  • 11. Data: 2012-08-13 01:34:51
    Temat: Re: Wełna , wełna , wełna ...
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:k02tvv$mor$1@inews.gazeta.pl...

    > Moment moment ...
    >
    > To nie jest wełna robiona dla marketu. To normalna wełna sprzedawana także
    > przez innych sprzedawców ...
    >
    > Skąd wiesz że nie trzyma ? Mam taką wełnę i zrobiła na mnie dobre wrażenie

    zadna szklana nie trzyma parametrow
    bierz rockwoola
    nawet sie nie zastanawiaj
    no chyba ze masz zamiar sprzedac dom za pare lat ;-)
    sa dwie porzadne welny na rynku
    rockwool i parock
    obie skalne
    i w tych da sie mieszkac
    kazda szklana + np. dzeciak z alergia = klopoty
    a i uwazaj na szklane welny w kolorze zielonym
    czy zielono-czarnym
    taki sam szajs jak pink czy inny badziew
    nie pamietam w jakim rejonie sie budujesz
    ale jak cos to odezwij sie na adres ze strony to cos pokombinujemy z
    rockwoolem
    kupuje tego sporo to moze jakos sie dogadamy.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 12. Data: 2012-08-19 00:02:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >niemilosiernie, po prostu trudno go zniesc, ale rzeczywiscie uklada sie i
    >tnie jak materac. Niemal zadnego trwalego odksztalcania. Na Twoim miejscu
    >nie zalowal bym na ocieplenie dachu, bo tanimi welnami nie uzyskasz ani
    >szczelnosci, ani pozostalych parametrow.

    Szczerze mówiąc w moim mieście mimo że jest wiele sklepów to nigdzie nie
    uświadczysz Megarocka ...
    Nawet hurtownie które teoretycznie powinny mieć tą wełnę (są na liście
    Rockwoola) nie mają tej wełny , a nawet w większości nie są zainteresowani
    jej sprowadzeniem ani sprzedażą.
    Nie chcą bo chcę za mało (około 300m2 , najlepiej połowa 12cm i połowa 15cm)
    a oni by chcieli abym zamówił po 6 palet z każdego rozmiaru ...
    Ci którzy już "mogą" dają takie ceny że aż się odechciewa (17-18zł) za m2 za
    15cm i mówimy tu o wełnie 0,039 ...
    Dodatkowo także za transport ....

    Szczerze mówiąc odechciewa mi się Rockwoola i coraz bardziej skłaniam się ku
    wełnie Pink ...

    Co do Pinka to zrobiłem rozeznanie i wełna Pink jest produktem gigantycznego
    koncernu Owens Corning i jest to normalny produkt sprzedawany na całym
    świecie ...
    Produkty koncernu (nie tylko wełna) weszły do Polski w 2010r. i
    dystrybutorami tych produktów był Obi i jeszcze jedna firma ...
    Co do ceny zapewne Obi ma cenę dumpinowową bo drugi sprzedawca sprzedaje tę
    wełnę już w innej cenie ...
    A co do wełny , to spełnia one wszystkie normy i itd i niczym nie różni się
    od innych wełn ...
    A z tego co wyczytałem to właśnie ten koncern wynalazł wełnę szklaną i
    zaczął ją produkować około 50 lat temu ...
    Po prostu wygląda że Obi sprowadza tego gigantyczne ilości na całą Europę ,
    więc ma super ceny ;)

    A co do wełny to poczytałem i czytałem opinie ludzi którzy ją stosowali i
    porównywali i nie odbiega jakością niczym a nawet wiele innych wełn innych
    producentów (o tych samych parametrach lub zbliżonych) jest gorsza od Pinka

    Co do Pinka , mam na poddaszu położone na legarach kawałki o grubości 5cm i
    10cm i nie mam do tej wełny zastrzeżeń , sprawdzałem i położona rok temu
    wełna trzyma swoje rozmiary ...

