  • 151. Data: 2009-04-16 10:10:36
    Temat: Re: Wesolych swiat drodzy grupowicze. [ot]
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:gs6ro0$tvs$1@news.interia.pl...

> [...]
    > nam sie, ze mamy plany i hop nikogo to nie obchodzi. Bedzie nie tak jak
    > chcemy. Nie wiem jak wytlumaczyc te wszystkie rzeczy, co mysli Bog
    > dopuszczajac do tego, jaki jest tego sens. Nie mam pojecia. Nasze zycie
    > zalezy od jego woli czy nam sie to podoba, czy nie. Wiara w Boga i smierc
    > Jezusa jego syna pozwala mi wierzyc w to, ze ma to jakis sens. Zakladam,
    > ze jestem ulomnym czlowiekiem z ulomnym mozgiem, ktory nie na wszystkie
    > rzeczy w zyciu znajdzie odpowiedz. Przykladem tego moze byc zagadnienie
    > trudne do wyobrazenia niestknczonosci wszechswiata, latwo to sobie

    ale przeciez nie jest nieskonczony ... fakt, co jest poza jego granicami, to
    trudno sobie wyobrazić, wszak "wyobrazić" znaczy mniej więcej tyle, co
    "porównać do czegoś co znam".

    > Budowa swiata pokazuje jak bardzo jest skomplikowany i za razem logiczny.
    > Korelacja tak wielu czynnikow zaleznych od siebie jest raczej malo
    > prawdopodobna by powstala ot tak sobie.

    dlaczego ? przecież to wszystko nie powstało od razu. poza tym ciężko mówić
    o mechanizmach powstawania takich zjawisk jak czas i przestrzeń, skoro nie
    znamy do końca nawet mechanizmów rządzących pogodą na naszej małej planetce
    :)

    > Konczmy ten temat Panowie.

    eee ... czemu ? w koncu jakies urozmaicenie wsród szarych bloczków M6 :)

    @

  • 152. Data: 2009-04-16 10:43:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kiki napisal:
    > Co do komputerów to pewnie wkrótce zaczna myśleć.

    Watpie. Takie obietnice slyszy sie niezmiennie od lat
    piecdziesiatych, gdy jeszcze lampy krolowaly. Do tej pory
    nie wiemy, CZYM jest myslenie, a jedynie obserwujemy
    zewnetrzne efekty fizyczne. Mozesz symulowac te objawy,
    ale czy to jest myslenie? Inaczej mowiac: mozesz zasymulowac
    przebiegi pradowe i strukture telewizora, ale to nie znaczy,
    ze na obrazie zobaczysz 'Przeminelo z wiatrem'. Raczej
    cos w rodzaju bialego szumu :)

    Zapominas o pewnym drobiazgu, o ktorym bardzo czesto
    zapominaja analitycy. Dowolny organizm jest FRAGMENTEM
    procesu ciaglego. CIAGLEGO. Nie samodzielnym wycinkiem.
    A optymisci nastawieni na 'myslace' maszyny usiluja
    od razu wzbudzic caly wycinek pomijajac dlugi etap
    ewolucyjny. Watpie, czy uda sie przeskoczyc ten etap.
    Przyspieszyc, nawet miliony razy - tak. Ale przeskoczyc,
    raczej nie. Ale to juz temat raczej na liste pl.comp.ai
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 153. Data: 2009-04-16 11:38:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    kiki napisal:

> [...]
    >ewolucyjny. Watpie, czy uda sie przeskoczyc ten etap.
    >Przyspieszyc, nawet miliony razy - tak. Ale przeskoczyc,

    Bo poniewaz?

  • 154. Data: 2009-04-16 11:42:48
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Artur Miller napisał(a):
> [...]

    Chcesz rozsmieszyc Boga? Powiedz mu jakie masz plany ;)

    > dlaczego ? przecież to wszystko nie powstało od razu.

    Amen. ;)

    > nie
    > znamy do końca nawet mechanizmów rządzących pogodą na naszej małej planetce

    Znamy znamy. I dlatego, ze wiemy, jak wiele jest zmiennych w rownaniach
    opisujacych te zjawiska, to caly czas przedstawiamy tylko _prognozy_
    pogody. Im bardziej siegajace w przyszlosc, tym mniejsze
    prawdopodobienstwo ich prawdziwosci. Dziala to rowniez w druga strone :)

  • 155. Data: 2009-04-16 12:08:54
    Temat: Dalej totalne NTG [Re: Wesolych swiat drodzy grupowicze. [ot]]
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    > Panowie porownujecie Irak, Afganistan do np. drugiej wojny i zaborow?

    Dlaczego nie? II WS to byla suma drobnych wojen dwustronnych,
    w roznych terminach wypowiadanych i w roznych terminach konczonych.

    > Od kiedy to najechano Afganistan i Irak w celu zajecia ich terytorim
    > i zmazania z map swiata??

    Od roku 2002/2003. Najechano, zniszczono armie, infrastrukture, wladze,
    zainstalowano marionetkowe wladze, wzbudzono partyzantke i autentyczny
    importowany terroryzm, ktorego wczesniej tam nie bylo. Regularnie rozwala
    sie cywilow przy okazji 'bledow' wojskowych, rabunkowo zagarnieto
    zasoby naturalne (Irak i pasozyty w rodzaju cheneyowskiego Halliburtona),
    reanimowano mafie narkotykowa (Afganistan), ktora wczesniej zostala
    skutecznie wypleniona.

    > To jest chyba jakas farsa. Kilkuset zolniezy porownujecie do
    > regularnej armii najezdzajacej terytorium innego panstwa??

