  • 11. Data: 2010-07-01 10:10:34
    Temat: Re: Wentylacja grawitacyjna mit nie dzialania latem.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-01 11:48, Maniek4 wrote:

    > I mit o 80% zyskach na ogrzewaniu upada.

    Bez kozery powiem pińćset ...

    A tak na poważnie, to wszystko zależy od tego co z czym porównujemy i
    jak są liczone te zyski.

    Jeśli mielibyśmy porównywać koszt ogrzewania w domu, w którym przez całą
    zimę są lekko uchylone okna (co zapewne dałoby porównywalny komfort
    "wentylacyjny") z kosztem ogrzewania domu wyposażonego w wentylację
    mechaniczną z rekuperatorem i GWC, to kto wie czy nie jest to 80%.

    Piotrek

  • 12. Data: 2010-07-01 10:16:46
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > przez całą zimę są lekko uchylone okna (co zapewne dałoby porównywalny
    > komfort "wentylacyjny")

    Zawsze jakies założenie musi byc aby wynik wyszedł zgodny z oczekiwaniami

    Krzysiek

  • 13. Data: 2010-07-01 10:22:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-01 12:16, Kris wrote:

    > Zawsze jakies założenie musi byc aby wynik wyszedł zgodny z oczekiwaniami

    Ależ ja nie neguję tego, że benchmarki wychodzą tak lub owak - zależy od
    tego, kto za nie płaci.

    W tym kontekście zarówno podane przeze mnie warunki parametry (uchylone
    przez całą zimę okna) jak i podawanie kosztów ogrzewania w domu
    wietrzonym sporadycznie, z zaklejonym kratkami wentylacyjnymi może być
    odbierane jako manipulacja.

    Generalnie przy wyborze dowolnej technologi warto zdawać sobie sprawę z
    zalet i wad oraz znać własne ograniczenia, w tym zdrowotne (!) i finansowe.

    Piotrek

  • 14. Data: 2010-07-01 11:24:06
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > No ale tak mniej więcej działa *każda* technologia. Ma zalety i wady.
    >
    > Używamy wentylacji mechanicznej od 7 lat i bardzo sobie chwalimy
    > ewidentnie lepsze funkcjonowanie w dobrze wentylowanym (bez względu na
    > porę roku) domu.
    >
    > Poza tym zauważamy takie szczegóły jak brak "syfu" wlatującego przez
    > otwarte okna, niezaparowane lustra w łazienkach, etc ...
    >
    > Wadą są oczywiście koszty, który trzeba ponosić: rekuperator wraz z
    > instalacją, GWC, koszty energii elektrycznej.
    >
    > Piotrek
    Jak wyczytałem na tej grupie wentylacja mechaniczna z rekuperatorem w
    kuchni jest be, bo to brudzi filtry i lepiej włączać wyciąg, czyli już
    nie jest tak różowo. Mnie natomiast nurtuje inny problem, jak rozwiązano
    problem dzieci :) Mianowicie z salonu na taras/trawnik mam drzwi
    balkonowe, przesuwne o szrokości ok 140 cm jedno skrzydło, drzwi owe jak
    jest ciepło są otwarte cały dzień, dzieciaki biegają w tą i z powrotem.
    Wieczorem również gdy siedzimy na tarasie, to człowiek a to wchodzi do
    kuchni a to wychodzi. Więc wentylacja jest zapewniona. Czy w przypadku
    went. mech. wyłącza się po prostu jakąś sekcję, czy po prostu jest
    włączona i niepotrzebnie tylko płacimy za prąd ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 15. Data: 2010-07-01 12:02:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-01 13:24, rrr wrote:
> [...]
    > went. mech. wyłącza się po prostu jakąś sekcję, czy po prostu jest
    > włączona i niepotrzebnie tylko płacimy za prąd ?

    Taki jak Twój problem dzieci rozwiązuje się chyba głównie przez ich
    dorośnięcie. W każdym razie nie zauważyłem, ażeby nasze pełnoletnie już
    pociechy biegały w tę i z powrotem ;-)

    Natomiast wyłączanie całej wentylacji mechanicznej to jest jakby nieco
    bez sensu. Z takiego mianowicie powodu, że poza dostarczaniem świeżego
    powietrza wentylacja ma także usuwać powietrze zużyte.

    U nas jest wprawdzie możliwość wyłączenia całej sekcji (pojedynczego
    piętra), ale nigdy z tego nie korzystaliśmy. Na poziome pojedynczego
    pomieszczenia sterować przepływem powietrza mogę ustawiając odpowiednio
    anemostaty.

    Piotrek

  • 16. Data: 2010-07-01 19:02:15
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Wentylacja mechaniczna jest głównie na zimę,
    latem trzeba ją wyłączyć i dać samo GWC z pominięciem rekuperatora.

    Wszak u nas "dziesieć miesiecy zima a reszto wsio leto i leto!"

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-07-01 21:16:52
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wentylacja mechaniczna jest głównie na zimę,
    > latem trzeba ją wyłączyć i dać samo GWC z pominięciem rekuperatora.

    To zależy od rekuperatora. Niektóre mają automatycznie sterowany by-pass.
    Gdy trzeba, to działa rekuperator i nie dopuszcza do nagrzania wnętrza domu,
    a gdy nocą powietrze na zewnątrz jest chłodniejsze, to omija rekuperator.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 18. Data: 2010-07-02 05:36:36
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

> [...]
    > by-pass. Gdy trzeba, to działa rekuperator i nie dopuszcza do
    > nagrzania wnętrza domu, a gdy nocą powietrze na zewnątrz jest

    W dzień też powietrze jest chłodniejsze bo przechodzi przez GWC.
    Więc po co puszczać je przez reku?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-07-04 10:31:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Jul 2010 01:35:26 -0700 (PDT), Kudlaty napisał(a):

    > Wg obliczen na palacach system sie oplaca.
    > Druga sprawa to ostatnia plaga komarow. Spanie przy otwartym oknie
    > jest swiadomym torturowaniem sie.

    A kto kazałby mi otwierać okna? Nawiew mam w podłodze, przez proste filtry
    włókninowe, wyloty w suficie na strych... Działa doskonale :D

    --
    _______/ /_ GG: 3524356