  • 13. Data: 2012-08-19 23:21:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > porównywali i nie odbiega jakością niczym a nawet wiele innych wełn innych
    > producentów (o tych samych parametrach lub zbliżonych) jest gorsza od

    Po pierwsze, nie pisalem o Megarocku tylko o Toprocku. Znajdziesz w sieci. U
    mnie jest ten sam problem, hurtownik sprzeda ilosci paletowe, bo tak kupuje.
    Zabraklo mi trzy rolki 12cm i nikt nie chce mi tego sprzedac poza ilosciami
    paletowymi, ale od czego jest siec? Bez laski przysla mi i trzy rolki...

    A jesli chodzi o to co piszesz, ze spelnia parametry...
    Owszem zapewne spelnia, bo niby czemu nie? Pytanie tylko, czy uda Ci sie te
    parametry osiagnac ocieplajac dach?
    Porownywalem Toprocka i Unimate Isovera osobiscie. Rok temu zmadrzylem sie i
    pojechalem na druga budowe by pokazac fachowcom jak uklada sie welne.
    Doswiadczenie mialem tylko z Toprockiem i ich wykonanie, ze tak powiem nie
    podobalo mi sie. Wzialem sznur, gwozdzie noz i jazda, pokaze im. Na miejscu
    odmierzylem, wbilem gwozdzie, odcialem welne, chlopaki stoja obok, patrza i
    I przykladam do dachu.... Niestety szybciej z poddasza uciekalem niz tam
    doszedlem. Okazalo sie, ze chlopaki z welna robili co mogli, bo mi odciety
    kawalek lecial na leb. Trzymajac jedna reka welna po prostu zachowywala sie
    jak szmata. Pisalem o tym nie raz. Toprocka tniesz jak gabke i tak samo
    ukladasz. Utniesz dwa cm za duzo i caly kawalek odgina sie srodkiem do dolu,
    widac, ze jest za dlugi jak na sile upychany kawelek blachy. A co z tansza,
    przeciez markowa welna? Nalezaloby ja rozciagac, bo miedzy krokwiami za
    Chiny nie chce sie trzymac, wrecz trudno ja tam ulozyc.
    Nie namawiam Cie, nic z tego nie mam. Opisuje wylacznie wlasne
    doswiadczenia. Moim zdaniem nie osiagniesz zakladanych parametrow poddasza
    tanimi welnami. Sama welna moze i tak, ale przegroda nie. Mam do Rockwoola
    jedynie zal o to, ze strasznie pyli i dla wlasnego komfortu na druga warstwe
    kupilem Isovera Supermate. Nie robilem jeszcze, ale mimo teoretycznie
    lepszych parametow mysle, ze zrobile zle. Wlasnie z powodu sztywnosci welny.
    Tyle, ze to druga warstwa, nie musi byc super szczelna i takie tam.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2012-08-20 08:27:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >ilosciami paletowymi, ale od czego jest siec? Bez laski przysla mi i trzy

    Niestety zamówienie przez internet odpada. Jest to samo jak u lokalnych
    hurtowników. Bezpłatny transport jest przy 6 paletach.
    Trzy rolki to nie problem , ale np. 60 rolek to już problem ...

    >A jesli chodzi o to co piszesz, ze spelnia parametry...
    >Owszem zapewne spelnia, bo niby czemu nie? Pytanie tylko, czy uda Ci sie te
    >parametry osiagnac ocieplajac dach?

    Nie wiem ...
    Wiem że ludzie ocieplają różnymi wełnami. Widziałem zdjęcia z ocieplenia
    dachu Pinkiem i gościu nie narzekał a na zdjęciach wyglądało dobrze.

    Mój dom nie jest super energetyczny więc sądzę że 30cm ocieplenia aż nadto
    starczy. Mój dach ma pochylenia 30 stopni więc zbyt ostry nie jest.
    Zastosuję sznurowanie dla pewności. Wełnę sam chcę sam ułożyć i będę się
    starał jak najlepiej ułożyć.
    Sznurowanie i tak muszę wykonać (pod wełną) aby mieć pewność ze zostanie
    szczelina. Dodatkowo zrobię jeszcze jedno sznurowanie dla pewności ...

    Toprocka nie chcę bo nie widzę potrzeby używania tak drogiej wełny. Moj dom
    nie jest ani pasywny ani super energooszczędny więc stosowanie super wełny
    mija się u mnie z celem bo zyski były by pomijalne i nawet użycie 30cm wełny
    uważam za lekkie przegięcie , tym bardziej że na poddaszu nie mam zbyt dużo
    miejsca i każdy cm się liczy ...

