  • 31. Data: 2009-03-16 07:37:48
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna domu - czy warto?
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    gadacz102 pisze:

    > To po co niektórzy gadają że po ociepleniu domu wchodzi wilgoś i śmierdzi.
    > Przecież wentylacja (oprócz dyfuzji przez sciany) się nie zmienia.?

    Pytaj tych co tak gadają.
    Zauważ, że docieplanie ścian często wiąże się z doszczelnieniem okien.
    Bez dopływu powietrza nie ma mowy o wentylacji, bo jak?

    --
    Jacek Midura

  • 32. Data: 2009-03-16 08:53:37
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Mar, 08:11, "gadacz102" <g...@p...onet.pl> wrote:

    > To po co niektórzy gadają że po ociepleniu domu wchodzi wilgoś i śmierdzi.
    > Przecież wentylacja (oprócz dyfuzji przez sciany) się nie zmienia.?

    Bo np. standardowo styropian kleją na "mokry" klej - czyli moczą
    ściany. To musi "wyjść" z wentylacją, a ta zwykle nie działa
    prawidłowo ....

    ;-)

    Każdy przypadek trzeba by roważać oddzielnie ....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 33. Data: 2009-03-16 15:15:39
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak rozumiesz łatwa do wycofania? Szczerze mówiąc to nie przygladałem się
    > tym uszczelkom ale wydawało mi sie że taki kawałem uszczelki wyciety i
    > włożony z powrotem wypadnie przy następnym uchleniu okna. Przyklejasz te
    > zwracane kawałki?

    Nic nie trzeba kleić. Okno ma rowek, zaś uszczelka końcówkę o przekroju
    grotu. Można wkładać i wyjmować bez uszkadzania i bez użycia narzędzi.
    Zresztą trwałość takiej uszczelki to góra 10 lat i jeśli chce się zapewnić
    szczelność okien trzeba je okresowo wymieniać.

  • 34. Data: 2009-03-16 15:18:51
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    gargamel pisze:

    > wybacz, ale prawidłowo wykonana wentylacja grawitacyjna daje taki sam
    > komfort w domu co prawidłowo wykonana wentylacja mechaniczna:O)

    Hahaha - dobre ;) Szczególnie w lecie i szczególnie w domach
    parterowych, tudzież dwukondygnacyjnych gdzie przewód kominowy jest krótki.

    > a co do kosztów to wentylacja grawitacyjna też jest kosztowna, przykład:
    > koszt tylko jednego komina wentylacyjnego grawitacyjnego jest podobny do
    > kosztu centrali mechanicznej z odzyskiem ciepła, a takich kominów w
    > średnim domku będzie minimum dwa:O)

    Tyle że zwykle tak się robi, by kominy zawierały więcej niż tylko
    przewody wentylacyjne. Tak więc w kominie prowadzi się jeszcze
    wentylację kanalizy, przewód wyrzutowy z okapu, przewód spalinowy kotła...

    > acha i jeszcze jedno: wybór soposbu wentylacji dokonuje się na etapie
    > projektu a nie po wybudowaniu domu po przy każdej metodzie ponosi się z
    > jednej strony koszta a z drógiej strony sie oszczędza, wiec jak się to
    > zrobi na etapie projektu to koszta są porównywalne:O)

    W Polsce mało co robi się na etapie projektu a przyczyna jest jedna -
    uzgodnienie dokumentacji przez kilka niezależnych firm bywa jeśli nie
    problematyczne, to co najmniej zabawne w skutkach. Znowu mało jest
    architektów, którzy są na bieżąco z wszystkimi aktualnie stosowanymi
    technologiami.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 35. Data: 2009-03-16 15:20:19
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    gadacz102 pisze:

    > Przecież wentylacja (oprócz dyfuzji przez sciany) się nie zmienia.?

    Jasne że się nie zmieniła. Nie było jej przed, to i nie ma po.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 36. Data: 2009-03-16 15:56:20
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > wybacz, ale prawidłowo wykonana wentylacja grawitacyjna daje taki sam
    > komfort w domu co prawidłowo wykonana wentylacja mechaniczna:O)

    Z calym szacunkiem, ale w domu z wentylacją grawitacyjną nie mogę siedzieć
    blisko okien - piździ z nich niemiłosiernie zimnym powietrzem (to w sumie
    dobrze, znak że wentylacja działa :)

> [...]
    > koszt tylko jednego komina wentylacyjnego grawitacyjnego jest podobny do
    > kosztu centrali mechanicznej z odzyskiem ciepła, a takich kominów w

    Nieee. Mechaniczna wentylacja i tak będzie droższa. Ale jest fajniejsza :)

    Adam

  • 37. Data: 2009-03-16 21:41:14
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > a ajaką sprawność ma ten reku? ale średnią roczną a nie maksymalną
    Nie3 wiem :)złoże dwa jako przeciwprądowy myślę że w okolicach 80%
    będzie. Wymienniki są duże, mosiężne porządnie zrobione.
    Kiedyś ( 2000) jak rozbuowałem dom to kupiłem wkład do reku włoski na
    350m3 wydajności i sprawności 65%. Był zrobiony z aluminiowej foli
    sklejonej czymś ala butapren. Te obecne co mam to są o połowe większe,
    myślę że będą znacznie lepsze od tamtego.

  • 38. Data: 2009-03-16 21:49:12
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zresztą trwałość takiej uszczelki to góra 10 lat i jeśli chce się zapewnić
    > szczelność okien trzeba je okresowo wymieniać.

    A gdzie kupić taka uszczelkę?

  • 39. Data: 2009-03-17 05:49:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > A gdzie kupić taka uszczelkę?

    Np. w Castoramie albo w sklepie sprzedającym okna.

  • 40. Data: 2009-03-18 08:03:25
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Np. w Castoramie albo w sklepie sprzedającym okna.

    W oknach jakie ostatnio ogladałem z profilu Thyssen Prestige mozna zamówic
    dodatkową uszczelkę po środku profilu (oprócz standardowych na końcach)
    podobno wpływa jeszcze bardziej izolująco i zapewnia dodatkowy zysk cieplny.

    --
    Mariusz