  • 11. Data: 2009-06-13 19:49:00
    Temat: Re: Wełna mineralna
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 13 Jun 2009 21:05:48 +0200, HANA napisał(a):

    > styro 12 cm (na kolki, bez kleju)
    > tynk

    Z ciekawosci, dlaczego bez kleju? Technologia klejenia styro na OSB jest i
    to calkiem dobra.

    --
    best regards,
    scream

  • 12. Data: 2009-06-13 20:11:28
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    > najlepiej daj mi pare fotek to cie poprowadze co i jak dalej

    Zeby bylo szybko, poszlo na priv.
    Dzieki
    Pozdr.

    --
    michal

  • 13. Data: 2009-06-13 20:11:48
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Z ciekawosci, dlaczego bez kleju? Technologia klejenia styro na OSB jest i
    > to calkiem dobra.
    >
    > --
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    wiem tez ja stosuje
    ale w tym przykladzie nie bedzie na OSB
    a na folie wiatroizolacyjna,
    jak by bez niej to jasne ze lepiej/latwiej na klej
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 14. Data: 2009-06-13 20:19:58
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Andrzejwww.hana.com.pl

    Tez z ciekawosci,
    Dlaczego w domu szkieletowym jakiej firmy welna ma znaczenie a
    murowanym nie. Czy welne wkladam miedzy slupki czy przymocowuje do
    sciany to nie ma znaczenia. Chodzi o to zeby spelniala swoja role.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 15. Data: 2009-06-14 00:44:21
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Witam,
    > Temat zapewne stary jak swiat, ale ciagle aktualny. Jaka welne mineralna
    > polecacie? Poczytalem troche to tu to tam i bardzo dobrze pisze sie o
    > rockwoolu. Niestety, cena tego jest dosyc wysoka. Poniewaz u mnie tej welny
    > troche wyjdzie (dom szkieletowy a wiec oprocz poddasza takze sciany),
    > chcialbym poznac Wasze opinie o roznych markach z ktorymi mieliscie do
    > czynienia. Czy warto placic az tyle za rockwoola, czy np Isover, Ursa, Knauf
    > smialo sobie poradzą, a pare zlotych zostanie w kieszeni.
> [...]
    Na to pytanie podejrzewam, malo kto z jakims uzasadnieniem Ci odpowie. Kazda
    sroka swoj ogon chwali.
    Z czysto fizycznego punktu widzenia lepsza jest welna "cienka", majaca
    najciensze nitki. Te jednak sa troche trudniejsze do wykonania. Welne
    produkuje sie przeciskajac na goraco, roztopiony, plynny mineral skalny np.
    bazalt lub szklo, przez wypalone laserem w twardym spieku cienkie dziurki.
    Izolacyjnosc welny dziala w ten sposob, ze czasteczki powietrza przylepiaja
    sie do tych nitek elektrostatycznie tworzac wokol kazdej nitki warstewka
    utwierdzona dzieki czemu powietrze wokol kazdej nitki jest niejako uwiezione i
    stad w masie welny nieruchome.
    Wiec nie wiem, chyba mikroskop bylby potrzebny; polozyc obok siebie pare nitek
    welny roznych wytworcow i porownac ich srednice; wybrac te najciensza.
    Teraz druga sprawa - trwalosc. Wbrew utartym pogladom, nie kazda welna jest
    trwala. Ja tu w Hameryce w tym siedze i czesto widze, ze stary, powiedzmy 60
    letni dom jest zimny. Okazuje sie, ze miedzy tymi drewnianymi slupkami, tej
    welny w postaci sieczki jest w scianach do polowy wysokosci. Ona z biegiem lat
    sama sie kruszy, odpada od tego bitumowanego papieru i normalnie zsypuje sie
    wypelniajac przestrzen miedzy slupkami do 2/3 a nawet do polowy wysokosci. A i
    sam papier jest zmurszaly i tez sie sypie. Bo glupio go zabitumowali, od
    strony welny, tak, ze od wewnatrz pomieszczenia jest tylko zadrukowany nazwami
    firm i ta para wodna, ktorej ma nie przepuszczac, go zzera.
    O tych sprawach zapewne zaden "diler" Ci nie powie.
    Nie pisze o pracy wiewiorek czy innych gryzoni, lacznie z mrowkami, ktore
    potrafia wyniesc duzo welny. Ostatnio wymienialem babie okno. Wyjawszy stare
    stwierdzilem pod nim umarle mrowisko o objetosci okolo 2-3 litrow zdechlych
    mrowek bylo. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy nad otworem okiennym po odbiciu
    sajdingu zobaczylem czarna, ruszajaca sie mase; tam bylo prawdziwe, zywe
    mrowisko. Zajely sobie na gniazdo trzy segmenty miedzyslupkowe nad hederem
    czyli nadprozem okiennym. Tam nie bylo juz ani jednej nitki izolacji tylko ten
    bitumowany papier robiacy za paroizolacje, sie ostal. Wszystka welne wyniosly.
    Na ale bylo tego mrowia ze dwa miliony sztuk chyba. A pod oknem mialy cmentarz
    na miekkiej welnie szklanej.
    Jak sprawdzic trwalosc welny, za bardzo nie wiem, trzebaby czekac te 50 lat.
    Ale mozna probowac to zmierzyc. Zapewne jak bede w Polsce to dla ciekawosci to
    zbadam. A moze ktos mnie uprzedzi. Wiec proponuje wykonanie kilkunastu,
    kilkudziesieciu cykli zamarazania i podgrzewania probek tych welen. Mozna to
    zrobic w warunkach domowych, kazdy na ogol ma lodowke z zamrazalnikiem i piec
    do pieczenia nafaszerowanego hormonami wzrostu kurczaka. Probki welny wstawic
    na noc do zamrazalnika a na dzien wsadzac je do pieca i nagrzewaac do temp.
    powiedzmy 100 stopni. I tak do oporu czyli do ilosci kiedy probki zaczna sie
    sypac. Ta, ktora przetrwa najwieksza liczbe takiej gimnastyki bedzie najlepsza
    pod wzgledem trwalosci.
    Reasumujac styropian swoje wady ma ale welna tez swieta nie jest.
    Pzdr.