  • 15. Data: 2012-08-20 11:22:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie wiem ...
    > Wiem że ludzie ocieplają różnymi wełnami. Widziałem zdjęcia z ocieplenia
    > dachu Pinkiem i gościu nie narzekał a na zdjęciach wyglądało dobrze.

    Na zdjeciach bedzie wygladalo dobrze, klopot w tym, ze miedzy krokiew a
    welne wsuniesz reke bez najmniejszego problemu. Wyjmiesz i dziura zostaje
    jak reka. Trudno to opisac, to trzeba zobaczyc.

> [...]
    > starczy. Mój dach ma pochylenia 30 stopni więc zbyt ostry nie jest.
    > Zastosuję sznurowanie dla pewności. Wełnę sam chcę sam ułożyć i będę się

    Sznurowanie bedzie konieczne. Twoja welna nie ma nawet szans utrzymac sie
    miedzy krokwiami bez sznura.

> [...]
    > 30cm wełny uważam za lekkie przegięcie , tym bardziej że na poddaszu nie
    > mam zbyt dużo miejsca i każdy cm się liczy ...

    Skoro liczy sie kazdy centymetr to tym bardziej powinno sie stosowac cieple
    welny. mozesz wtedy poprzestac na np. 25cm a nie 30.
    Natomiast Twoje pomijalne zyski... Trudno to ocenic. Tu na grupie ludzie
    chetnie posluguja sie parametrami z opakowania. Mozna je teoretycznie
    porownywac, ale powtarzam to, ze to tylko teoria, bo dotyczy tylko welny,
    nie gotowej przegrody. To tak jak bys porownywal w sensie wykonawczym
    ocieplenie zrobione z gabki i waty wyciaganaje z wora. Jak taka wate ulozyc
    szczelnie miedzy krokwiami jak wszystko leci na leb? Po prostu kupujac dobra
    welne masz wieksze szanse zblizyc sie to jej teoretycznych parametrow na
    calej przegrodzie. Opor cieplny nie przeklada sie matematycznie bezposrednio
    na cene. Technicznie to nie jest tak, ze jak czegos bedzie 20cm to mozna dac
    30cm gowna i izolacyjnie wyjdzie na to samo.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2012-08-20 11:52:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2012 11:22:49 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    >Twoja welna nie ma nawet szans utrzymac sie
    >
    > miedzy krokwiami bez sznura.

    Widsziałeś/macałeś tego Pinka ze takie kategoryczne sądy wystawiasz?
    Dla ścisłości- ja nie widziałem, nie macałem ale skoro Kaszpir pisze że to produkt
    jakiegoś dużego koncernu to może tak żle z tym nie jest. U nas króluja rockwoll i
    isover, mają dobry marketing, częśc ich produktów zreszta tez jest dobra. U mamy
    zeszłej jesieni robiłem niewielkie pomieszczenie na poddaszu Ursą- troszkę mniej
    popularna u nas, parametry te z naklejki tez nie były powalające 0,39 jeśli dobrze
    pamieam ale układało sie go super. Ukłądało w sensie technicznym że trzymał wymiar
    nie był jak szmata itp. Bo wada to taka że pylił i gryzł okrutnie.
    U siebie robiłe isiverem i unimata sam całe poddasze: jedna troche gryzła druga była
    miękka "jak kaczuszka"(kolor zreszta tez żółciutki;)i robote nie wspominam jakoś
    bardzo negatywnie ale przy Ursie to niebo a piekło. Ursa to piekło

  • 17. Data: 2012-08-20 13:03:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    napisał:

    >Widsziałeś/macałeś tego Pinka ze takie kategoryczne sądy wystawiasz?

    Kategoryczne, bo te najlepsze welny rzadko kiedy trzymaja sie bez sznura. To
    bylo ogolnie wykonawczo.

    >Dla ścisłości- ja nie widziałem, nie macałem ale skoro Kaszpir pisze że to
    >produkt jakiegoś dużego koncernu to może tak żle z tym nie >jest.

