  • 41. Data: 2016-08-12 19:35:19
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna instalacja
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 19:14:29 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Całą instalację od rekuperatora do pomieszczeń planuję na plastikowych
    > rurkach 75mm.

    Hm... Do plastiku nie jestem kompletnie przekonany (w koncu moze sie cos
    z tego wydzielac - a wdychac bedziesz to przez cale zycie..). A tym
    bardziej do plastikow o takiej malej srednicy... :)

    Jak wszystko - najtaniej na allegro ;)

    http://tinyurl.com/hgnlkjn

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2016-08-12 20:29:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-08-12 o 19:35, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > z tego wydzielac - a wdychac bedziesz to przez cale zycie..). A tym
    > bardziej do plastikow o takiej malej srednicy... :)

    Naprawdę taka rura trzyma kształt?
    Zawieszona pod sufitem na obejmach - nie zdeformuje się? Nie będzie
    wyglądać, jak psu z gardła wyciągnięta?

    http://allegro.pl/przewod-izolowany-termoflex-sonodu
    ct-160-150-5mb-i6344826140.html

    --
    MN

  • 43. Data: 2016-08-13 02:14:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 20:29:06 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Naprawdę taka rura trzyma kształt?
    > Zawieszona pod sufitem na obejmach - nie zdeformuje się? Nie będzie
> [...]

    Bedzie wisiec 30 lat tak jak ja powiesisz :)
    Przez ~3 lata wisiala mi taka nad glowa w przedpokoju w przejsciu miedzy
    wiatrolapem, a garazem, poki w koncu nie zrobilem tam sufitu podwieszanego.
    A zreszta duzy kawalek grubej (fi200) rury tego typu wisi mi w garazu od
    rekuperatora do sufitu (ale tak 2-3m idzie poziomo).
    Absolutnie nic sie nie deformuje - ta rura jest mega elastyczna, a
    ksztalt utrzymuje wewnetrzny drut, ktory jest mocny i trudno go wygiac.
    Jak scisniesz rure to on sie bardziej "polozy" niz zagnie.

    W kazdym razie kilka razy musialem chodzic w mojej przedsciance na
    czworaka, a ze tam leza mi wszystkie rury wentylacyjne - czesto po nich
    przechodzilem, deptalem, wlazilem kolanami etc - rury jak nowe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2016-08-13 18:50:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-08-13 o 02:14, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > czworaka, a ze tam leza mi wszystkie rury wentylacyjne - czesto po nich
    > przechodzilem, deptalem, wlazilem kolanami etc - rury jak nowe :)

    Brzmi to wszystko bardzo zachęcająco.
    Jak się z tych rur robi zakręty o 90 stopni? Po prostu je formuję, czy
    muszę jednak kupić kolano oddzielnie?

    --
    MN

  • 45. Data: 2016-08-13 20:21:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 19:35:21 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Hm... Do plastiku nie jestem kompletnie przekonany (w koncu moze sie cos
    > z tego wydzielac - a wdychac bedziesz to przez cale zycie..). A tym
    > bardziej do plastikow o takiej malej srednicy... :)

    To jest polietylen. Z polietylenu i polipropylenu całe życie pijesz
    wodę i to z małej średnicy i jakoś żyjesz :P

    L.

  • 46. Data: 2016-08-13 20:22:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 18:50:17 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Brzmi to wszystko bardzo zachęcająco.
    > Jak się z tych rur robi zakręty o 90 stopni? Po prostu je formuję, czy
    > muszę jednak kupić kolano oddzielnie?

    To jest miękkie jak szmata, możesz to zawinąć o 180 stopni
    na przestrzeni pół metra ;)

    L.

  • 47. Data: 2016-08-13 20:54:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-08-13 o 20:22, Lisciasty pisze:

    > To jest miękkie jak szmata, możesz to zawinąć o 180 stopni
    > na przestrzeni pół metra ;)

    Chwila. Przedmówca pisał, że te rury trzymają kształt. Nie są miękkie
    jak szmata. Pewnie mylisz je z tymi drugimi.

    --
    MN

  • 48. Data: 2016-08-13 21:53:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 20:55:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Chwila. Przedmówca pisał, że te rury trzymają kształt. Nie są miękkie
    > jak szmata. Pewnie mylisz je z tymi drugimi.

    Trzymają kształt bo w środku jest sprężysty drut. Ale powłoka to cienka
    folia i wełna mineralna, można to wyginać do woli.

    L.

  • 49. Data: 2016-08-13 22:11:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 20:55:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Chwila. Przedmówca pisał, że te rury trzymają kształt. Nie są miękkie
    > jak szmata. Pewnie mylisz je z tymi drugimi.

    Jutro wezmę na budowę fotopstryka i pokażę co tam mam, powinno się
    sporo wyjaśnić ;)

    L.

  • 50. Data: 2016-08-14 12:36:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 20:55:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Chwila. Przedmówca pisał, że te rury trzymają kształt. Nie są miękkie
    > jak szmata. Pewnie mylisz je z tymi drugimi.

    Sa miekkie jak szmata - po prostu sa bardzo elastyczne. Mozesz je zgniesc,
    a one spowrotem wroca do swojego ksztaltu :)
    Zadnych kolanek nie trzeba (co jest oczywista zaleta bo mozna je ulozyc
    w dlugie luki, ktore daja mniejsze opory i mniejszy halas niz kolana
    45st, czy 90st blaszane).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.