego.
    Rozwinięcie rolek i.... bardzo podobnie chociaż isover szybciej osiągnął
    właściwy wymiar 15cm (takie kupiłem)
    schwenk tez doszedł spokojnie do 15 ale chwilę dłużej. Oczywiście zalecane
    strzepnięcie każdej z nich i już wszędzie było po 15 cm.
    Kroi się podobnie choć z lekką przewagą schwenka.
    Układanie... no tu jest trochę inaczej i moim zdaniem wygrał schwenk. Jest
    wygodniejszy, łatwqeij się wkłada i lepiej dopasowuje do
    otworu i to zarówno prostokątnego jak i różnych dziwadeł i wycinanek.
    Obie przycinane na lekki zapas 1,5-2cm i schwenk ładnie doapsowuje się do
    miejsca, a isover gnie się załamuje i ... dupa.
    Wielokrotne macanie i układanie nie daje efektu tu poprawisz tam się wygnie
    albo załamie :-(
    Zmniejszenie zapasu przy przycinaniu powoduje że wchodzi lepiej ale
    wypada.... buuuu nie spodziewałem się.
    Będę dziś na budowie to spojrzę co jest po dobie od włożenia ale nie
    spodziewam sie zmian.
    Jeśli chodzi o pylenie, nie ma różnic i zapowiedzi producentów o
    zmniejszonym pyleniu - między bajki, no chyba że wełny za 22 zł./m2, może
    tam coś wymyślili na pylenie.
    Do tego dorzucę że schwenk jest deczko tańszy niecałą złotówkę na m2 i do
    tego katalogowo cieplejszy bo 0,039 a isover 0,040
    guzik nie różnica ale kolejny element za schwenkiem.
    Wynik? U mnie chyba wygra schwenk

    A żeby nie było że opowieść nie związana z tematem to sprzedawca powiedział
    że ecose miał i nie było chętnych więc wycofał,
    a poza tym jednym ze składników ecose (jako że naturalna wełna nie szklana)
    jest glukoza czy coś cukrowego i ponoć jak dostanie wilgoci to się zapada i
    skleja i już nie wstaje.
    Nie wiem ile w tym prawdy bo to opowieści sprzdawcy.

    Rafał