  • 1. Data: 2014-11-03 17:31:12
    Temat: Wentylacja stropodachu
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Jestem w trakcie ocieplania mojego "klocka" rodem z lat 80.
    Mam stropodach, w którym jak się okazało właśnie, poprzedni właściciel
    zaślepił wszystkie rury wentylacyjne, które były w pionowych ścianach
    poddasza.
    Planowałem ocieplić też stropodach wdmuchiwanym styropianem, podczas
    którego to ocieplania i tak zaślepiają te otwory i robią wentylacyjne
    grzybki na dachu, ale niestety to będę musiał wykonać w innym terminie,
    bo mi już po prostu teraz finansów nie starczy.

    Czy w związku z tym lepiej zostawić to tak, jak jest, czyli w zasadzie
    bez wentylacji? Czy może wentylacja koniecznie musi być?
    Jak to wygląda w kwestii korzystniejszego izolowania? Ciepło będzie
    uciekało bardziej przy wentylowanym czy niewentylowanym poddaszu
    stropodachu, bo głównie o to mi chodzi?

    Amatorska logika podpowiadałaby, że jak zimne powietrze tam nie będzie
    wlatywać, to powinno być cieplej, ale już się nauczyłem, że takie
    "oczywistości" nie zawsze jednak są prawdziwe i bywa wręcz odwrotnie.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2014-11-04 07:51:40
    Temat: Re: Wentylacja stropodachu
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.11.2014 o 17:31, Kżyho pisze:

    > Amatorska logika podpowiadałaby, że jak zimne powietrze tam nie będzie
    > wlatywać, to powinno być cieplej, ale już się nauczyłem, że takie
    > "oczywistości" nie zawsze jednak są prawdziwe i bywa wręcz odwrotnie.

    Generalnie jak nie będzie wentylacji to będzie mokro, a jak jest
    mokro... pochodź sobie w mokrych ubraniach...

    P.S. sorki że na priv poszło - źle mi się kliknęło