  • 21. Data: 2015-02-09 08:10:14
    Temat: Re: Wiatr hula w dachu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-02-08 04:27, wolim wrote:
    > [...] Ile byś nie dał
    > izolacji, to po latach się zbije, zamoknie i co tam jeszcze chcesz. I
    > niech mi tu nikt nie pisze, że jest to wina źle wykonanej izolacji. [...]

    Czy macie jakąś opinię na temat pianki poliuretanowej i izolacji
    natryskowej? Koszty zostawmy (na razie) na boku.

    Piotrek

  • 22. Data: 2015-02-09 09:06:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 08:10:16 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Czy macie jakąś opinię na temat pianki poliuretanowej i izolacji
    > natryskowej? Koszty zostawmy (na razie) na boku.

    mamy -to jest swietny produkt tylko czytac parametry bo one sa zblizone do
    welny/styropianu, trzeba dac tego dosc duzo. Lepsza jest zamknietokomorowa.

    O kosztach mam nie mówic? No dobra...A jesli chodzi o wybór samochódu to wez
    rols-roysa, jest lepszy niz inne.

    b.

  • 23. Data: 2015-02-09 09:15:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-02-09 09:06, Budyń wrote:
    >[...]
    > O kosztach mam nie mówic? No dobra...A jesli chodzi o wybór samochódu to wez
    rols-roysa, jest lepszy niz inne.

    Koszty jakie są to każdy widzi. Tak więc nie bardzo jest o czym
    dyskutować ...

    Piotrek

  • 24. Data: 2015-02-09 09:43:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 09:15:35 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Koszty jakie są to każdy widzi. Tak więc nie bardzo jest o czym
    > dyskutować ...

    ja bym ci napisal rozliczenie kosztów ale nie chcesz -zatem pewnie umiesz sobie sam
    policzyc. No to co ci wyszlo?

    b.

  • 25. Data: 2015-02-09 10:32:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-02-09 09:43, Budyń wrote:

    > ja bym ci napisal rozliczenie kosztów ale nie chcesz -zatem pewnie umiesz sobie sam
    policzyc. No to co ci wyszlo?

    W tej chwili bardziej mnie interesują aspekty techniczne i
    eksploatacyjne, w tym bezpieczeństwo p-poż.

    Aczkolwiek chętnie poczytam rozliczenie kosztów.

    Przy czym koszt izolacji + zabudowy większy o 3.14 * drzwi 20% (niż w
    przypadku wełny) nie jest dla mnie problemem. A tak to chyba wychodzi.

    Piotrek

  • 26. Data: 2015-02-09 10:43:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 10:32:28 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > W tej chwili bardziej mnie interesują aspekty techniczne i
    > eksploatacyjne, w tym bezpieczeństwo p-poż.

    To wszystko jest ok

    > Aczkolwiek chętnie poczytam rozliczenie kosztów.
    > Przy czym koszt izolacji + zabudowy większy o 3.14 * drzwi 20% (niż w
    > przypadku wełny) nie jest dla mnie problemem. A tak to chyba wychodzi.

    chyba 20%? Otóż blizej 400% dla otwartokomorowej i 600% dla zamknietokomorowej -to
    troche zmienia punkt widzenia :)

    b.

  • 27. Data: 2015-02-09 11:08:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-02-09 10:43, Budyń wrote:
    > chyba 20%? Otóż blizej 400% dla otwartokomorowej i 600% dla zamknietokomorowej -to
    troche zmienia punkt widzenia :)

    Co konkretnie liczysz? m2 zaizolowanego i zabudowanego poddasza na gotowo?

    Poza tym nie bardzo rozumiem skąd Ci wyszła taka różnica cenowa dla
    pianki otwarto/zamknięto komorowej? Proporcje lambdy i ceny m3 nie
    uzasadniają takiej różnicy.

    Piotrek

  • 28. Data: 2015-02-09 11:56:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 11:08:14 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    -to troche zmienia punkt widzenia :)

    > Co konkretnie liczysz? m2 zaizolowanego i zabudowanego poddasza na gotowo?

    tak właściewie to nie pamietam - liczone to było ze 2 lata temu na potrzeby dyskusji
    tutaj. Mozemy to liczyc jeszcze raz.

    > Poza tym nie bardzo rozumiem skąd Ci wyszła taka różnica cenowa dla
    > pianki otwarto/zamknięto komorowej? Proporcje lambdy i ceny m3 nie
    > uzasadniają takiej różnicy.

    Zamknietokomorowa była droższa i lepsza.
    Jesli masz jakąś oferte od firm natryskujących to dawaj ja tu - sprawdzimy co na
    dzisiejsze czasy to kosztuje. Gdyby wyszło 20% wiecej to sam w to wchodze, moj dach
    czeka :-)
    Tak na szybko jak dla mnie, dach z pełnym deskowaniem 200m2, krokwie 18cm,
    rusztowania i płyt GK nie licze bo takie samo w obu przypadkach:
    Wełna:
    zrobie szczeline powietrzną pod deskami i dam tam membrane (mimo ze mozna nie dac)
    2,25zł/m2
    wełna ursa silver 0,039W/mK, 15cm w krokwie (bo szczelina 3cm) 11,5zł/m2
    drugie 15cm poniżej 11,5zł/m2
    folia paroizolacyjna 1zł/m2
    łączeni 5250zł, powiedzmy 250zł na duperele , wychodzi 5500zł. (ale robocizna moja)

    piana PUR otwartokomorowa:
    cena jakas z allegro 2,7zł*30*200=16200zł. Czyli 300% wiecej za ten sam współczynnik.

    Wersja pośrednia : PUR miedzy krokwie
    2,7*15*200=8100
    a nizej wełna czyli 2,5kzł. Łącznie 10600zł. dwa razy drożej, ale i szczelniej.

    b.

  • 29. Data: 2015-02-09 12:11:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-02-09 11:56, Budyń wrote:

    > tak właściewie to nie pamietam [...]

    OK :-)

    > Jesli masz jakąś oferte od firm natryskujących to dawaj[...]

    Dzisiaj boksuję się z ofertą na wykończenie poddasza. Przy czym mnie
    akurat interesuje oferta z robocizną ponieważ nie stać mnie na moje
    własne wykonawstwo ;-)

    Ale dzięki za wyliczenia spróbuję to jakoś odnieś do tego co dostałem
    (dla zabudowy tradycyjnej) i dostanę (dla izolacji pianką).

    Dam znać.

    Piotrek

  • 30. Data: 2015-02-09 13:17:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 12:11:27 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > OK :-)

    > Dzisiaj boksuję się z ofertą na wykończenie poddasza. Przy czym mnie
    > akurat interesuje oferta z robocizną ponieważ nie stać mnie na moje
    > własne wykonawstwo ;-)

    ale i tak musisz naoglądac sie filmów instruktażowych i ekipy pilnowac na każdym
    etapie bo bedziesz mial zapłacone i mniej wiecej tak jak u wątkotwórcy.
    Nie skleją membrany - po ułozeniu wełny juz tego nie sprawdzisz, itd

    Dlatego ja wole to zrobic sam.

    b.