  • 16. Data: 2009-06-14 00:52:39
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "michalski" <p...@o...pl> wrote in message

    > Zeby bylo szybko, poszlo na priv.

    też chcemy zobaczyć

  • 17. Data: 2009-06-14 04:39:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:h10map$6dg$1@news.onet.pl...

    > Myślę że nawet ok 40% rabatu powinien dostac jak dobrze ponegocjuje.

    Ja z wszystkich materialow ktore kupowalem - na welne dostalem
    najwiekszy rabat - uwaga - 56% ;-) Rockwool Toprock 15cm - 16,75 pln
    brutto - ale negocjowalem z 2 tygodnie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-06-14 09:50:31
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > najlepsza
    > pod wzgledem trwalosci.
    > Reasumujac styropian swoje wady ma ale welna tez swieta nie jest.

    No tak, ale jaki styropian przetrzymalby takie testy?

    --
    pozdr Z.

  • 19. Data: 2009-06-14 11:28:08
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "kiki" <j...@g...ky> wrote in message news:h11hjm$aoj$1@opal.futuro.pl...

    > "michalski" <p...@o...pl> wrote in message

    > też chcemy zobaczyć
    Ok, postaram sie wieczorkiem gdzies wrzucic fotki.
    Pozdr

    --
    michal

  • 20. Data: 2009-06-14 13:10:58
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > No tak, ale jaki styropian przetrzymalby takie testy?

    > pozdr Z.

    Ciekawe; mysle, ze kazdy styropian ten test tez wytrzyma. W koncu spienia sie
    te kuleczki surowca wstepnie para wodna o temperaturze 100 stopni, potem juz
    wyrosniete przez dobe sezonuje co by ten gaz z tych kuleczek sie ulotnil a
    wdyfundowalo powietrze i wyrownaly cisnienia. Potem te juz wyrosniete
    banieczki skleja sie ze soba (z dodatkiem jakiegos "agenta") tez na parze
    wodnej.
    W sumie warto byloby tez go "pogimnastykowac" i w przyblizeniu liczac dobe za
    rok okreslic jego wlasciwosci reologiczne. No ale to jest tez proces
    dlugotrwaly trzeba poswiecic ze dwa miesiace a znajac zycie nie kazdy jest tak
    zawziety.
    Pzdr.