    Ale co to znaczy duzego producenta?
    Z tych duzych, kazdy ma welny o roznych parametrach. Isover czy Rockwool
    maja rozne welny. Tanie nijak sie maja do tych drogich. Ja nie pisze o
    konkretnej welnie tylko o tym, zeby wybrac dobra. Ja moge polecic Toprocka
    bo taka robilem, choc cierpialem.

> [...]
    >druga była miękka "jak kaczuszka"(kolor zreszta tez >żółciutki;)i robote
    >nie wspominam jakoś bardzo negatywnie ale przy Ursie to niebo a piekło.

    Wiec mnie Toprock przerosl nerwowo. Na druga warstwe wzialem inna welne, ale
    tez o dobrych parametrach.
    Nikogo nie namawiam na te czy inna welne. Jak ktos chce welne traktowac jak
    statystyke, bo ma tam byc to jego oczywiscie wybor. Ja mam inne podejscie.
    Za zeszly sezon moj sasiad zaplacil piec tysi za gaz, a zima nie byla zimna.
    Na poczatku lata odkul sciany z zewnatrz i okazalo sie co jest nie tak.
    Nawet nie chce mi sie opisywac, ale generalnie wszystko jest nie tak. Zima
    prawdopodobnie gipsy kolejno ida do rozbiorki. Na poprawki kupil zdaje sie
    Urse ze dwie rolki. Ja jej nie widzialem, ale twierdzil, ze jest sprezysta i
    trzyma wymiar. Przypadkiem u mnie na poddaszu wzial scinek Toprocka i
    stwierdzil, ze jednak jest gestsza, sztywniejsza i bardziej sprezysta, ops
    niestety drozsza i tej ceny wszyscy sie boja. Tylko na reku jakos mniej
    szkoda.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2012-08-20 15:02:27
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ale co to znaczy duzego producenta?

    A czy to taki wielki problem poszukać ?

    Producent:
    Owens corning

    Gigantyczny koncern wystarczy poczytać historię.
    Po prostu wszedł na polski rynek dopiero w 2010r. a jego produkty są
    sprzedawany niemalże na całym świecie ...

    >Z tych duzych, kazdy ma welny o roznych parametrach. Isover czy Rockwool
    >maja rozne welny. Tanie nijak sie maja do tych drogich. Ja nie pisze o

    Ta firma też ma w ofercie różne wełny. Ma wełny rolowane , ma w płytach , ma
    o różnych parametrach (0,44 - 0,4 - 0,36) ma w ofercie kompletne ocieplenie
    dla całego domu.
    Różne systemy ...

    Tylko że widać do PL dotarł tylko bardzo wąski asortyment ...

  • 19. Data: 2012-08-20 15:21:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A czy to taki wielki problem poszukać ?

    Tylko po co ja mam tego szukac?
    To Ty kupujesz welne, nie ja. Mi nie chodzilo o wielkosc producenta, a o
    rodzaj welny. Welna tego samego producenta moze miec dobre parametry albo
    gowniane.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2012-08-21 07:40:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >rodzaj welny. Welna tego samego producenta moze miec dobre parametry albo

    Ale tak jest u każdego producenta. Każdy producent ma ofertę dostosowaną
    pod każdego klienta. Oferuje wełnę o najsłabszych , średnich jak i
    najlepszych parametrach cieplnych.
    Czym gorsza lambda tym wełna jest lżejsza i bardziej "szmaciana".
    Jednakże nawet wełna o najgorszej lambdzie 0,044 lub 0,045 ma swoje
    właściwości izolacyjne i można ją spokojnie stosować. Oczywiście są pewne
    ograniczenia i utrudnienia przy jej stosowaniu ale słabsze właściwości
    izolacyjne można zadrobić grubością izolacji ...

    Po prostu nie zawsze warto kupować produkty o topowych parametrach bo prawie
    zawsze produkt nie jest wart tak wysokiej ceny.
    Po prostu nie sądzę że warto za TopRocka płacić ponad 2x więcej , bo wełna
    ta nie zaoferuje mi ponad 2x lepszej izolacji a co najwyżej o kilka (naście)
    procent lepszą ...