  • 31. Data: 2015-02-09 13:34:52
    Temat: Re: Wiatr hula w dachu
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-08 o 14:59, ToMasz pisze:

    > Dlaczego w 21 wieku ludzie nie leją poziomych (prawie poziomych) dachów
    > z betonu?
    >
    > ToMasz

    Bo zapisy (Baczność!!!) Planu Zagospodarowania Przestrzennego
    (Spocznij!!!) wymagają.

    --
    Pete

  • 32. Data: 2015-02-09 14:09:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-02-09 13:17, Budyń wrote:
    > ale i tak musisz naoglądac sie filmów instruktażowych i ekipy pilnowac na każdym
    etapie bo bedziesz mial zapłacone i mniej wiecej tak jak u wątkotwórcy.
    > Nie skleją membrany - po ułozeniu wełny juz tego nie sprawdzisz, itd

    Dlatego zastanawiam się nad izolacją natryskową. Można wyeliminować
    większość, jeśli nie wszystkie błędy wykonawcze.

    Już nie mówiąc o ficzerach technologii tradycyjnej (z wełną).

    Gdyby rzeczywiście różnica była na poziomie 20% za m2 poddasza na gotowo
    (co wstępnie obiecywał wykonawca), to IMHO nawet nie ma się nad czym
    zastanawiać. Oczywiście trzeba przeliczyć czy płaci się te % więcej za
    porównywalne izolacje (w sensie lambda).

    Piotrek

  • 33. Data: 2015-02-09 14:14:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 14:09:02 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Gdyby rzeczywiście różnica była na poziomie 20% za m2 poddasza na gotowo
    > (co wstępnie obiecywał wykonawca),

    naciągał cie , standard :)

    to IMHO nawet nie ma się nad czym
    > zastanawiać. Oczywiście trzeba przeliczyć czy płaci się te % więcej za
    > porównywalne izolacje (w sensie lambda).

    w obliczeniach nalezaloby tez uwzględnic powierzchnie koncowa lokalu. Jesli ja musze
    dac 30cm izolacji a piana mógłbym dac 15 (tyle co krokwie) przy tej samym
    współczyniku cieplnym to uzyskałbym wieksze pomieszczenia na poddaszu. Te kilka m2
    lokalu kosztuje, to tez trzeba uzględnic.

    b.

  • 34. Data: 2015-02-09 14:20:18
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Czy macie jakąś opinię na temat pianki poliuretanowej i izolacji
    > natryskowej? Koszty zostawmy (na razie) na boku.
    >
    > Piotrek
    Mam u siebie i sobie chwale.
    konkretnie to mam plyty poliuretanowe na krokwaich.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 35. Data: 2015-02-09 14:21:23
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 09.02.2015 09:43, Budyń wrote:
> [...]
    Ws kosztow to wcale nie jest dramat. Ok wychodzi drozej niz welna, moze
    ze 2razy drozej.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 36. Data: 2015-02-10 00:36:40
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-09 12:11, Piotrek wrote:
    > On 2015-02-09 11:56, Budyń wrote:

    > Dzisiaj boksuję się z ofertą na wykończenie poddasza. Przy czym mnie
    > akurat interesuje oferta z robocizną ponieważ nie stać mnie na moje
    > własne wykonawstwo ;-)

    I tak Cię oszukają :-) Weź mnie do nadzoru, bo ci wszystko źle zrobią :-)
    Już mi się tak nie chce tego w kółko pisać :-)

  • 37. Data: 2015-02-10 00:40:58
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-09 14:09, Piotrek wrote:
    > On 2015-02-09 13:17, Budyń wrote:

    > Dlatego zastanawiam się nad izolacją natryskową. Można wyeliminować
    > większość, jeśli nie wszystkie błędy wykonawcze.

    Ja bym tryskał tylko w skosy do wysokości ponad sufit. Czyli najpierw
    robisz szczelinę od deskowania z płyty OSB dalej ruszt po płyt skosów i
    każesz tryskać skosy na równo z rusztem i obciąć.

    Sam sufit jako wanna zasypana siekanym styropianem czy wełną 50cm żeby
    wszystkie ścianki działowe zatopić w tym. Wen sufit z podwójnej płyty i
    dobrych gęstych wieszaków.

    Piana kosztuje 50zł za 20cm grubości.

  • 38. Data: 2015-02-10 00:41:58
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-09 14:21, Marek wrote:

    > Ws kosztow to wcale nie jest dramat. Ok wychodzi drozej niz welna, moze
    > ze 2razy drozej.

    O wełnie z rolki to wy w ogóle nawet nie myślcie. Nie da się dobrze
    ocieplić wełną.

  • 39. Data: 2015-02-10 07:47:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-02-10 00:36, KIKI wrote:
    > I tak Cię oszukają :-) Weź mnie do nadzoru, bo ci wszystko źle zrobią :-)
    > Już mi się tak nie chce tego w kółko pisać :-)

    Dzięki Kiki :-)

    Nająłem inspektora nadzoru inwestorskiego tak więc powinien mieć
    baczenie przynajmniej na kluczowe elementy budynku.

    Ale przede wszystkim dopiero co uprawomocniło się PnB. Budowa startuje
    za miesiąc tak więc na razie nudziłbyś się :-)

    Piotrek

  • 40. Data: 2015-02-10 15:13:15
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-10 07:47, Piotrek wrote:

    > Dzięki Kiki :-)
    >
    > Nająłem inspektora nadzoru inwestorskiego tak więc powinien mieć
    > baczenie przynajmniej na kluczowe elementy budynku.

    Ja też miałem. I pierwsze co zrobił to się dogadał z wykonawcą za
    niedopilnowanie.