    Kilkadziesiat tysiecy silnie uzbrojonych, wyposazonych w nowoczesna
    technologie. Nie kilkuset. Kontroluje mniej wiecej 25% powierzchni
    Afganistanu. Nawet nasi wojskowi przyznaja, ze nie kontroluje nic
    ponad kilka...kilkanascie kilometrow od bazy. Reszta to anarchia.

    I oczywiscie znalazly sie setki miliardow na toczenie wojny,
    a nie znaleziono nawet kilku miliardow na odbudowe gospodarki
    i danie tym ludziom dochodowej pracy. Bo nie chodzilo tu o zadna
    wolnosc, tylko o przyszle rezerwy ropy blisko morza (Irak) i poligon w Azji
    Srodkowej (Afganistan) na plecach Rosji.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 156. Data: 2009-04-16 12:10:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    > Nie sprobuje nawet komentowac tego co Ghost napisal, bo jak widze nic dodac
    > nic ujac.:-)

    Ghosta ma w KF-ie, wiec nie wiem, o czym pisze.

    > Ogolnie rzadzi materializm i zabawa. Mysle ze wolana wola daje Ci szanse nie
    > pracowania np. w niedziele, nie sprzedawania sie pieniadzom i korzystac z
    > wolnej chwili wtedy kiedy masz na to ochote i nie kieruje Toba modne dazenie
    > do bogactwa za wszelka cene. To czy kupisz paste do zebow Oddech Zdzicha,
    > czy Obora To Night pod wplywem sprytnej reklamy nie jest tozsame z tym co
    > mozesz robic.

    Sprecyzuj prosze, jak rozumiesz pojecie 'wolna wola', bo mam wrazenie,
    ze mowimy o roznych sprawach.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 157. Data: 2009-04-16 16:10:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dlaczego nie?

    A jak sobie chcecie.

    > Od roku 2002/2003. Najechano, zniszczono armie, infrastrukture, wladze,
    > zainstalowano marionetkowe wladze, wzbudzono partyzantke i autentyczny
    > importowany terroryzm, ktorego wczesniej tam nie bylo.

    I zmazano z map swiata.

    > Kilkadziesiat tysiecy silnie uzbrojonych, wyposazonych w nowoczesna
    > technologie. Nie kilkuset.

    Polskich zolnierzy??

    > Kontroluje mniej wiecej 25% powierzchni
    > Afganistanu. Nawet nasi wojskowi przyznaja, ze nie kontroluje nic
    > ponad kilka...kilkanascie kilometrow od bazy. Reszta to anarchia.

    Czyli nie zajeto terytorium w celu zmiany narodowosci. Przypominam
    porownanie z zaborami i 2 wojna swiatowa.

    > I oczywiscie znalazly sie setki miliardow na toczenie wojny,
    > a nie znaleziono nawet kilku miliardow na odbudowe gospodarki
    > i danie tym ludziom dochodowej pracy.

    To jest zupelnie inna sprawa. Poza tym jak sobie wyobrazasz danie dochodowej
    pracy z pieniedzy przeznaczonych na wojne??

    Byc moze.

    Pozdro.. TK

  • 158. Data: 2009-04-16 16:17:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    wiadomości news:gs75k7$ugr$1@news.onet.pl...

> [...]
    > pogody. Im bardziej siegajace w przyszlosc, tym mniejsze
    > prawdopodobienstwo ich prawdziwosci. Dziala to rowniez w druga strone :)

    Moze zle sie wyrazilem, chodzilo mi o skutki tej wiedzy, choc jak do tej
    pory nie ma zgody co do ocieplania sie klimatu. Epok lodowcowych itp.

    Pozdro.. TK

  • 159. Data: 2009-04-16 16:26:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@b...org> napisał w wiadomości

    > ale przeciez nie jest nieskonczony ...

    No ale wiesz to napewno??

    > fakt, co jest poza jego granicami, to trudno sobie wyobrazić, wszak
    > "wyobrazić" znaczy mniej więcej tyle, co "porównać do czegoś co znam".

    Czyli g.. wiemy. :-)

> [...]
    > mówić o mechanizmach powstawania takich zjawisk jak czas i przestrzeń,
    > skoro nie znamy do końca nawet mechanizmów rządzących pogodą na naszej

    Jezeli to dla Ciebie wylacznie ewolucja to OK. Tyle ze sa gatunki, ktore nie
    ulegly ewolucji, wiec swiat byl rownie skomplikowany kiedys jak i dzis.
    Dinozaury jak sie okazuje nie byly jednokomorkowymi organizmami, wiec
    zmienilo sie kosmetycznie o ile wogole.

    > eee ... czemu ? w koncu jakies urozmaicenie wsród szarych bloczków M6 :)

    Mnie juz nudzi.

    Pozdro.. TK

  • 160. Data: 2009-04-16 16:40:06
    Temat: Re: NTG totalne [Bylo: Re: Wesolych swiat drodzy grupowicze. [ot]}
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 20:52:26 -0700 (PDT), Krzemo napisał(a):

    > biblii.. Nie ma dowodów jednoznacznie obalających jakikolwiek zapis z
    > biblii, Póki co więc można się tylko zastanawiać czy biblia to "cała
    > prawda" czy tylko "tyż prawda" i dokładnie na kwalifikacji do tych
    > prawd opiera się podział na wierzących i niewierzących...

    Jeśli nie ma dowodu na 'cała prawda' to to jest 'gówno prawda'. W każdej
    legendzie jest kawałek prawdy, co nei znaczy, że legenda jako całość jest
    prawdą.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356